سئو و طراحی وبسایت؛ جستجوگرها

 سئو (SEO) برای هر کسب و کاری که بصورت آنلاین عمل می کند مهم است و بسیاری نمی دانند که باید در فرآیند طراحی سایت زمینه آن چیده شود. وب سایت شما مرکز دنیای بازاریابی دیجیتال شما است – محلی که تمام رودخانه های دیجیتالی به سمت آن روان است و البته، بزرگترین منبع ترافیک آن معمولا جستجوی انسانی است.

با این حال اغلب اوقات، مدیران کسب و کارها تا زمانیکه از یک وب سایت طراحی شده (و یا دوباره طراحی شده) برخوردا نشده اند در مورد جستجوگرها فکر نمی کنند؛ اغلب این سایت ها بطور ناگهانی از زمینه های SEO و بازاریابی دیجیتال فقیر هستند. اینگونه سایت ها ممکن است از نظر ظاهری درخشان باشند، اما اگر ماموریت بازاریابی در زمان طراحی سایت پیاده نشده باشد، شما در حال انجام مسابقه بازاریابی با یک سایت لَنگ خواهید بود و بسیاری از فرصتهای بازار و زمان را از دست خواهید داد.

ما در موسسسه آرسام طرح یک راهنمای برنامه ریزی طراحی وب سایت برای کمک به آنچه که می تواند یک روند پیچیده را هدایت کند فراهم آورده ایم. این راهنمایی است که واقعا ملاحظات SEO را با جزئیات بیشتر گرانولی تحت پوشش قرار می دهد.

در این پست، نگاهی به چگونگی انجام تحقیقات SEO در بخش پردازش وب سایت یا طراحی مجدد وب سایت داریم. ما قصد داریم آنچه را که شما نیاز دارید در نظر داشته باشید که یک سایت را برای بازاریابی جستجو و نسل حاضر ایجاد کرده اید را بررسی کنید و اینکه چگونه با تمرکز بر روی کاربران آنها را خوشحال کنید و کاربران Google را در کنار خود نگه دارید.

ما همچنین به برخی از مشکلات رایج که ممکن است کسب و کارها به دنبال ایجاد یک وب سایت جدید در تلاش برای بازاریابی دیجیتال هستند، نگاهی می اندازیم.

SEO وب سایت برای موفقیت در کسب و کار آنلاین بسیار مهم است و مفاهیم مشابهی که به سادگی SEO کمک می کند با جستجو پرداخت شده، اجتماعی و هر گونه تلاش بازاریابی ورودی کمک می کند.

ایجاد یک وب سایت دوستانه برای جستجوگرها

در یک نگاه اساسی، سایتی دوستانه برای جستجوگرها محسوب می شود که اجازه می دهد یک موتور جستجو برای کشف و خواندن صفحات در سراسر سایت اقدام کند. اطمینان از یک موتور جستجو به راحتی می تواند خالصه و درک محتوای شما اولین گام برای اطمینان از دید شما در صفحات نتیجه موتور جستجوگر است.

موتور جستجو با استفاده از یک خزنده وب برای این کار، و ما در حال تلاش برای کار با موتورهای جستجو، نه نسبت به آنها. متأسفانه، راه های زیادی برای طراحی سایت وجود دارد و همه فنآوریها با در نظر گرفتن بهینه سازی موتورهای جستجو ساخته نمی شوند.

طراحی سایت برای موتورهای جستجو
طراحی سایت برای موتورهای جستجو

ساخت یک سایت دوستانه برای جستجوگرها نیازمند برنامه ریزی دقیق و یک رویکرد ساختاری است تا نمایندگی کسب و کار و خدمات شما را ارائه دهد. برای بسیاری از کسب و کارها، این می تواند پیچیده باشد – همیشه سندیت آن چیزی که انجام می دهید آسان نیست.

به عنوان یک ابزار بازاریابی، طراحی سایت شما باید بر اساس یک طرح جامع بازاریابی دیجیتال با یک مدل کسب و کار روشن و گزاره ارزش ساخته شود. در صورتی که این مورد معلوم نیست، باید ابتدا آن را بازبینی کنید.

فرض کنید شما همه موارد خوب را در جای خود داشته باشید، اصول طراحی سایت بهینه را در ادامه بازگو می کنیم.

اصول طراحی سایت بهینه

چند عنصر اصلی وجود دارد که صحنه را برای یک فرایند طراحی سایت بهینه سازی شده تعیین می کنند.

انتخاب دامنه ها

کسب و کار شما ممکن است از example.com به عنوان دامنه اصلی استفاده کند. اما ممکن است دیگران داشته باشند. حصول اطمینان از اینکه دامنه شما منطقی است و مربوط به کاری است که انجام می دهید فوق العاده مهم است. اطمینان از آن است که تمام تغییرات و زیر دامنه به درستی در سایت اصلی اشاره شده و تغییر مسیر به یک نسخه کانون تنها از سایت مهم است.

فکر نکنید که داشتن دامینی با ترکیب زیر:

Yourname+domaine.com

یا

Your location+domaine.com

 می تواند کمک زیادی به سئو نماید. اینگونه ترکیبات دامینی فقط بطور اندکی برای کسب و کارهای محلی کمک می کند، اما به این فکر کنید که وب سایت شما پلی برای ارتباط و مبادله خدمات یا کالا با اقصی نقاط جهان و دنیای واقعی خواهد بود؛ پس در انتخاب دامنه سایت حساس باشید.

میزبانی هاست در طراحی سایت

میزبانی در طراحی سایت نیز مهم است. یک سایت با سرعت آهسته، کاربران ناراضی ایجاد می کند. میزبانی شما باید قوانین جهانی را دنبال کند. در محل قرارگیری مخاطبان شما سریع عمل نموده و در صورت لزوم پلتفرم خاصی داشته باشد.

سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت

CMS (سیستم مدیریت محتوا) که برای کسب و کارتان انتخاب می کنید، می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت شما داشته باشد. مطمئن شوید که سیستم مدیریت محتوا که شما انتخاب می کنید، درست برای شرایط شما، به جای یک شرکت وب انتخابی شما ترجیح می دهد که با آن کار کنید.

خزیدن و دسترسی موتور جستجو

گام اول این است که یک موتور جستجو بتواند سایت شما را پیمایش کند و آنچه را که انجام می دهید را درک نماید.

فهرست بندی در طراحی وب سایت

برای درک سایت، باید بتوانید محتوای صفحه را بخوانید. این به این معنی است که محتوای اصلی سایت شما باید در پشت صحنه متن باشد. تصاویر نیست فلش یا ویدیو نیست حتی در این جهان همیشه در حال پیشرفت، محتوای اصلی شما همچنان باید مبتنی بر متن باشد. برخی از ابزارهای فوق العاده مانند فونت های وب وجود دارد که به این معنی است که شما هنوز هم می توانید بخشی از آن را نگاه کنید و تصاویر خود را جایگزین کنید، اما مطمئن باشید که در مورد آنچه که شما انجام می دهید صحبت می کنید به نحوی روشن است که موتور جستجو می تواند پیشنهاد شما را بخواند و درک کند .

تصاویر، فیلم ها، فایل های PDF و محتوا نیز مهم هستند و می توانند منبع ترافیک موتور جستجو باشند. باز هم اینها باید کشف و قابل ثبت باشند.

اصول طراحی سایت

ساختار پیوند در طراحی سایت

محتوای شما فراتر از صفحه اصلی، شما نیاز به لینک های داخلی است که موتور جستجو می تواند آنها خزش کند. ناوبری اولیه شما، دستورالعمل های موتور جستجو و ابزارهایی مانند نقشه های XML به همه کمک می کند تا ربات های موتور جستجو خزیدن سایت شما و کشف صفحات جدید را آغاز کند. ابزارهایی مانند فریاد قورباغه می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که سایت شما به راحتی توسط یک موتور جستجو خزنده می شود.

معماری اطلاعات و ساختار طراحی سایت

سایت شما کابینه ضبط است دسته اصلی دسته های کمد است. زیر شاخه ها پوشه ها در جعبه ها هستند. صفحات اسناد در پوشه ها هستند.

کابینه: وب سایت شما

کشو: رده بالا

پوشه: زیر شاخه

فایل: سند / صفحه فردی

محتوا نه تنها توسط سایت موجود است بلکه توسط موقعیت در آن سایت نشان داده می شود. سایت ما یک کشو برای خدمات دارد، و هر سرویس دارای زیر خدمات در پوشه ها است. سایت شما عمدتا یکسان است.

پست های وبلاگ، مقالات، پرسش های متداول، خدمات، مکان ها و فقط در مورد هر چیز دیگری است که یک نهاد در کسب و کار شما است. شما به دنبال ساخت اطلاعات در مورد کسب و کار خود را به طوری که آن را قابل فهم است.

برخی از سایت ها ممکن است یک روش عمیق برای ساختن محتوا داشته باشند. دیگران ممکن است رویکرد وسیعتری داشته باشند. در اینجا مهم است که چیزها باید به نحوی سازماندهی شوند که منطقی و ساده و ناوبری و کشف شده باشد.

یک رویکرد سه تا چهارتایی مانند این، تضمین می کند که اکثر محتویات براحتی می توانند به مدت چهار کلیک حرکت کنند و تمایل به کار بهتر از رویکرد عمیق تر به سایت (برای کاربران و موتورهای جستجو) دارد.

توجه به URLها در طراحی وب سایت

یک قرارداد نامفهوم منطقی کمک می کند که زمینه را برای انسان ها و موتورهای جستجو فراهم کند.

در زیر دو مجموعه فرضی از URL ها هستند که می توانند به خدمات> SEO> راهکار حسابرسی جستجوگرها در بالا اشاره کنند – با این حال یکی حس می کند و دیگری برای کمک به هیچ کاری انجام نمی دهد.

www.example.com

/www.example.com/services

/www.example.com/services/seo

/www.example.com/services/seo/audits

www.example.com

/www.example.com/s123

/www.example.com/s123/s1

/www.example.com/s123/s1/75

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه شما

فیلدهای لازم با * مشخص شده است