بسیاری از صاحبان مشاغل بمنظور افزایش فروش محصولات و خدمات خود اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می کنند. برخی پس از مراجعه به شرکت طراح سایت، این توقع را از سایت دارند که به سرعت در تجارت آنها تحولی چشم گیر ایجاد نماید و موجب افزایش فروش آنها گردد.
حال آنکه بجز برخی موارد، موفقیت در کسب درآمد اینترنتی مستلزم طرف زمان و انرژی در جهت صحیح می باشد. از اصلی ترین چالش های یک برنامه نویس و طراح سایت، انتظارات عجیب برخی از متقاضیان در خصوص نحوه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و عدم توجه آنها به نظرات کارشناسان این حرفه می باشد.
در این مقاله وب ویژن به برخی امکاناتی که متقاضیان طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می توانند از فروشگاه آنلاین خود توقع داشته باشند را بیان می کنیم.
ساختار سایت فروشگاه اینترنتی
قالب و ساختار سایت فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه های کوچک و بزرگ معمولاً متحدالشکل بوده و تمرکز اصلی آن، معرفی محصول و خدمت می باشد. برخی از فروشگاه ها طراحی ساده ای دارند و برخی تعداد زیادی پنجره و المان، با این حال تمرکز همه آنها، معرفی محصول و خدمت می باشد. برای فروش محصولات ارزان قیمت، طراحی شلوغ و برای محصولات گرانقیمت، طراحی سایت فروشگاه ساده پیشنهاد می گردد.
بررسی بازار قبل از طراحی سایت فروشگاه آنلاین
قبل از اقدام به راه اندازی فروشگاه، طراحی فروشگاه آنلاین دیگر شرکتها را مشاهده کنید. این کار می تواند ایده های خوبی در مورد طراحی سایت فروشگاهی به شما بدهد. با یک جستجوی ساده در وب سایت گوگل می توانید سایت ها و فروشگاه شرکتهای همکار را یافته و از نحوه نمایش محصولات آنها و جایگاه آنها در موتورهای جستجو اطلاعات خوبی بدست آورد.
نوشتن شرح محصولات
توضیحات و نحوه نمایش خدمات و محصولات، بخشی مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. نوشتن اطلاعات مفید و جلب توجه بازدیدکنندگان، موجب موفقیت یک فروشگاه و در نهایت فروش محصول یا خدمت می گردد. نکاتی که در صفحه مربوط به محصول باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:
انتخاب عنوانی مرتبط برای هر محصول
انتخاب عکس مناسب (در ادامه توضیح داده خواهد شد)
شرحی کوتاه و مفید درباره خدمت یا محصول – شفاف و خلاصه
استفاده بجا از کلمات کلیدی در متن توضیح
عدم استفاده از متن های تکراری سایت های دیگر در تشریح محصول
نمایش مشخصات فنی و نحوه پشتیبانی و ارسال محصول
انتخاب تصویر کالا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
در انتخاب تصویر محصول بسیار دقت کنید و بهترین و با کیفیت ترین عکس ها را در صفحه محصول قرار دهید. قرار دادن عکسهایی از زوایای مختلف می تواند در انتخاب و قدرت تصمیم گیری مشتری کمک بسزایی کند.
درج تصاویر باکیفیت و از زوایای مختلف یکی از استانداردهای تجارت الکترونیک در طراحی سایت فروشگاهی بوده و قدرت انتخاب مشتری و فروش شما را افزایش می دهد.
بروز رسانی اطلاعات و قیمت محصولات
همواره اطلاعات مربوط به محصول و قیمت آنها را به روز نمایید. چراکه معمولاً افراد قبل از خرید در وبسایت های دیگر نیز اطلاعات و قیمت محصول مورد نظر خود را چک می کنند. بروزرسانی قیمت محصولات موجب اعتماد بیشتر مشتری به فروشگاه آنلاین شما می گردد.
با مشتریان فروشگاه آنلاین خود در ارتباط باشید
مراحل خرید مشتری خود را تا زمان تحویل محصول پیگیری کنید. این کار موجب جلب اعتماد مشتری و فروشهای دیگر می گردد. مشتریان خود را از محصولات جدید و تخفیف های ویژه فروشگاه آنلاین خود مطلع سازید. خریداران قبلی محصولات شما، بهترین مشتریان شما در آینده هستند.
روشهای مختلف پرداخت و ارسال برای مشتریان فروشگاه اینترنتی فراهم آورید
با ارائه روشهای مختلف پرداخت در طراحی فروشگاه اینترنتی خود، امکان فروش محصولات خود را بالا ببرید. متداول ترین روشهای پرداخت در فروشگاه آنلاین عبارتند از:
پرداخت آنلاین با استفاده از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب
پرداخت پس از تحویل کالا
واریز به حساب بانکی شرکت
دیدگاه شما