وب سایت شما موتور محرک بیزنس و بیلبورد تبلیغاتی شماست. برای دیده شدن باید بیلبوردتان را در چهارراه تردد مشتریانتان و مخاطبانتان نصب کنید. بهینه سازی وب سایت یا انجام فرایند سئو موجب می گردد که وب سایت شما همیشه در معرض دید کاربران باشد.
تعیین قیمت سئو – هزینه بهینه سازی وب سایت
قیمت سئو یا تعرفه سئو سایت کاملا به رقابت موضوع شما و کلمات کلیدی، وضعیت رقبای شما، نوع سایت، وضعیت فعلی سایت شما، عمر وب سایت شما بستگی دارد و هیچ تعرفه ثابتی ندارد.
به هیچ وجه اینطور نیست که بگوییم سئوی کلمه X در گوگل N تومان می شود. قیمت سئو دادن بدون توجه به رقابت موضوع، کاری بسیار اشتباه و کارشناسی نشده است. خوب بحث تشخیص رقابت نیز، بحث گسترده ای است و عده زیادی فکر می کنند، تعداد نتایج گوگل، می تواند شاخص تشخیص رقابت باشد که افرادی که اینگونه فکر می کنند سخت در اشتباهند!
تعیین کلمات کلیدی برای انجام سئو
اگر شما برای سئوی سایت خود، کلمات کلیدی را انتخاب نکردید و نمی دانید چه کلمات کلیدی برای شما مناسب تر است، با در نظر گرفتن نرخ تبدیل کاربر به مشتری، برای شما بهترین کلمات کلیدی را که منجر به افزایش فروش و مشتری و بازدید و درآمد شما می شود، انتخاب می کنیم.
برخی سایت ها، اصلا کلمه کلیدی خاصی ندارند مثل سایت های سرگرمی و یا وب سایت های دانلود. بهترین روش ها را برای سئوی اینگونه سایت ها به کار می گیریم به شکلی که کل صفحات دامنه اینگونه وب سایت ها، رتبه مناسبی در گوگل پیدا کند.
کلمات پُر رقابت در سئو
برخی کلمات و عبارت ها بسیار پُر رقابت است و در نتیجه بسیار پُر هزینه است و در عوض برخی عبارت ها حتی با تعداد کلمات کلیدی بالا، ممکن است کم هزینه باشد. همچنین شاید بتوان، سئو در سطوح پایه و ابتدایی را قیمت گذاری کرد.اما منظور ما از قیمت بهینه سازی سایت، قیمت ارتقا رتبه به صفحه اول گوگل با کلمات کلیدی مد نظر می باشد (نتیجه محور). نه قیمت انجام کارهای پایه بهینه سایت مثل نقشه سایت، بهینه سازی کدها و …
کارهای پایه بهینه سازی سایت، به طور پیش فرض توسط ما انجام می گیرد. همچنین نوع سایت (در کنار میزان رقابت موضوع) در قیمت خدمات سئو موثر است.
برای مثال، قیمت سئو سایت آموزشگاه، بهینه سازی سایت فروشگاهی، وب سایت نیازمندی ها، سایت دانلود، سایت شرکتی و غیره از همدیگر متفاوت هستند. در بسیار از مواقع سئوی سایت های جدید و تازه تاسیس ممکن است دارای قیمت بیشتری باشد. سابقه سایت شما و اینکه اکنون چه ضعف ها و قوت هایی از نظر سئو دارد، همگی در قیمت گذاری، تأثیر گذارند.
دیدگاه شما