طراحی سایت

طراحی سایت نقش مهمی در موفقیت هر کسب و کار یا حضور آنلاین دارد. وب سایت شما بایستی با در نظر گرفتن نیاز مخاطبان طراحی شود و باید اطمینان حاصل نمود که تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

وب سایت شما یکی از مهمترین جنبه های حضور آنلاین برند شماست و لذا ضرورت دارد که به درستی طراحی شود. سایت شما همچنین مکانی است که در آن سرنخ های پایین قیف خود را برای دریافت تبدیل به مشتری واقعی پرورش می دهید.

طراحی سایت به فرآیند ایجاد و راه اندازی، کدنگاری و طراحی عناصر بصری و رابط کاربری یک وب سایت اشاره دارد. اینها شامل موارد مختلفی مانند پیکربندی، ایجاد صفحات مختلف، چیدمان، ناوبری، گرافیک و تایپوگرافی، تصاویر و غیره است. هدف از طراحی سایت ایجاد یک وب سایت جذاب از نظر زیبایی شناسی و کاربرپسند است که پیام شرکت با برند شما را بطور موثر به مخاطبان هدف خود منتقل کند.

در این مقاله وب ویژن ، ما عمیق‌تر در مورد طراحی سایت و عناصر کلیدی که یک وب‌سایت خوب طراحی شده را تشکیل می‌دهند، خواهیم پرداخت. همچنین انواع مختلف طراحی سایت، ابزارهای طراحی وب، فرآیند طراحی وب، طراحی تجربه کاربر، گرایش های طراحی وب، و تفاوت های بین طراحی سایت و توسعه وب را بررسی خواهیم کرد. بنابراین، چه صاحب کسب‌وکار باشید و چه فردی که به دنبال ایجاد یک حضور آنلاین هستید، درک اینکه طراحی سایت چیست و بهترین شیوه‌های آن برای ایجاد یک وب‌سایت موفق، بسیار مهم است.

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت عبارت است از مراحل مربوط به ساخت و طراحی یک پایگاه اینترنتی که تارنمای اینترتی هم اطلاق میشود؛ برای اطلاع رسانی، معرفی شرکت یا فروش محصولات مختلف.

توجه داشته باشید که سایت و پرتال و وبلاگ در کلیات و اغلب در جزئیات تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند که در این مقاله به آنها نیز خواهیم پرداخت.

طراحی سایت، هنر و علم ایجاد زیبایی‌شناسی بصری یک وب‌سایت، از جمله طرح‌بندی، رنگ، تایپوگرافی و تصاویر است و در عین حال از قابلیت استفاده و عملکرد سایت نیز اطمینان می‌دهد. این شامل همه چیز از برنامه ریزی و مفهوم سازی طراحی وب سایت گرفته تا اجرای آن با کدنویسی و زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت است. هدف اولیه طراحی سایت ارایه یک تجربه کاربری بهینه است که بازدیدکنندگان را درگیر و آگاه کند و آنها را تشویق به انجام اقداماتی کند، مانند خرید، پر کردن فرم سفارش خدمات، عضویت، یا اشتراک گذاری محتوا در رسانه های دیگر و … باشد. طراحی سایت زمینه ای است که دائمن در حال تغییر و تحول است و به روز ماندن با آخرین روندها و فناوریهای نوین طراحی برای ایجاد وب سایت های موفق بسیار مهم است.

طراحی سایت به ساخت و راه اندازی صفحات سایت گفته می‌شود که معمولا این کار با کدنویسی به زبانهای مختلف برنامه نویسی و یا با استفاده از اسکریپتهای آماده انجام می‌شود. در آغاز پیدایش، وبسایت‌ها با استفاده از زبان HTML پیاده سازی می‌شدند و پس از آن با پیشرفت وب، طراحی‌ با استفاده از جداول‌ پنهان در صفحه و زبان HTML  منسوخ شد و استفاده از زبان سی اسی اس CSS روی کار آمد. به زبانی ساده‌تر تعریف طراحی سایت عبارت است از ساخت صفحات وب یا ریدیزاین و بهینه سازی آنها که در بستر اینترنت انجام می‌شود.

اهداف از طراحی سایت کدامند؟

ممکن است هدف شما از طراحی سایت با هدف یک شخص دیگر از زمین تا آسمان متفاوت باشد، سایت های مختلف برای هدف های گوناگون طراحی می شوند امروزه برای تمامی مشاغل و کارها می شود یک وبسایت راه اندازی کرد. اگر یک سرچ ساده در گوگل دوست داشتنی انجام بدید متوجه می شوید که میلیون ها سایت با هدف و موضوع متفاوت طراحی شده اند، این سایت ها شامل: سایت های فروشگاهی، سایت های شخصی، سایت های شرکتی، سایت های خبری و مجله ای، سایت های دانشگاهی، سایت های آموزشی و… هزاران مدل سایت که هر کدام هدفی متفاوت را دنبال می کنند.

در ادامه مهترین اهداف طراحی سایت ذکر می گردد:

برند سازی و کسب اعتبار بیشتر

چه شما یک شرکت داشته باشید، چه صاحب یک برند معتبر باشید و چه بخواهید برندسازی شخصی خودتان را انجام بدهید، شما به طراحی سایت “نیاز” دارید. بله! نمی خواهیم طراحی سایت را به کسی تحمیل کنیم و شاید شما برای فروش و کسب درآمد به آن نیاز نداشته باشید اما برای برندسازی و کسب اعتبار بیشتر در دنیای امروز وجود یک سایت لازم است. در دنیای امروز خیلی از افراد دیگر به دنبال فروشگاه ها و شرکت های فیزیکی نیستند و می خواهند در دنیای وب به دنبال کسب و کار های مورد نیاز خود بگردند. شما اگر یک سایت در دنیای وب داشته باشید می توانید پاخگوی نیاز این افراد باشید و هم مشتریان خودتان را افزایش بدهید و هم در دنیای وب هم خودتان را به دیگران بشناسانید و اعتبار بیشتری برای برند خود بخرید.

گاهی این برندسازی ممکن است اصلا برای یک شرکت نباشد و این خود شخص شما باشید که با طراحی سایت بیشتر پروموت شوید. شما می توانید به عنوان یک متخصص در هر زمینه ای، یک سایت برای خودتان طراحی کنید و اسم خودتان را بیشتر بر سر زبان ها بیندازید. خود من شخصا نمی دانم که Neil Patel برای چه شرکتی کار می کند و خیلی از مردم عام به جای Tesla، ایلان ماسک را می شناسند و این یعنی برندسازی شخصی قوی که در سایت ها و شبکه های اجتماعی شکل گرفته است.

فروش مستقیم و کسب درآمد

مهمترین و اصلی ترین هدف از طراحی سایت همین است و تا ابد هم احتمالا همین خواهد ماند. کسب درآمد برای همه مهم است و بیشتر برند ها و شرکت ها اگر به سراغ طراحی سایت می روند هدف اصلی شان کسب درآمد بیشتر است و گاهی همین سایت خودش تبدیل به یک محیط کاری می شود. گاهی شما طراحی سایت را برای این انجام می دهید که یک منبع درآمد داشته باشید و ممکن است اصلا نه فضایی برای فروش فیزیکی داشته باشید و نه حتی صاحب یک شرکت باشید و بخواهید برای آن سایت طراحی کنید. طراحی سایت می تواند خودش برای شما شروع یک کسب و کار جدید باشد که اتفاقا محدودیتی هم ندارد و اگر تلاش کنید، روز به روز هم قرار است به کسب درآمد شما اضافه کند. پس در این مورد دو حالت ممکن است که پیش بیاید.

یک اینکه شما ممکن است یک سایت با هر موضوعی را طراحی کنید و در آن به فعالیت های مختلف بپردازید و در نهایت هم برای کسب درآمد تبلیغ دریافت کنید. دریافت تبلیغات یکی از بهترین روش های کسب درآمد است. روش های مختلفی هم وجود دارد مانند تبلیغات کلیکی، رپورتاژ و … که می توانید با آنها برای دیگر کسب و کار ها تبلیغ کنید و کسب درآمد کنید که این مورد نیازمند این است که سایت شما بازدید بالایی داشته باشد. دوم اینکه همین سایت شما می تواند جایی باشد که افراد مستقیما محصولات و خدمات شما را خریداری کنند و فرایند پرداخت را هم در همان سایت شما انجام بدهند. کالا و خدمات اگر الکتریکی باشد، کاربر همانجا آن را دریافت می کند و اگر کالای فیزیکی باشد، می توانید با پست آن را برای مخاطب بفرستید.

با همین روش ها کسب درآمد مستقیم شما میسر می شود.

ارتباط با مشتریان

از اهداف اصلی طراحی سایت این است که مشتری شما را بیشتر بشناسد. تحقیقات نشان داده اند که کاربران بیشتر از برندی استفاده می کنند که با آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند و آن را بیشتر بشناسند. برای همین هم طراحی سایت می تواند این بستر ارتباطی را فراهم بکند که هم کاربران با محیط و نوع کار شما بیشتر آشنا شوند و هم انتقادات و پیشنهادات خودشان را در اختیار شما قرار دهند. همچنین شما می توانید با طراحی کمپین های اینترنتی در سایت خودتان ارزش های بیشتری را به مشتریان اضافه کنید تا هم اسم برند خودتان را بیشتر سر زبان ها بیندازید و هم مشتریان را از خودتان راضی تر کنید.

کاهش هزینه ها

برای اینکه این هدف از طراحی سایت را توضیح دهیم بهتر است مثالی بزنیم که بیشتر متوجه این موضوع بشوید. شاید شما هم در حال حاضر شده باشد که یک کافه یا رستوران رفته باشید که از شما خواسته باشند که وارد سایت آنها بشوید و منوی کافه یا رستوران را از آنجا نگاه کنید و سفارش خودتان را بدهید. همین موضوع خودش باعث می شود که در هزینه هایی که قرار است برای طراحی و چاپ منو بشود صرفه جویی گردد. یا مثلا شاید کسب و کار شما نیاز داشته باشد که شخصی آمار خرید و فروش های شما را داشته باشد و بطور کلی انبارداری شما را کنترل کند. مثل اینکه دیگر نیازی نیست شخصی را برای این کار استخدام کنید و خود سایت این کارها را برای شما انجام دهد.

با مثال های بالا می توانیم به وضوح متوجه شویم که تا چه مقدار سایت به کاهش هزینه های ما کمک می کند و فقط هم محدود به همین موارد نمی شود. گاهی شما با داشتن سایت ممکن است کاری که چندین نفر قرار است انجام دهند را فقط به یک نفر بسپارید. همین موضوع بسیار در کاهش هزینه های شما و ذخیره بودجه به شما کمک می کند.

خدمات مشتریان

مشتریان درباره خدمات شما سوال دارند و یا می خواهند از خدمات شما استفاده کنند. نمی دانند هم که دقیقا کجا باید حضوری به سراغ شما بیایند. اسم شما را در گوگل سرچ می کنند و به سایت شما می رسند. در آن جا هم می توانند اطلاعات تماس شما را دریافت کنند و هم اگر شما این امکان را برایشان قرار داده باشید، می توانند با کارشناسان شما چت کنند و سوال هایشان را آنجا از او بپرسند. همچنین شما می توانید با بلاگ خودتان اطلاعات زیادی از خدمات و محصولاتتان در اختیار مشتریان قرار بدهید تا هم بیشتر از حرفه ای بودن شما اطمینان حاصل کنند و هم بهتر با محصولات و خدمات شما ارتباط برقرار کنند.

انواع طراحی سایت

بطور کلی سایت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: سایت‌های استاتیک و سایت‌های دینامیک. در ادامه ویژگی‌های آنها و زمینه‌های استفاده هر کدام را شرح می دهیم.

سایت های استاتیک یا ایستا

در این نوع سایت‌ها تنها قسمت “فرانت اند” (Front-End) انجام شده و هرکدام از صفحات سایت، جداگانه در سرور بارگذاری می‌شود.

این وب سایت ها بک اند (BackEnd) نداشته و پردازشی درون آنها صورت نمی گیرد. هنگامی که شما قصد تغییر در صفحات این وب سایت ها را دارید، باید از افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه استفاده کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. معمولا از این نوع سایت‌ها برای شرکت‌های کوچک و یا سایت‌های معرفی تک محصول که نیاز چندانی به تغییر محتوا ندارند استفاده می‌شود. همچنین وب سایت های رزومه ای و معرفی خدمات یک تیم معمولا از این نوع هستند.

در سایت‌های استاتیک امکان تغییر محتوای سایت توسط مدیر آن وجود ندارد و برای این کار باید یا یک طراح سایت را استخدام کنید و یا طراحی سایت را یاد بگیرید! امروزه با توجه به وجود سیستم‌های پیشرفته‌ مدیریت محتوا، استفاده از سایت‌های استاتیک بسیار کمتر شده است.

سایت‌های دینامیک یا پویا

در سایت‌های دینامیک با توجه به پویایی که دارند، هر دو بخش “فرانت اند” و “بک اند” اجرا می‌شود. بک اند در این نوع از طراحی سایت، وظیفه پویاسازی وبسایت را بر عهده دارد. داینامیک بودن سایت به این معناست که تمامی محتوای سایت توسط مدیر سایت قابل تغییر باشد؛ بصورتی که می‌توان هر روز چندین محتوای جدید و متغییر در سایت خود بارگذاری کنید. و یا محتوای قدیمی را ویرایش نمایید. نمونه این نوع سایت‌ها، سایت‌های فروشگاهی، خبری و مجله‌ای هستند.

بطور واضح تر در سایت های پویا، طراحان هم از قسمت های مربوط به ساخت منطق در این وب سایت ها استفاده کرده و هم لایه بیرونی که کاربر با آن در تعامل است را ایجاد نموده اند. این وب سایت ها بصورت پویا بوده و برنامه نویسان باید سیستمی را طراحی کنند که در آن وب سایت بصورت کاملا پویا صفحات را ایجاد کند و نویسندگان هم بتوانند به آن محتوای جدید بیفزایند.

زبان های برنامه نویسی سایت

بدون شک از بین تمامی زبان‌های موجود در برنامه نویسی، چند مورد از آنها کارآمدتر و اساسی‌تر هستند. از طرفی، یادگیری تمامی زبان‌ها تقریبا غیرممکن است و تمام آنها به کار هرکسی نمی آید. به همین دلیل در هر بخش از طراحی سایت که مشغول به کار هستید، یکی از زبان‌های مربوط به همان حوزه را انتخاب کنید و در همان زمینه کاملا مسلط شوید. بطور کلی زبان‌های برنامه نویسی از نظر کارکرد در طراحی سایت به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • سمت کاربر
  • سمت سرور

زبان‌هایی که مربوط به طراحی ظاهری می‌شوند و در ارتباط مستقیم با کاربر قرار دارند، مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و… سمت کاربر هستند و زبان‌هایی مانند PHP، ASP و … سمت سرور هستند.

طراح سایت چه کاری انجام می دهد؟

وظایفی که در یک پروژه طراحی سایت وجود دارد، بستگی به مرحله‌ای دارد که طراح سایت آن را انجام می دهد. یک سایت حرفه‌ای زمانی حاصل می‌شود که دو تیم و یا دو شخص در ساختن آن دخیل باشند. بدین منظور، حضور یک شخص حرفه‌ای در زمینه فرانت اند  و شخص دیگری با عنوان متخصص بک اند ، در تیم طراحی لازم است.

فرانت اند در طراحی سایت

فرانت اند سایت شامل تمامی کدهایی از سایت است که در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرد. تمامی ویژگی‌های مربوط به ظاهر سایت که پس از ورود به هر سایتی آن را مشاهده می‌کنید، شامل این موضوع می‌شود. برای طراحی و توسعه فرانت اند یک سایت، نیاز به تسلط به زبان های برنامه نویسی نظیر HTML ،CSS  و جاوا اسکریپت است.

در طراحی پروژه‌های بزرگ و حرفه‌ای، نیاز به همکاری یک گرافیست نیز وجود دارد تا ابتدا به وسیله نرم افزارهای گرافیکی بخش‌های مختلف سایت طراحی شود و سپس متخصص فرانت اند آنها را به کدهای قابل فهم برای سیستم تبدیل کند.

بک اند کار در طراحی سایت

بک اند سایت در واقع همان کدهای سمت سرور و کدهایی است که کاربر سایت آنها را مشاهده نمی‌کند. متخصص بک اند که در قالب یک تیم یا بصورت فردی فعالیت می‌کند، مسئولیت کدنویسی ساختار و ستون‌های اصلی سایت را بر عهده دارد. به بیانی دیگر تمامی امکانات و عملکردهای سایت در این بخش کدنویسی می‌شوند و معمولا بدین منظور از زبان‌های برنامه نویسی Python، ASP  و PHP استفاده می‌شود.

 تجربه کاربری  (UX)

در واقع هیچ چیز به اندازه یک تجربه کاربری حرفه‌ای سبب رضایت و یا نارضایتی مخاطب نمی‌شود. بنابراین در طراحی سایت باید به خوبی به این موضوع اشراف داشت و نکات مربوط به آن را پیاده نمود. متخصصانی که از روند شکل‌گیری تجربه مطلع هستند، بهتر می‌توانند به دنبال ایجاد عوامل موثر در روند کار باشند.

روندهای طراحی مدرن

برای آن که بتوان یک سایت مدرن طراحی کرد، در مرحله اول باید از نیاز کاربران و چگونگی تعامل آنها با وبسایت مربوطه مطلع گردید. استفاده از تکنیک‌های طراحی‌های مدرن، پروژه شما را برجسته‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا اثر بهتر بر کاربر داشته باشد. علاوه بر آنچه که ذکر شد، موارد زیر نیز در حرفه‌ای شدن طراحی سایت تاثیرگذار هستند:

  • به دنبال چالش در پروژه‌های خود باشید.
  • از بازخورد و انتقادات اطرافیانتان استفاده کنید.
  • از یادگیری مداوم دست برندارید.

مراحل اساسی طراحی سایت

مرحله 1: طراحی وایرفریم

در اولین گام از طراحی سایت باید بتوانید با توجه به موضوع وبسایت و نیازهای کارفرما، یک نمای کلی از سایت را طراحی کنید. طراحی وایرفریم به منزله در دست داشتن نقشه راه و ایجاد پیش زمینه‌ای از آنچه که در ذهنتان دارید، است. در وایرفریم چیدمان المان‌ها و آیکون‌های مختلف مشخص می‌شود بطور خلاصه با در نظر گرفتن خواسته‌های کارفرما، یک نقشه کلی از صفحات وب سایت دیزاین خواهد شد. نقشه ای که ساختار صفحات و چیدمان آنها را مشخص می‌کند.

مرحله 2: طراحی گرافیک سایت

بعد از اینکه مشخص کردید هرکدام از عناصر کجا باید قرار بگیرند، نوبت به طراحی گرافیکی سایت می‌رسد. برای اینکه یک سایت حرفه‌ای داشته باشید، در مرحله اول باید زیبایی ظاهری آن را که باعث جلب توجه مشتری می‌شود، تامین کنید. منظور از طراحی گرافیک سایت همان طراحی رابط کاربری است که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص گرافیک به وایرفریم رنگ و لعاب می‌دهد.

مرحله 3: کدنویسی و برنامه نویسی

بعد از درست کردن ظاهر سایت، نوبت به طراحی باطن سایت می‌رسد! در این مرحله با توجه به نوع سایت، روش‌های مختلفی برای مدیریت محتوا وجود دارد. بدین منظور می‌توانید از سیستم‌های مدیریت سایت که از پیش طراحی شده‌اند، مانند وردپرس استفاده کنید و یا به وسیله زبان‌های برنامه نویسی یک فریمورک اختصاصی را از صفر تا صد، طراحی نمایید. تصمیم گیری در مورداستفاده از هر کدام از روش‌های مدیریتی، بستگی به بودجه‌ای دارد که مشتری قصد دارد صرف طراحی سایت خود کند.

 مرحله 4: راه اندازی سایت

در این مرحله بعد از تهیه هاست و دامنه، وبسایت طراحی شده را در دسترس عموم و در اینترنت قرار می‌دهید.

اهمیت طراحی سایت

طراحی سایت نقش مهمی در موفقیت هر کسب و کار یا حضور آنلاین دارد. در اینجا چند دلیل برای اهمیت طراحی سایت آورده شده است:

اولین برداشت: یک وب سایت با طراحی خوب، اولین برداشت عالی را ایجاد می کند و می تواند بازدیدکنندگان را جذب و حفظ کند.

تجربه کاربری: طراحی وب سایت نیز بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. اگر وب سایت آسان برای پیمایش، از نظر بصری جذاب و آموزنده باشد، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد بیشتر در آینده باقی می مانند.

هویت برند: وب سایت اغلب اولین نقطه تماس یک مشتری بالقوه با یک برند است و یک وب سایت خوب طراحی شده می تواند به ایجاد و تقویت هویت برند کمک کند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO): طراحی یک وب سایت می تواند بر نحوه رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. استفاده صحیح از عناصر طراحی مانند سرفصل ها، توضیحات متا و تگ های جایگزین می تواند سئو را بهبود بخشد.

مزیت رقابتی: یک وب سایت خوب طراحی شده می تواند به یک کسب و کار مزیت رقابتی بدهد. با وجود وب‌سایت‌های زیادی که به صورت آنلاین در دسترس هستند، داشتن یک وب‌سایت متمایز می‌تواند به جذب و حفظ مشتریان کمک کند.

 پاسخگویی تلفن همراه: با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه، برای یک وب سایت ضروری است که به موبایل پاسخگو باشد. وب سایتی که سازگار با موبایل نیست ممکن است به درستی در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده نشود که منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود.

بطور خلاصه، طراحی وب سایت برای ایجاد یک تجربه کاربری مثبت، ایجاد هویت برند، بهبود سئو و به دست آوردن مزیت رقابتی بسیار مهم است. یک وب سایت خوب طراحی شده در نهایت می تواند منجر به افزایش ترافیک، تبدیل و درآمد شود.

چرا طراحی سایت خوب اهمیت دارد؟

خواه آگاهانه یا نه، ما تمایل داریم ابتدا به تصاویر واکنش نشان دهیم. مردم به طور طبیعی به سمت طراحی خوب کشیده می شوند. به همین دلیل، طراحی وب سایت شما اهمیت دارد؛ زیرا مشتریان شما به طراحی اهمیت می دهند. وب سایت شما درب ورودی شرکت شما است.

وقتی نوبت به طراحی وب سایت شما می رسد، مطالعات بارها و بارها ثابت کرده اند که کاربران به سرعت کسب و کار شما را تنها بر اساس تصاویر بصری قضاوت می کنند. اگر وب سایت شما ضعیف طراحی شده باشد، اغلب استفاده از آن را متوقف می کنند.

طبق تحقیقات استنفورد، 75٪ از کاربران اعتراف می کنند که بر اساس طراحی وب سایت خود در مورد اعتبار یک شرکت قضاوت می کنند. علاوه بر این، 38٪ از مردم در صورت عدم جذابیت محتوا و طراحی، دیگر با وب سایت شما ارتباط برقرار نمی کنند.

بنابراین، طراحی وب ضعیف تنها به مشروعیت شما لطمه نمی زند. اگر به زیبایی طراحی نشده باشد، می تواند یک سوم بازدیدکنندگان شما را به همراه مشتریان بالقوه شما دور کند.

چرا داشتن یک وب سایت دیگر یک انتخاب نیست؟

داشتن یک وب سایت برای کارآفرینان یا هر کسب و کاری دیگر یک انتخاب نیست! این تنها راه برای زنده ماندن، انجام تجارت، کسب سود، تامین هزینه ها و بسیاری موارد دیگر است. اگر از ابتدا طراحی سایت ساده، کاربردی و ریسپانسیو نداشته باشید و ارزش طراحی وب سایت را دست کم بگیرید، با مشکلات جدی مانند زیر مواجه خواهید شد:

علایق، پرس و جوها و خریدهای مصرف کنندگان بالقوه را از دست بدهید.

برای همگام شدن با معیارهای شرکت آفلاین خود، باید سخت کار کنید و مبلغی بیهوده بپردازید.

فرصت ایجاد یک برند رویایی را از دست بدهید که معتبر باشد و به راحتی درآمدزایی کنید.

فرصت پیشی گرفتن از رقبای خود را در بازار مجازی از دست بدهید.

پایگاه بالقوه خریداران یا مشتریان وفادار و بلندمدت را از دست بدهید.

رویکردهای مختلف در طراحی سایت

طراحی واکنش گرا

طراحی ریسپانسیو یک رویکرد طراحی سایت است که به وب سایت اجازه می دهد تا اندازه صفحه نمایش دستگاهی را که در آن مشاهده می شود تنظیم کند. این بدان معنی است که وب سایت در هر دستگاهی، چه رایانه رومیزی، تبلت یا تلفن هوشمند، ظاهری زیبا و کاربردی خواهد داشت.

طراحی ریسپانسیو شامل ایجاد یک وب سایت واحد است که می تواند با تغییر طرح و عناصر طراحی بر اساس اندازه صفحه، با اندازه های مختلف دستگاه سازگار شود. این امر از طریق استفاده از سیستم‌های شبکه انعطاف‌پذیر، تصاویر پاسخ‌گو و پرسش‌های رسانه‌ای به دست می‌آید.

 یکی از مزایای اصلی طراحی واکنش گرا این است که تجربه کاربری ثابتی را در دستگاه های مختلف ایجاد می کند. این می تواند منجر به تعامل بیشتر و نرخ تبدیل بهتر شود، زیرا کاربران در صورت آسان بودن استفاده و پیمایش، احتمال بیشتری برای ماندن در سایت و تعامل با آن دارند.

یکی دیگر از مزایای طراحی واکنش گرا این است که می تواند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را بهبود بخشد. گوگل اعلام کرده است که طراحی ریسپانسیو را بر سایر روش ها ترجیح می دهد، زیرا خزیدن و فهرست بندی سایت را برای گوگل آسان تر می کند. این می تواند منجر به رتبه بالاتر موتورهای جستجو و ترافیک بیشتر به سایت شود.

طراحی واکنش گرا یک رویکرد طراحی وب است که وب سایتی را ایجاد می کند که می تواند با اندازه های مختلف دستگاه سازگار شود. این یک تجربه کاربری ثابت در دستگاه های مختلف ایجاد می کند و می تواند SEO را بهبود بخشد. این رویکرد با دسترسی بیشتر مردم به اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است و اکنون به عنوان بهترین روش در طراحی وب تلقی می شود.

طراحی تطبیقی

طراحی تطبیقی یک رویکرد طراحی وب است که شامل ایجاد چندین نسخه از یک وب سایت برای پاسخگویی به اندازه های مختلف دستگاه است. وب سایت دستگاه کاربر را شناسایی کرده و نسخه مناسب سایت را نمایش می دهد. این رویکرد می‌تواند زمان‌برتر و پرهزینه‌تر از طراحی واکنش‌گرا باشد، اما امکان کنترل بیشتر بر تجربه کاربر را فراهم می‌کند.

طراحی تطبیقی شامل ایجاد طرح‌بندی‌های جداگانه برای انواع دستگاه‌های مختلف، مانند رایانه‌های رومیزی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند است. هر طرح بندی برای دستگاه خاص بهینه شده است و وب سایت نوع دستگاه را تشخیص داده و طرح بندی مناسب را نمایش می دهد. این امکان کنترل دقیق تری بر تجربه کاربر را فراهم می کند و می تواند تجربه کلی بهتری را برای کاربران در دستگاه های مختلف ایجاد کند.

یکی از مزایای طراحی تطبیقی این است که می تواند آزادی خلاقانه تری در طراحی چیدمان برای انواع دستگاه های مختلف ایجاد کند. این به این دلیل است که طراح کنترل بیشتری روی طرح دارد و می تواند هر نسخه از سایت را برای نوع دستگاه خاص بهینه کند. با این حال، این رویکرد همچنین می‌تواند زمان‌برتر و گران‌تر از طراحی واکنش‌گرا باشد، زیرا طرح‌بندی‌های متعدد باید ایجاد و نگهداری شوند.

طراحی تطبیقی یک رویکرد طراحی وب است که شامل ایجاد چندین نسخه از یک وب سایت برای پاسخگویی به انواع دستگاه های مختلف است. این رویکرد می‌تواند کنترل بیشتری بر تجربه کاربر فراهم کند، اما همچنین می‌تواند زمان‌برتر و گران‌تر از طراحی واکنش‌گرا باشد. انتخاب این که از کدام رویکرد استفاده شود به نیازها و اهداف خاص وب سایت بستگی دارد.

رویکرد کاربر محور

اتخاذ رویکرد کاربر محور برای طراحی وب موفق بسیار مهم است. درک مخاطبان هدف، ترجیحات و رفتارهای آنها به تنظیم طرح و محتوا با نیازهای آنها کمک می کند. در اینجا برخی از ملاحظات کلیدی برای رویکرد کاربر محور وجود دارد:

تحقیقات کاربر: تحقیقات کاملی را برای درک جمعیت شناسی، ترجیحات و اهداف مخاطب هدف انجام دهید. این اطلاعات تصمیمات طراحی را تعیین می کند و اطمینان می دهد که وب سایت با کاربران مورد نظر خود طنین انداز می شود.

شخصیت‌های کاربر: شخصیت‌های کاربر، نمایش‌های خیالی از مخاطبان هدف خود را ایجاد کنید تا درک عمیق‌تری از ویژگی‌ها، انگیزه‌ها و نقاط دردناک آن‌ها به دست آورید. طراحی با در نظر گرفتن شخصیت‌های خاص به ایجاد یک تجربه کاربری شخصی‌شده و متناسب کمک می‌کند.

تست کاربر: به طور منظم وب سایت را با کاربران واقعی آزمایش کنید تا بازخورد جمع آوری کنید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید. تست قابلیت استفاده، تست A/B و ابزارهای نقشه برداری حرارتی، بینش ارزشمندی را در مورد رفتار و ترجیحات کاربر ارائه می دهند.

طراحی  first mobile

طراحی first mobile یک رویکرد طراحی وب است که تجربه تلفن همراه را در اولویت قرار می دهد و سپس به دسکتاپ تبدیل می شود. این رویکرد مبتنی بر این واقعیت است که افراد بیشتری از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند تا رایانه های رومیزی. هدف ایجاد یک وب‌سایت است که در درجه اول برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌سازی شده باشد و دسکتاپ به عنوان یک ملاحظات ثانویه باشد.

طراحی first mobile شامل ایجاد یک وب سایت است که برای محدودیت ها و قابلیت های دستگاه های تلفن همراه مانند صفحه نمایش های کوچک و اتصالات اینترنت کندتر طراحی شده است. این رویکرد اغلب شامل ساده کردن طراحی و اولویت بندی محتوایی است که برای کاربران تلفن همراه بسیار مهم است.

یکی از مزایای طراحی first mobile این است که می تواند تجربه کاربری بهتری را در دستگاه های تلفن همراه داشته باشد. ابتدا با طراحی برای دستگاه های تلفن همراه، طراح می تواند اطمینان حاصل کند که سایت برای صفحه نمایش کوچک و پهنای باند محدود بهینه شده است. این می تواند به زمان بارگذاری سریع تر، عملکرد بهتر و تجربه کاربر جذاب تر منجر شود.

یکی دیگر از مزایای طراحی first mobile این است که می تواند به طور کلی به یک طراحی ساده تر منجر شود. با اولویت‌بندی مهم‌ترین محتوا و ساده‌سازی طراحی برای دستگاه‌های تلفن همراه، طراح می‌تواند طرحی تمیزتر و مؤثرتر ایجاد کند که در همه دستگاه‌ها به خوبی کار کند.

طراحی first mobile یک رویکرد طراحی وب است که تجربه تلفن همراه را در اولویت قرار می دهد و سپس به دسکتاپ تبدیل می شود. این می تواند منجر به تجربه کاربری بهتر در دستگاه های تلفن همراه شود و به طور کلی منجر به طراحی ساده تر شود. این رویکرد با توجه به دسترسی افراد بیشتری به اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه، اهمیت فزاینده ای پیدا می کند و اکنون به عنوان بهترین روش در طراحی وب تلقی می شود.

هر رویکردی مزایا و معایبی دارد و انتخاب اینکه کدام یک از آنها استفاده شود به نیازها و اهداف خاص وب سایت بستگی دارد. مهم است که رویکرد طراحی را انتخاب کنید که بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد و نیازهای مخاطب هدف را برآورده کند.

مدل های مختلف طراحی سایت چیست

انواع مختلفی از طراحی وب وجود دارد، از جمله:

طراحی تخت:

 طراحی مسطح یک رویکرد طراحی مینیمالیستی است که از خطوط تمیز، رنگ های جسورانه و اشکال ساده برای ایجاد ظاهری ساده و مدرن استفاده می کند.

طراحی متریال:

 طراحی متریال یک زبان طراحی است که توسط گوگل ایجاد شده است که از عمق، سایه و حرکت برای ایجاد یک رابط واقعی و لمسی استفاده می کند.

طراحی پارالاکس:

 طراحی پارالاکس از اسکرول برای ایجاد توهم عمق و حرکت استفاده می کند. این می تواند از نظر بصری راهی چشمگیر برای نمایش محتوا و ایجاد یک تجربه کاربری جذاب باشد.

طراحی واکنش گرا: طراحی ریسپانسیو رویکردی برای طراحی وب است که تضمین می کند وب سایت در هر دستگاه یا اندازه صفحه نمایش، از دسکتاپ گرفته تا گوشی های هوشمند، ظاهر و عملکرد خوبی دارد.

 طراحی مینیمالیستی:

طراحی مینیمالیستی یک رویکرد طراحی است که بر سادگی و کاهش عناصر به اشکال اساسی آنها تمرکز دارد. این یک طراحی تمیز و بدون درهم و برهم ایجاد می کند که می تواند در انتقال پیام بسیار موثر باشد.

  طراحی تایپوگرافی:

 طراحی تایپوگرافی بر استفاده از تایپوگرافی به عنوان یک عنصر کلیدی در طراحی تمرکز دارد. این می تواند شامل انتخاب فونت منحصر به فرد، طرح بندی خلاقانه و حروف سفارشی برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد باشد.

طراحی گویا:

 طراحی گویا از تصاویر یا گرافیک های سفارشی برای ایجاد یک طراحی وب سایت منحصر به فرد و جذاب استفاده می کند. این می تواند یک راه عالی برای ارتباط بصری پیام یا شخصیت یک برند باشد.

هر نوع طراحی وب نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد و انتخاب اینکه کدام یک از آنها استفاده شود به اهداف و نیازهای وب سایت بستگی دارد. یک طراح وب ماهر می تواند به تعیین نوع طراحی برای یک پروژه خاص کمک کند.

پروپوزال طراحی سایت چیست؟

پروپوزال طراحی وب سایت سندی است که محدوده کار، جدول زمانی و هزینه پروژه طراحی وب سایت را مشخص می کند. معمولاً توسط شرکت سارنده سایت ایجاد می شود و بعنوان راهی برای تشریح خدماتی که ارایه خواهد شد به مشتری بالقوه ارایه می شود.

در اینجا مولفه های کلیدی که باید در یک طرح پیشنهادی طراحی وب سایت گنجانده شوند آمده است:

مقدمه: معرفی مختصری از آژانس طراحی سایت یا فریلنسر و خلاصه ای از پروژه پیشنهادی.

اهداف: توصیفی از اهداف مشتری برای وب سایت، از جمله مخاطبان هدف، اهداف و نتایج مورد نظر.

محدوده کار: شرح مفصلی از خدماتی که ارائه خواهد شد، مانند طراحی، توسعه، ایجاد محتوا و آزمایش.

جدول زمانی: جدول زمانی پروژه، شامل نقاط عطف و فورس ماژور.

محصولات تحویلی: لیستی از موارد قابل تحویل که در اختیار مشتری قرار می گیرد، مانند وایرفریم ها، مدل های طراحی و وب سایت نهایی.

 هزینه: تفکیک هزینه پروژه، شامل هر گونه هزینه یا هزینه اضافی که ممکن است متحمل شود.

 شرایط و ضوابط: بخشی که به تشریح شرایط و ضوابط قرارداد، از جمله شرایط پرداخت، مالکیت مالکیت معنوی و محرمانه بودن می پردازد.

 پذیرش مشتری: بخشی برای امضای مشتری و نشان دادن پذیرش پیشنهاد.

یک پیشنهاد طراحی وب سایت به خوبی نوشته شده می تواند به اطمینان حاصل شود که مشتری و آژانس طراحی وب یا فریلنسر در یک صفحه هستند و دامنه پروژه را درک می کنند. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی یا سوء تفاهم در این پیشنهاد، واضح و مختصر بودن در پیشنهاد مهم است.

مهمترین المان های طراحی سایت

طراحی وب با کیفیت بالا برای موفقیت وب سایت هر کسب و کاری ضروری است. بازدیدکنندگان شما می توانند اعتماد، اقتدار، امنیت و موارد دیگر را فقط از ظاهر و احساس وب سایت شما درک کنند. اگر دیر لود شود، پیمایش پیچیده یا خواندن آن سخت باشد، ممکن است بازدیدکنندگان ارزشمند و مشتریان بالقوه را از دست بدهید.

مصرف کنندگان امروزی وقت خود را روی وب سایت های بی کیفیت تلف نمی کنند. اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد و وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند؛ بنابراین اگر وب‌سایت شما کاملاً مناسب نباشد، بازدیدکنندگان شما فقط چند کلیک با سایر رقبا فاصله دارند.

المان های طراحی سایت

طراحان وب وظیفه قابل توجهی دارند که طرح های زیبا را با عملکرد و قدرت ترکیب کنند و در عین حال به بازدیدکنندگان سایت کمک کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. پس چگونه می توان این کار را انجام داد؟ و چه چیزی یک وب سایت ضعیف را از یک وب سایت برنده جدا می کند؟

در ادامه مهم ترین المان طراحی سایت آمده است. این جنبه‌ها اغلب مواردی هستند که بیش از همه دچار مشکل می‌شوند!

  • فضای سفید

طراحی شما باید ساده، تمیز و در دسترس باشد. فضای سفید یا فضای بین عناصر طراحی، به سایت شما فضایی برای تنفس می دهد و یافتن عناصر را برای خوانندگان آسان تر می کند. فضای سفید همیشه سفید نیست، بلکه فقط نام فضاهای بین عناصر یا محتوا است.

فضای سفید با تکامل وب سایت ها بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از فاصله های بزرگ و فاصله خطوط در متن به هر دکمه و هر کلمه کمک می کند تا بهتر به چشم بیاید. همچنین می توان از فضا برای افزایش احساس اهمیت یک آیتم استفاده کرد و یک نقطه کانونی برای توجه کاربر ایجاد کرد.

به طور کلی، عناصر مشابه باید در فاصله یکسان باشند. با عناصری مانند ناوبری شروع کنید و به توسعه محتوای خود در صفحه ادامه دهید. استفاده از طرح‌بندی‌های شبکه‌ای، طرح‌های شما را مرتب نگه می‌دارد و تعادل و ثبات را در سراسر صفحات حفظ می‌کند.

تعادل

مفهوم تعادل را می توان به راحتی به عنوان پارتیشن بندی متناسب وزن بصری در هر پروژه طراحی وب تعریف کرد. این یک واقعیت شناخته شده است که تعادل بینایی توسط یک محور عمودی تعیین می شود، چشم انسان به یک مقدار وزن بینایی در هر طرف محور نیاز دارد.

انسان ها به عنوان موجوداتی متقارن شناخته می شوند که تعادل یکی از مهم ترین حواس ذاتی ماست. در شرایطی که عناصر وب سایت با توجه به محور عمودی متعادل نباشند، نتیجه خوشایند (برای چشم ناراحت کننده) نخواهد بود. اهمیت تعادل در این فرآیند را نمی توان نادیده گرفت؛ زیرا تنها چیزی است که مانع از ناتوانی طراح وب در برآورده کردن انتظارات کاربر می شود.

کنتراست (contrast)

کنتراست تفاوت بین دو یا چند عنصر است. با کنتراست، یک طراح می تواند علاقه بصری ایجاد کند و توجه کاربر را هدایت کند. اما تصور کنید که همه عناصر یک صفحه وب از نظر سبک و ظاهر یکسان باشند. هیچ سازمانی، هیچ جریانی و قطعاً هیچ سلسله مراتبی وجود نخواهد داشت. هضم محتوا تقریباً غیرممکن است. این امر کنتراست را جزء ضروری طراحی وب سایت موثر می کند.

تاکید

تاکید بر روی یک صفحه وب حول ایجاد یک عنصر یا ناحیه ای است که در صفحه و نقطه تمرکز آن صفحه برجسته شده است. این کارآمدترین راه برای قرار دادن کانون توجه در یک جزء خاص است. نقطه کانونی ممکن است بزرگتر از سایر عناصر موجود در صفحه وب باشد یا می تواند رنگی روشن داشته باشد تا چشم بازدیدکنندگان وب سایت شما را جلب کند و آنها را در سایت شما درگیر کند.

وحدت

وحدت اصل طراحی است که تمام اصول دیگر را در یک قطعه کار یکپارچه می کند و به هر عنصر منفرد اجازه می دهد تا با یکدیگر همزیستی کنند تا طرحی زیباشناختی را شکل دهند. در نهایت، وحدت چیزی است که به یک طراحی ظاهری انسجام می بخشد، علیرغم اینکه اجزای داخلی آن در مقیاس، کنتراست یا سبک متفاوت هستند. یک طراح باید از تمام اصول طراحی استفاده کند تا بتواند با موفقیت به وحدت برسد. این کار با ارزیابی همه عناصر درون طراحی برای درک بهتر روابط آنها و نحوه تعامل آنها با یکدیگر انجام می شود.

  • رنگ بندی

پالت رنگ در وب سایت شما به طور مستقیم بر نظرات بازدید کنندگان شما از سایت شما تأثیر می گذارد. هنگام انتخاب طرح رنگ، باید به صنعت و برند خود توجه کنید و رنگ هایی را که به بهترین وجه نشان دهنده کسب و کار شما هستند، تشخیص دهید.

به عنوان مثال، در حالی که یک شرکت مراقبت های بهداشتی ممکن است بخواهد از سایه های آبی یا سبز برای نشان دادن سلامت و تندرستی استفاده کند، یک گلفروش محلی ممکن است سیاه و سفید را برای تضاد با رنگ های زنده محصولات خود انتخاب کند.

هنگامی که یک رنگ غالب را انتخاب کردید، باید در نظر بگیرید که پالت رنگ شما چگونه باید به نظر برسد. می‌توانید یک پالت رنگ مشابه، با چند رنگ که نزدیک به هم مرتبط هستند یا رنگ‌های مکمل انتخاب کنید، مثلاً برای زمانی که می‌خواهید توجه مخاطب را به یک دکمه یا محتوای خاصی جلب کنید.

  • تایپوگرافی منحصر به فرد

هنگام انتخاب تایپوگرافی برای وب سایت خود، باید همان ملاحظات صنعت و برند را در نظر بگیرید که برای طرح های رنگی در نظر گرفتید.. فونتی که انتخاب می کنید به انتقال پیام شما به مشتریان کمک می کند.

شما می خواهید تعادل مناسبی بین حرفه ای بودن و تازگی ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند چه فونتی انتخاب می کنید. چیزی متفاوت پیدا کنید که بتواند سایت شما را از دیگران متمایز کند. هم در دسکتاپ و هم در موبایل باید به راحتی قابل خواندن باشد. به طور کلی، این به معنای حداقل 16 پیکسل است. همچنین می‌توانید یک فونت مکمل برای شناسایی سرفصل‌ها و لهجه‌ها انتخاب کنید، اما در تنظیم اندازه‌ها دیوانه نشوید، در غیر این صورت متن بدنه را تحت تأثیر قرار می‌دهید. در نهایت، باید از طرح رنگی استفاده کنید که متن و پس‌زمینه شما را متضاد کند. رنگ‌های روشن را با رنگ‌های تیره جفت کنید و از ترکیب دو رنگ بسیار روشن خودداری کنید.

4-  سلسله مراتب محتوا

نمی توان اهمیت محتوای یک صفحه را انکار کرد. این یکی از عوامل محرک نحوه دسترسی افراد به سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای وب سایت های موفق بسیار مهم است؛ اما جایی که شما محتوا را در یک صفحه فرود قرار می دهید به همان اندازه برای تبدیل کاربران شما به تبدیل مهم است.

هنگام تصمیم گیری در مورد سلسله مراتب محتوا، می خواهید مرتبط ترین اطلاعات را برای جستجوی کاربر در بالای صفحه قرار دهید. شما باید بلافاصله با مشتری ارتباط برقرار کنید و برای یک مشکل راه حلی ارائه دهید. بعد باید توضیحی در مورد ارائه خدمات شما و هر ویژگی منحصر به فردی که شما را متمایز می کند، باشد. هر محتوایی در مورد اینکه چرا کسب و کار شما بهتر از رقبا است، یا اینکه چگونه می توانید چیزی متفاوت به آنها ارایه دهید، باید در ادامه اضافه شود. در نهایت، قبل از پایان دادن به یک خلاصه، باید به سؤالات اضافی که ممکن است در مورد این سرویس داشته باشند، پاسخ دهید.

  • ناوبری ساده

ناوبری پیچیده سایت می تواند برای کاربران خسته کننده باشد و یافتن اطلاعات را بسیار دشوار کند. ناوبری ساده باید به راحتی قابل شناسایی، استفاده آسان، بصری باشد و نباید کاربران را با انواع مسیرها به اطلاعات مشابه غرق کند.

از ناوبری ساده به عنوان چارچوبی برای ساخت و محتوای وب سایت خود استفاده کنید. پیمایش شما باید چند چیز را در اختیار کاربران قرار دهد: آگاهی از مکان آنها در سایت، آگاهی از چیزهای دیگر در سایت، راهی برای بازگشت و مسیرهای دیگر. هرچه پیمایش در یک سایت آسان تر باشد، افراد مدت زمان طولانی تری با آن ارتباط برقرار می کنند.

  • طراحی سازگار با موبایل

در دنیایی که به طور فزاینده استفاده از دستگاه های موبایلی افزایش می یابد، سایتی که سازگار با موبایل نیست، از رده خارج است! ترافیک موبایل از ترافیک دسکتاپ سبقت گرفته است و هیچ نشانه ای از کندی در آن دیده نمی شود. طراحی وب شما باید در پلتفرم های مختلف به یک اندازه خوب عمل کند.

7 –  تجربه کاربری

در حالی که یک تجربه کاربری عالی همیشه مدنظربازدیدکنندگان شما نیست، تجربه کاربری بد در یک سایت بلافاصله قابل تشخیص است. وب سایت شما باید به زیبایی طراحی شده و به راحتی قابل استفاده باشد. طراحی تجربه کاربری (UX) کمتر به طراحی بصری و بیشتر به نحوه استفاده از سایت مربوط می شود. طراحی UX در مورد بهینه سازی تعامل بین کاربران و وب سایت شما است، چه از طریق انیمیشن، ناوبری، محتوای قابل فهم یا پاسخگویی باشد.

8-  فراخوان به عمل (Calls-to-Action)

وادار کردن مشتری به اقدام در سایت شما رسالت اصلی اکثر وب سایت ها است، خواه این اقدام خرید یک محصول باشد، کسب اطلاعات یا ارائه اطلاعات تماس. برای اطمینان از این امر، دکه های فراخوان‌های باید در سراسر صفحه قرار داده شوند و واضح باشند.

طراحی صفحه فرود باید کاربران را به این اقدام هدایت کند. استفاده از تکنیک‌هایی مانند رنگ‌های متضاد، فاصله‌گذاری و محتوا، کاربران شما را به سمت عمل درست هدایت می‌کند. خود فراخوان‌ها باید بسیار جذاب باشند و دقیقن آنچه را که می‌خواهید انجام دهند، بگویند؛ مانند ” اکنون بخرید”، ” با ما تماس بگیرید” یا ” دانلود کنید” و امثالهم.

9-  تصاویری خیره کننده

مشتریان عاشق دیدن نشانه های بصری هستند. آنها جذاب تر هستند و به جلب توجه کاربران شما کمک می کنند. چه از تصاویر یا تصاویر باکیفیت استفاده کنید، تصاویری که استفاده می کنید باید حسی از محصول و سبک شما را به کاربران شما القا کند.

از تصاویر بصری نیز می توان برای جلب توجه به ناحیه خاصی از صفحه استفاده کرد و به بازدیدکنندگان کمک کرد تا بر آنچه می خواهید تمرکز کنند، بدون اینکه متوجه شوند. یک بنر بصری چشمگیر بلافاصله توجه را جلب می کند، در حالی که تصاویر سفارشی در سراسر صفحه می توانند به کاربران کمک کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند.

10- عناصر تقویت کننده سئو

سئو را باید از ابتدای طراحی سایت در نظر گرفت، زیرا بسیاری از اهداف پشت سر هم کار می کنند. موتورهای جستجو بسیاری از جنبه های تجربه کاربر را به عنوان فاکتورهای رتبه بندی در نظر می گیرند. عناصری مانند سرعت وب‌ سایت، ناوبری سایت، سازگاری با موبایل و متن قابل اسکن آسان، همگی به نحوه تعامل کاربران با سایت شما کمک می‌کنند.

اگر سایت شما تجربه رضایت‌بخشی را ارائه نمی‌کند، این معمولاً منجر به نرخ پرش بالا و زمان ماندگاری پایین می‌شود که نشانه‌ای از تجربه بد کاربر برای Google است و به نوبه خود منجر به از دست دادن رتبه‌بندی می‌شود. برای عملکرد هر وب سایت بسیار مهم است که در نظر بگیرید که چگونه عناصر طراحی بر SEO تأثیر می گذارد، زیرا این دو تأثیر زیادی بر یکدیگر دارند.

یک طراحی سایت خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر می خواهید برای شروع کسب و کارتان در بستر اینترنت یک سایت خود داشته باشید باید بدانید که یک سایت خود چه ویژگی هایی دارد. برای اینکه بتوانید بهترین بازدهی را از کسب و کار اینترنتی خود داشته باشید سایت شما باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

    طراحی حرفه ای رابط کاربری _ UI

    طراحی حرفه ای تجربه کاربری _ UX

    طراحی سایت با متدهای روز دنیا

    سرعت مناسب بارگذاری سایت در دیوایس های مختلف

    واکنش گرا بودن و ریسپانسیو بودن سایت

    استفاده از تصاویر بهینه در سایت

    کدنویسی روان و استاندارد

    بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

    بالا بردن امنیت سایت

طراحی سایت با متدهای روز دنیا

یکی دیگر از ویژگی های یک طراحی سایت خوب این است که سایت شما باید بر اساس مدل ها و طراحی های روز دنیا باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که در سطح وب زیاد وقت می گذرانید به احتمال زیاد سایت های زیادی را دیده اید که از طرح های مختلف قدیمی و جدید برخوردار هستند، اما زمانی که وارد یک سایت می شوید اگر طرح آن قدیمی باشد با خود فکر می کنید که مطالب آن هم قدیمی است و احتمال اینکه آن سایت را بدون بازدید ببندید بسیار زیاد است.پس فکر کنم اهمیت به روز بودن طرح سایت برایتان روشن شده باشد.

سرعت مناسب بارگذاری سایت در دیوایس های مختلف

منظور از سرعت بارگذاری سایت در دیوایس های مختلف این است که سایت شما باید در دستگاه های مختلف دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت و موبایل از سرعت بارگذاری و لودینگ قابل قبولی برخوردار باشد. تا بتواند تجربه خوبی را برای کاربران شما رقم بزند.

واکنشگرا بودن و ریسپانسیو بودن سایت

علاوه بر داشتن سرعت بارگذاری مناسب، سایت شما باید در دستگاه های مختلف دسکتاپ، لب تاب، تبلت و موبایل به زیبایی تمام نمایش داده شود تا کاربران دستگاه های مختلف خصوصا کاربران موبایل که امروزه رقم بسیار بالایی از کاربران اینترنت را تشکیل می دهند بتوانند به بهترین شکل ممکن به سایت شما دسترسی داشته باشند.

استفاده از تصاویر بهینه در سایت

در زمان طراحی بخش های مختلف سایت، از تصاویر مختلف و زیادی استفاده می شود و اگر این تصاویر برای فضای وب بهینه سازی نشوند علاوه بر آنکه سرعت سایت را بسیار کند خواهند کرد، کاربران از سایت شما تجربه خوبی کسب نخواهند کرد. و باید کلی از حجم اینترنت شان را برای بازدید از سایت شما هدر بدهند و همین موضوع باعث کاهش و از دست رفتن کاربران سایت خواهد شد.

کدنویسی روان و استاندارد

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک طراحی سایت خوب این است که سایت شما باید دارای یک کدنویسی روان و استاندارد باشد تا علاوه بر سرعت بالای سایت و البته امنیت مناسب بتوانید به راحتی آن را شخصی سازی کنید و اگر بعدها خواستید که خودتان یا توسط یک طراح سایت دیگر یک امکان جدید به سایت اضافه کنید به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئوی سایت یکی از مهمترین مباحث در طراحی سایت است و اگر سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل به خوبی بهینه شده باشد کسب و کار اینترنتی شما خیلی زود از طریق ترافیکی که از گوگل جذب خواهید کرد رونق خواهد گرفت.

در مقابل اگر سایت تان برای گوگل بهینه نباشد و کدنویسی آن غیر استاندارد باشد مطمعن باشید که ک سئو کار حرفه ای هم نخواهد توانست برای سایت شما در گوگل رتبه های خوبی بگیرد چون به اصلاح آن خانه از پای بند ویران است!

بالا بردن امنیت سایت

یکی دیگر از ویژگی های طراحی سایت خوب داشتن امنیت بالای در سایت است. امنیت سایت بسیار مهم است چون بعد از اینکه کسب و کار شما رونق بگیرد تمامی اعتبار کسب و کار شما متعلق به سایت شماست و اگر سایت شما هک شود مطمئن باشید که اعتبارتان را هم از دست خواهید داد.

هزینه طراحی سایت

هزینه‌های طراحی وب‌سایت بسته به عوامل مختلفی مانند سادگی یا پیچیدگی و گستردگی وب‌سایت، نوع سایت اعم از شخصی، شرکتی، فروشگاهی، خدماتی و …، ویژگی‌ها و عملکرد مورد نیاز، سطح سفارشی‌سازی مورد نیاز، تجربه و تخصص شرکت طراحی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

بطور معمول، قیمت طراحی سایت می تواند از چند میلیون برای یک وب سایت مبتنی بر قالب اولیه تا چند صد میلیون تومان برای یک وب سایت سفارشی طراحی شده با عملکرد پیشرفته متغییر باشد. علاوه بر هزینه طراحی اولیه، ممکن است هزینه های تعمیر و نگهداری مداوم و هزینه های مربوط به میزبانی وب سایت، ثبت دامنه و به روز رسانی نیز وجود داشته باشد.

هنگام انتخاب یک شرکت طراحی سایت یا فریلنسر، مهم است که ساختار هزینه آنها و هر گونه هزینه اضافی که ممکن است در بر داشته باشد را درک کنید. برخی از طراحان برای خدمات خود هزینه ثابتی دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ساعتی یا بر اساس پروژه هزینه کنند. برای جلوگیری از هرگونه غافلگیری، مطمئن شوید که یک قیمت و قرارداد دقیق با تشریح تمام هزینه ها و خدمات درخواست می کنید.

همچنین مهم است که بازگشت سرمایه (ROI) سرمایه گذاری در طراحی وب سایت خود را در نظر بگیرید. یک وب سایت با طراحی خوب می تواند به افزایش حضور آنلاین شما، بهبود تعامل کاربر و رشد کسب و کار کمک کند. بنابراین، در حالیکه هزینه های طراحی وب سایت ممکن است بالا به نظر برسد، در دراز مدت سرمایه گذاری ارزشمندی است.

اصول طراحی سایت در وب ویژن

طراحی سایت زیبا

یک وب سایت جذاب، تاثیری فوق‌العاده‌ بر روی مخاطب شما خواهد گذاشت.

طراحی سایت کاربردی

اگر استفاده از وب سایت شما راحت نباشد، حتی یک طراحی بصری فوق‌العاده هم کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

طراحی یک وب سایت با هویت

وب سایت شما باید هویت داشته باشد. طراحی سایت شما باید نشان دهد که کسب و کارتان چه باورها و ارزش‌هایی دارد.

رعایت استانداردها

ما تمام استانداردهای روز جهانی را در طراحی سایت شما رعایت خواهیم کرد.

امکانات کامل

شما تمام امکانات لازم برای مدیریت و توسعه وب سایت خود را در اختیار خواهید داشت.

آموزش و پشتیبانی

ما نحوه مدیریت وب سایت را به شما آموزش می‌دهیم و پاسخگوی سوالات شما هستیم.

طراحی سایت ریسپانسیو؛ وب سایت واکنش گرا

وب سایت شما خودش را با اندازه صفحه تطبیق خواهد داد. این یعنی کاربر با هر دستگاهی به آن سر بزند، باز هم وب سایت شما درست نمایش داده می‌شود.

طراحی وب سایت سئو شده و بهینه سازی شده

تمام استانداردهای سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) در وب سایت شما رعایت شده و به راحتی می‌تواند رتبه های بالای گوگل را کسب کند.

پنل مدیریت

شما به سادگی می‌توانید وب سایت خود را مدیریت کنید.

سرعت بالا

وب‌سایت شما ظرف چند ثانیه برای مخاطب لود خواهد شد.

امنیت قوی

تمامی نکات امنیتی در وب سایت شما رعایت می‌شود.

ابزارهای رشد

هر آنچه برای رشد وب سایت خود لازم دارید در اختیارتان است.

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه شما

فیلدهای لازم با * مشخص شده است