اصول اولیه تبلیغات، از روشها تا بودجه بندی تبلیغات

اصول اولیه تبلیغات، از روشها تا بودجه بندی تبلیغات

تبلیغات راهی برای بازاریابی کسب و کار شما به منظور افزایش فروش یا آگاهی مخاطبان از محصولات یا خدمات شما است. تا زمانی که مشتری مستقیماً با شما برخورد نکند و محصولات یا خدمات شما را خریداری نکند، تبلیغات شما ممکن است به ایجاد اولین برداشت از کسب و کار شما کمک کند.

اصول اولیه تبلیغات

اصول اولیه تبلیغات

در این مقاله از آرسام طرح این راهنما به شما توصیه می کند که کجا و چگونه تبلیغ کنید و چه تبلیغاتی می تواند به دست آورد. همچنین به شما نشان می دهد که چگونه فرآیند تبلیغات را مدیریت کرده و اطمینان حاصل کنید که برای پول ارزش کسب می کنید.

مزایای تبلیغات

تبلیغات می تواند:

  • اطلاعات اولیه مانند اطلاعات تماس و آدرس وب سایت شما را ارائه دهد.
  • با اطلاع رسانی محصولات یا خدمات شما به مشتریان بالقوه، فروش را افزایش دهد.
  • به مشتریان در مورد تغییرات خدمات خود، ارائه محصولات جدید، پیشنهادات ویژه و پیشرفت ها اطلاع می دهد.
  • اقدامات خاص فوری – شاید مشتریان را مجبور به بازدید از محل یا وب سایت شما، یا استفاده از کوپن تخفیف تا زمان جشنواره ها را  معین می کند.
  • کسب و کار شما را به مشتریان موجود یادآوری می نماید.
  • نگرش و برداشت مردم از کسب و کار شما را تغییر دهد.
  • به ایجاد یا توسعه یک برند متمایز برای کسب و کاری کمک کند.
  • ایجاد آگاهی از کسب و کار شما
  • موقعیت خاصی از بازار را توسعه دهد.

جامعه مشنریان هدف خود را شناسایی کنید

تصمیم بگیرید که آیا مخاطب مورد نظر شما محلی است یا منطقه ای، ملی است یا بین المللی، یا ترکیبی است. قبل از انتخاب نوع رسانه، باید از کسب و کار رسانه و سایر منابع مستقل در مورد تیراژ یا تعداد مخاطبان آنها مطلع شوید. اساسا، شما باید بدانید که چند نفر، کجا و چه کسی به کجا برود. معمولا می توان ارقام را به گروه های سنی، متوسط ​​درآمد و سایر شاخص های مفید تقسیم کرد.

به یاد داشته باشید که شما وظیفه دارید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما قانونی، مناسب، صادقانه و صادق است.

انواع روش های تبلیغات

تبلیغات محلی:

تبلیغات محلی می تواند به نفع هر شغلی، به ویژه مشاغل کوچک و معامله گران تنها باشد. نمونه هایی از تبلیغات محلی عبارتند از:

تابلوهای سوپرمارکت، کارت پستال در ویترین مغازه ها

اجاره فضای تبلیغاتی در ایستگاه های راه آهن، ایستگاه های اتوبوس یا اتوبوس ها،  مراکز تفریحی یا درمانی

خبرنامه ها، برنامه ها و مجلات سازمان های محلی

یک علامت در خارج از محل کسب و کار شما

روزنامه ها، مجلات و فهرست های محلی و منطقه ای

تبلیغات اینترنتی/آنلاین:

تبلیغات در اینترنت می تواند مقرون به صرفه باشد و پوشش ملی و بین المللی را ارائه می دهد که در غیر این صورت ممکن است از عهده آن برآیید. نمونه هایی از تبلیغات اینترنتی عبارتند از:

تبلیغات در وب سایت خود – اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به روز است، مرتبط با فعالیت شما می باشد و برای افزایش فروش طراحی شده است. مشتریان خود را در یافتن راه خود در وب سایت خود آسان کرده و سفارش دهید و با شما تماس بگیرند.

تبلیغ کسب و کار خود در وب سایت های دیگر – از تبلیغات بنری و بازشو برای تبلیغ کسب و کار خود و پیوند دادن به وب سایت خود استفاده کنید.

ورود به یک فهرست مشاغل آنلاین – و همچنین فهرستهای تخصصی تر(بانک اطلاعاتی) می توانید اطلاعات تماس خود را در آنها تنظیم می کنید.

مطبوعات تجاری و فنی:

اگر خدمات یا تولیدات شما به مشاغل دیگر فروخته می شود، تبلیغات در این نشریات می تواند راه مفیدی برای به دست آوردن فروش، درخواست محصولات، مشخصات بیشتر، مشارکت تجاری و حتی سرمایه گذاران بالقوه باشد.

رادیو:

اکثر مردم برای موسیقی یا اظهارنظر به رادیو گوش می دهند – اغلب هنگام انجام کارهای دیگر – و بنابراین تبلیغ شما برای اثرگذاری بر تکرار تکیه می کند. می توانید از ویژگی های خاصی مانند آب و هوا یا اخبار گردشگری حمایت کنید تا تبلیغات شما برجسته شود.

سینما:

تبلیغات شما  در سینمای محلی به مدت طولانی برای ارایه به مخاطبان می تواند انجام گیرد.

تبلیغات در فضای باز:

تبلیغات در فضای باز شامل همه رسانه های بیرونی از بیلبوردهای ثابت تا تبلیغات متحرک، به عنوان مثال در اتوبوس ها می شود. ممکن است برای برخی از انواع تبلیغات در فضای باز، یعنی اکثر پوسترها و برخی از انواع علائم، به مجوز برنامه ریزی نیاز داشته باشید.

رپرتاژ مجلات و تلویزیون ملی:

این نوع روش های تبلیغاتی می توانند پرهزینه باشند اما می توانند به شما در رسیدن به مخاطبان گسترده کمک کنند. قبل از تصمیم گیری برای تبلیغات ملی، باید در مورد خوانندگان و یا رنج سنی یا طبقه اجتماعی و شغلی مخاطبان راهنمایی دریافت کنید.

برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی

تبلیغات می تواند با اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه و فعلی در مورد عرضه محصولات جدید، پیشنهادات و پیشرفت های ویژه، فروش را افزایش دهد. تبلیغات علاوه بر یادآوری کسب و کار شما به مشتریان فعلی، می تواند به ایجاد یا توسعه یک برند متمایز برای کسب و کار شما نیز کمک کند.

مشتریان خود را هدف قرار دهید

بسیاری از مشاغل، کمپین های تبلیغاتی را برای افزایش فروش، افزایش آگاهی از نام تجاری یا ارایه محصول جدید راه اندازی می کنند. می توانید یک پیشنهاد مقدماتی (مانند تخفیف) در نظر بگیرید تا به مردم انگیزه ای برای بازدید یا تماس بگیرید.

با این حال، شما باید تصمیم بگیرید که آیا مخاطبان مورد نظر شما محلی هستند یا منطقه ای، ملی یا بین المللی، یا ترکیبی هستند. این مورد، بر نوع رسانه ای را که انتخاب می کنید تاثیر می گذارد. شما باید از کسب و کار رسانه ای و سایر منابع مستقل درباره تعداد مخاطبان آنها مطلع شوید. معمولا می توان ارقام را به گروه های سنی، میزان ​​درآمد و سایر شاخص های مفید تقسیم کرد.

به یاد داشته باشید که شما وظیفه دارید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما قانونی، مناسب، صادقانه و صادق است.

آیا خودتان می توانید برای کمپین برنامه ریزی کنید؟

شما باید با دقت در مورد آنچه می خواهید به آن برسید و پیامی که می خواهید خواننده، بیننده یا شنونده آن را از بین ببرد، فکر کنید. تبلیغات تنها در صورتی م موثرتر است که با پیامی به مخاطبان موردن ظر خود برسید که آنها را مجبور به خرید کند یا حداقل اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ممکن است خودتان بتوانید یک تبلیغ برای رسانه های چاپی طراحی و تولید کنید. اما اگر نیازهای تبلیغاتی شما بیشتر از تبلیغات محلی است، بایستی تبلیغات خود را به یک آژانس تبلیغاتی واگذار کنید. این تنها در صورتی مناسب است که آمادگی پرداخت هزینه اضافی را داشته باشید، اما طراحی تبلیغات شما به صورت حرفه ای می تواند موفقیت کسب و کار شما را افزایش دهد.

بودجه تبلیغات

حداکثر بودجه را تنظیم کنید و مشخص نمایید کدام گزینه بهترین بازده ممکن را دارد – می تواند یک یا دو آگهی در رسانه گران قیمت تر، یا چند آگهی در رسانه های ارزان تر باشد-

اگر اولین کمپین شما است، با مشورت گرفتن از سایر همصنفان خود و یافتن آنچه برای آنها مفید بوده است، خطرات خود را کاهش دهید.

اطلاعاتی در مورد رسانه هایی که مد نظر دارید – به ویژه آمار مربوط به مخاطبان یا خوانندگان و میزان نزدیک بودن آنها به بازار هدف شما – دریافت کنید.

برای یک قرارداد تبلیغاتی بهتر مذاکره کنید

همه شرکت های رسانه ای تبلیغاتی، تغرفه خدمات خود را اعلام می کنند. اما معمولا با توجه به نوع کمپین مورد نظر شما در مورد قیمت نهایی مذاکره می کنید. مذاکره می تواند برای شما کاهش قیمت، تکرار رایگان یا تخفیف یا موقعیت بهتر در نشریه را به همراه داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که هرگونه تبلیغ چاپی در بهترین موقعیت ممکن قرار دارد. به یاد داشته باشید:

صفحات چپ، به ویژه صفحات اولیه دست چپ (آنهایی که در قسمت اولیه انتشار هستند)، بیشتر توجه خواننده را به خود جلب می کنند.

به عنوان مثال، آگهی فروش کودشیمیایی باید در صفحات اختصاصی مربوط به باغبانی درج شود.

موثرترین مکان برای تبلیغات در روزنامه، صفحه یک یا سه است – ترجیحا در گوشه سمت چپ پایین

اگر تبلیغات شما دارای کوپن است – برای قطع و ارسال توسط خوانندگان – مطمئن شوید که در لبه صفحه قرار داده شده است

نظارت و مدیریت کمپین تبلیغاتی

یک کمپین تبلیغاتی خوب می تواند سفارشات را جلب کند – اما مطمئن شوید که می توانید با پاسخ آن کنار بیایید. شما باید سطح پاسخ مورد انتظار را تعیین کنید و بررسی نمایید که منابع کافی برای برآوردن آن را دارید.

ممکن است به سیستمی نیاز داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که سرنخ ها از دست نمی روند. به عنوان مثال، می توانید یک فرم پرسشنامه استاندارد طراحی کنید تا توسط افرادی که تماس می گیرند استفاده شود. هدف اصلی این است که تا آنجا که ممکن است در مورد آنچه تماس گیرنده می خواهد پی ببرید.

نظارت بر کمپین تبلیغاتی

هر بار که تماسی از مخاطب دریافت می کنید یا فروش می کنید، از مشتری بپرسید که چگونه نام شما را شنیده است. این به شما امکان می دهد بدانید کدام تبلیغات یا سایر فعالیتهای بازاریابی موثرتر هستند. بررسی نمایید که آیا الگوهایی در پرس و جوها مربوط به زمان و مکان نمایش تبلیغات شما وجود دارد یا خیر.

اگر کوپن ها را در تبلیغات چاپی قرار می دهید، برای هر نشریه ای که در آن ظاهر می شود از کد متفاوتی استفاده کنید.

شما باید به نوع فروش هر آگهی و اینکه آیا حاشیه سود خوبی دارند یا نه توجه کنید.

توجه داشته باشید که برخی از تبلیغات ممکن است نتایج را به تأخیر انداخته باشند. یک نفر ممکن است روز بعد سفارش دهد، دیگری ممکن است چند هفته یا حتی ماه منتظر بماند. محصولات گران تر ممکن است اغلب توسط مصرف کنندگان خریداری نشوند، بنابراین تبلیغات شما ممکن است هدف شما را در جهت حفظ نام تجاری شما در آینده برای مراجعات بعدی قرار دهد. اندازه گیری تبلیغات با هدف افزایش آگاهی از نام تجاری همیشه سخت تر است زیرا مستقیماً به فروش منتقل نمی شود.

آگهی بنویسید

آگهی باید متناسب با نوع رسانه چاپی و علایق و عادات خوانندگان بالقوه باشد. به عنوان مثال، اگر تجهیزات پزشکی می فروشید، ممکن است آگهی طولانی تری برای یک مجله تخصصی تجهیزات پزشکی  بنویسید – در آنجا می توانید فرض کنید که خواننده قبلا به موضوع علاقمند است و بنابراین بیشتر احتمال دارد تمام متن را بخواند. به همین ترتیب، ممکن است برای روزنامه ها یا نشریات عمومی تر، آگهی کوتاه تری بنویسید.

یک تبلیغ خوب باید دارای موارد زیر باشد:

تیتر خوب و هدفمند – این باید توجه خواننده را به خود جلب کند و او را به خواندن ادامه دهد.

طراحی شفاف – طرح را پیچیده نکنید و از حروف کوچک یا پیچیده خودداری کنید. اطمینان حاصل نمایید که اطلاعات تماس شما به راحتی قابل مشاهده و خواندن است.

متن خوب، توجه را به مزایای محصول یا خدمات جلب می کند و باید به این سوال پاسخ دهد: “چه فایده ای برای من دارد؟”

به یاد داشته باشید که مشاغل موظفند اطمینان حاصل کنند که تبلیغات آنها قانونی، مناسب و صادقانه است.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.