لینک بیلدینگ یک فاکتور بسیار با اهمیت در سئو است. در واقع، علاوه بر محتوای واقعی در وب سایت شما، بک لینک ها دومین عنصر مهم برای سئوی سایت شما محسوب می شوند. بنابراین اینها رابط پیوند شما با جهان هستند. با ما در آرسام طرح همراه باشید.
اگر می خواهید در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب کنید، باید پروفایل پیوندی ایجاد کنید که به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان دهد که سایت شما ارزش بازدید دارد و حاوی محتوای ارزشمندی است.
پیوندهای خارجی و داخلی هر دو زمینه نمایان شدن بیشتری را فراهم میکنند در حالی که پیوند دادن به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت شما را بخزند.
محدودیتی وجود دارد که صاحبان سایت به سایت شما پیوند می دهند. اگر شما یک سایت جدید هستید، باید با گذشت زمان شهرت خود را بسازید. علاوه بر این، برای جلوگیری از جریمههای موتورهای جستجو، پیروی از شیوههای پیوند خوب ضروری است.
چه مواردی در لینک بیلدینگ اهمیت دارد؟
عواملی که بر اهمیت یک لینک در رتبه بندی شما تأثیر می گذارند عبارتند از:
محبوبیت جهانی: بسیاری از سایتهای محبوب در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند، مانند ویکیپدیا . آنها لینک های زیادی را از وب سایت های دیگر دریافت می کنند. بنابراین این سایت های محبوب در اکثر صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی خواهند داشت.
محبوبیت محلی: محبوبیت محلی به پیوندهای ورودی که از وب سایت های مشابه می آیند اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر یک مغازه لباس فروشی دارید و یک وبلاگ لباس محبوب به آن لینک می دهد، موتورهای جستجو توجه بیشتری به آن می کنند تا اینکه لینک از یک وب سایت نامرتبط باشد.
متن لنگر: وقتی مردم با استفاده از عبارت “فروشگاه لباس” به فروشگاه کفش شما لینک می دهند، این به موتورهای جستجو اجازه می دهد بدانند که وب سایت شما منبع خوبی برای لباس است. با این حال، اگر متن لنگر که افراد را به یک صفحه میآورد، بسیار شبیه به کلمات کلیدی است که افراد را به صفحه میآورد، میتواند نشاندهنده این باشد که شما در تلاش برای دستکاری موتورهای جستجو هستید.
زمینه پیوند: هنگامی که پیوندها به موضوع یا موضوعات وب سایت شما مرتبط هستند، ارزش بیشتری دارند. انتقال از یک صفحه به صفحه دیگر باید نسبتا بدون درز باشد.
پیوند از کجا می آید: پیوندهای سایت های معتبر معمولا قابل اعتمادتر از سایت های کمتر معتبر هستند. به عنوان مثال، پیوندی که از یک وبلاگ یک خبرگزاری رسمی می آید، وزن بسیار بیشتری نسبت به پیوندی که از یک وبلاگ شخصی می آید، دارد. موتورهای جستجو روشهایی برای مرتبسازی هرزنامهها و محتوای نامربوط دارند و گوگل یک سیستم طبقه بندی دارد که صفحات وب را بر اساس شهرت آنها رتبهبندی میکند.
لینک بیلدینگ چگونه کار می کند؟
اساسا دو راه برای ایجاد لینک در وب سایت شما وجود دارد: داخلی و خارجی. دریافت لینک های خارجی نسبت به لینک های داخلی دشوارتر است زیرا از وب سایت های دیگر می آیند. اما تلاش زیادی برای ایجاد لینک در سایت شما لازم نیست و این منجر به رتبه بالاتر موتورهای جستجو می شود.
داشتن لینک داخلی خوب در سراسر سایت بسیار مهم است. هر صفحه در سایت شما باید حداقل از طریق یک لینک متنی قابل دسترسی باشد. به پست های وبلاگ مرتبط و صفحات محصول پیوند دهید، و نه فقط صفحه اصلی یا صفحه تماس شما.
وبلاگ نویسی روشی موثر برای افزایش لینک های داخلی است که به شما امکان می دهد فرصت های بیشتری را برای بازگشت به محصولات خاص، دسته بندی محصولات و سایر صفحات داخلی فراهم کنید. فراموش نکنید که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیوند دهید و یک توییت، به روز رسانی وضعیت و پست به رسانه های اجتماعی را در وبلاگ خود قرار دهید.
اگر می خواهید لینک های خارجی به دست آورید، باید محتوای عالی بنویسید . همچنین میتوانید با وبلاگنویسان و تأثیرگذاران تماس بگیرید و بپرسید که آیا میتوانید وبلاگ مهمان را در سایتهای آنها بپذیرید. به ترفندهای سئو کلاه سیاه مانند پرداخت هزینه برای لینک ها متوسل نشوید. اینها نتیجه معکوس دارند زیرا می توانند از وب سایت های اسپم بیایند.
چه نوع پیوندهای خارجی وجود دارد؟
هنگامی که یک لینک از یک سایت خارجی به وب سایت شما می آید، اساسا به دو شکل ظاهر می شوند:
پیوندهای Do-follow
اینها لینکهای استانداردی هستند که به موتورهای جستجو مانند گوگل میگویند پیوند را «دنبال کنند»، در واقع به موتور جستجو میگویند که لینک خوب است و اطلاعات مهمی دارد. لینک های Do-follow برای وب سایت شما بسیار خوب هستند زیرا آنچه را که معمولا «پیوند پاک» نامیده می شود از آن به دست می آورید، این پیام را به موتورهای جستجو ارسال می کند که محتوای شما ارزشمند است و بنابراین رتبه صفحه شما از نظر کاربران افزایش می یابد. موتورهای جستجو.
پیوندهای بدون فالو
این عملاً برعکس پیوندهای انجام دادن است، اگرچه شما هنوز یک پیوند به وب سایت خود دریافت می کنید، این پیوند به طور موثر به موتور جستجو می گوید که محتوای منبع ارزشمند نیست و بنابراین رتبه صفحه شما افزایش نمی یابد. . چرا وب سایت های دیگر از لینک های بدون فالو استفاده می کنند؟ بهترین مثال می تواند در بخش نظرات یک وبلاگ باشد. افراد در یک وبلاگ با لینکی در آن نظر می گذارند. مالک وب سایت نمی داند که آیا این پیوند به اطلاعات ارزشمندی منجر می شود یا خیر زیرا خودش آن را ننوشته است. بنابراین او تمام پیوندهای موجود در بخش نظرات وبلاگ را روی no-follow قرار می داد.
چرا لینک ها اینقدر مهم هستند؟
موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو به شدت به تعداد لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند برای تعیین رتبه آن متکی هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که سایت شما دارای لینک های با کیفیت بالا و مرتبط باشد.
متوجه خواهید شد که کلمه RELEVANT با حروف است و دلیل بسیار خوبی برای این وجود دارد. بسیاری از مردم بر این باورند که هر لینکی پیوند خوبی است و هر چه تعداد لینکهای بیشتری داشته باشد، رتبه وب سایت آنها بهتر خواهد بود. این درست نیست.
موتورهای جستجو از الگوریتمهای بسیار پیچیده ای برای تعیین ارتباط لینکهایی که به هر وب سایت منفرد اشاره میکنند، استفاده مینمایند. لینکهای بیربط، امتیاز بسیار پایینی میگیرند در حالیکه لینکهای مرتبط امتیاز بسیار بالایی اخذ میکنند.
شما گزینه های زیادی برای دریافت لینک های مرتبط به وب سایت خود دارید. می توانید از تامین کنندگان خود بخواهید پیوندهایی به وب سایت شما در سایت خود قرار دهند. یا می توانید پیوندهایی از مشتریان خود دریافت کنید که ممکن است وب سایت های مرتبط با صنعت شما داشته باشند.
وبلاگ ها و انجمن های مرتبط فرصتی عالی برای تبلیغ کسب و کار شما با اظهار نظر در مورد محتوای ارسال شده توسط دیگران فراهم می کند. اطمینان حاصل کنید که فقط لینک های سایت خود را در نظرات خود قرار داده اید. از آن نهایت استفاده را ببرید و وسوسه نشوید که از آنها به عنوان وسیله ای برای هرزنامه استفاده کنید. دایرکتوری های تجاری نیز منبع خوبی برای پیوندهای مرتبط است.
دیدگاه شما