مجموعه بازاریابی ارتباطات یک مفهوم جدید است که بطور گسترده ای مورد مطالعه و بحث در میان دانشگاهیان و متخصصان قرار می گیرد، اما روند اجرای آن همچنان یک چالش برای آنها است. مفهوم در حال ظهور مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، با استفاده از اینترنت و استفاده از فلسفه جهت گیری بازار، این پرس و جو را تبیین می کند. هدف نهایی این تحقیق بررسی اثر هم افزایی کیفیت طراحی سایت و جهت گیری بازار درک شده بر روابط مشتری است. اهداف تحقیق این است که بررسی اثر علمی کیفیت طراحی وب سایت را بر وفاداری مشتری از طریق مزایای مرتبط با مشتریان و رضایت مشتری، و برآورد تاثیر مداخله گرایانه بازار درک شده بر روابط مذکور را نشان دهد. یک پژوهش اکتشافی با استفاده از مباحث تمرکز گروهی و مطالعه آزمایشی برای شناسایی و کشف مقیاس اندازه گیری کیفیت وب سایت انجام شده است. این تحقیق دارای دو بعد است: کیفیت محصول ، اطلاعات، و کیفیت فنی.
برای بررسی مدل ساختاری پیشنهاد شده و فرضیه های مرتبط با توجه به اهداف تحقیق، یک مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. دو نوع خدمات برای بررسی در این پژوهش انتخاب شدند: 1- بانکداری اینترنتی 2- سرویس های فروش بلیط بصورت اینترنتی انتخاب شدند و پاسخ دهندگان مورد نظر کسانی بودند که تجربه استفاده از هر یک از سرویس های فوق را دارند. آنالیز فاکتور تایید شده برای بررسی مقیاس های عملیاتی تمام سازه های درگیر و نتایج مناسب مدل مناسب رضایت بخش است. مدل کلی ساختاری که روابط مسیر را بین کیفیت وب سایت، مزایای ارتباطی مشتری، رضایت و وفاداری مورد بررسی قرار می دهد.
شاخص های مناسب رضایت بخش گزارش شده اند و بارهای مسیر از لحاظ آماری معنی دار هستند. در نهایت، تجزیه و تحلیل چند گروهی به منظور بررسی اثر تعدیل گرایش بازار درک شده بر روابط ساختاری انجام شد. واریانس قابل توجهی از مدل ساختاری بین شرکت های بسیار و کمتر بازار گرا به عنوان مشتری درک شده است. پیشنهاد می شود که مزایای ارتباطی قدرت بیشتری برای مداخله بین روابط از کیفیت طراحی سایت و رضایت مشتری و وفاداری مشتری در یک شرکت مبتنی بر بازار بیشتر باشد. چنین نتایج دلگرمی بینشی برای تمرین کنندگان برای انجام استراتژی بازاریابی با ارائه مفهوم جهت گیری بازار و اینترنت برای عرضه خدمات به مشتریان ارایه می دهد. نقش کیفیت طراحی سایت، مزایای ارتباطی و جهت گیری بازار هدفمند باید در هنگام اجرای استراتژی بازاریابی ارتباطات بیشتر توجه شود. با این حال، روابط ساختاری در مدل پیشنهادی بین دو نوع خدمات مورد بررسی متفاوت است. این نشان می دهد که مزایای ارتباطی مشتری، اهمیت بیشتری در روابط مشتری برای خدمات بانکی شخصی- اینترنتی نسبت به خدمات صوتی اینترنتی فیلم دارد. این ممکن است به دلیل طبیعت ذاتی کسب و کارها باشد که در میان آنها کاملا متفاوت است.
متغییرها رابطه بین کیفیت طراحی سایت و وفاداری مشتریان را از جمله کیفیت خدمات، کیفیت ارتباط و غیره را بطور عمیقی نشان می دهند.
ساختار طراحی سایت را نیز می توان در سایر رشته های کسب و کار مورد بررسی قرار داد. در نهایت، جهت گیری درک شده ای از بازار را می توان برآورد کرد و تاثیر آن را اندازه گیری نمود.
دیدگاه شما