ساعت کاری 9 - 18
آمازون: پرایم ویدئو به زودی حاوی تبلیغات خواهد شد
از اوایل سال آینده، مشترکین پرایم ویدئو شاهد نمایش تبلیغات محدود در فیلمها و سریالهای خود خواهند بود، مگر اینکه مبلغ ۲.۹۹ پوند اضافی در ماه برای سرویس بدون تبلیغ پرداخت کنند.
به گزارش سرویس اخبار تبلیغات آرسام طرح ،این شرکت اعلام کرد که کاربران در بریتانیا و آلمان از تاریخ ۵ فوریه تبلیغات محدودی را در محتوای استریم خود مشاهده خواهند کرد. کاربران پرایم ویدیو در آمریکا نیز از ۲۹ ژانویه تبلیغات را خواهند دید.
رقبای آمازون یعنی نتفلیکس و دیزنی+ قبلا برای جذب مشتریان مقتصدتر که نگران افزایش هزینههای خانگی هستند، بستههای استریم پشتیبانی شده با تبلیغات ارزانتر معرفی کردهاند. با این حال، پلن با تبلیغات آمازون ارزانتر نیست و مشتریان برای تماشای بدون تبلیغات باید هزینه بیشتری بپردازند.
شرکتهای بزرگ استریم پس از کاهش رشد تعداد مشترکین پس از همهگیری، مدلهای کسبوکار خود را تعدیل کردهاند و به دنبال تغییر خدمات زیانده به سودآوری با معرفی پلنهای تبلیغاتی، افزایش قیمت و کاهش هزینههای تولید محتوا هستند.
آمازون در ایمیلی به اعضای پرایم ویدیو، این اقدام را راهی برای “ادامه سرمایهگذاری در محتوای جذاب و افزایش مداوم سرمایهگذاری در طول زمان” خوانده است.
آمازون تأکید کرد که بینندگان را با تبلیغات بمباران نمیکند و تعداد تبلیغات به شکل “معناداری کمتر از کانالهای تلویزیونی با تبلیغات و سایر ارائه دهندگان استریم تلویزیونی” خواهد بود.
این شرکت اوایل امسال اعلام کرد که قصد دارد به دنبال رقبا، تبلیغات را در کشورهایی مانند بریتانیا، آمریکا، آلمان و کانادا معرفی کند.
عضویت پرایم آمازون، که شامل دسترسی به خدمات استریم موسیقی و ویدیو و مزایایی مانند تحویل رایگان و سریع بستهها میشود، در بریتانیا ۸.۹۹ پوند در ماه هزینه دارد. این شرکت اعلام کرد که در سال آینده قیمت خدمات را تغییر نخواهد داد، مگر اینکه مشتریان برای گزینه بدون تبلیغات هزینه اضافی را پرداخت کنند.
نتفلیکس، که از اواخر سال ۲۰۲۲ شروع به معرفی پلن با تبلیغات خود کرد، اعلام کرده است که در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون مشتری در سراسر جهان در این پلن ثبتنام کردهاند. این شرکت برای پلن پایه ۴.۹۹ پوند در ماه، به مقدار قابل توجهی کمتر از بسته استاندارد بدون تبلیغ ۱۰.۹۹ پوندی خود، هزینه دریافت میکند.