امکانات و ابزارهای اینستاگرام برای تبلیغات

امکانات و ابزارهای اینستاگرام برای تبلیغات

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ توسط کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کریگر (Mike Krieger) برای سیستم عامل ios ساخته شد. ورژن اندرویدی آن دو سال بعد در آوریل ۲۰۱۲ عرضه شد. نسخه تحت وب آن در نوامبر ۲۰۱۲ با امکانات کمتر در اختیار کاربران قرار گرفت و سپس در آوریل 2016 برای سیستم عامل ویندوز موبایل نسخه ای را عرضه شد.

این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد که عکس و فیلم های خود را به این سرویس آپلود کنند. کاربران می توانند این فایل ها را با فیلترهای گوناگون اصلاح کرده و با تگ ها و اطلاعات مکانی آنها را دسته بندی نمایند. این عکس ها می توانند به صورت عمومی و یا به صورت خصوصی برای برخی از کاربران به نمایش درآید.

ابزارهای اینستاگرام برای تبلیغات

ابزارهای اینستاگرام برای تبلیغات

کاربران می توانند با استفاده از هشتگ و موقعیت مکانی محتوای دیگر کاربران را جستجو کرده و عکس های دیگران را لایک کنند و با فالو کردن دیگران آنها را به تایم لاین خود اضافه کنند. در این مقاله از آرسام طرح به ابزارها و امکانات تبلیغاتی در اینستاگرام می پردازیم.

چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

فرض می کنیم در اینستاگرام یک پیج فروشگاهی دارید. هدفتان چیزی جز فروش است؟ طبیعتا هر چه مخاطب یا فالوور بیشتری داشته باشید، احتمال فروشتان بیشتر می شود. گفتیم احتمال، چون زیاد بودن مخاطب همیشه باعث افزایش فروش نمی شود؛ مگر اینکه هدفمند باشد. پس برای بیشتر دیده شدن، باید تبلیغات انجام دهیم.

آیا تبلیغ در اینستاگرام برای کسب و کار مفید است؟

اینستاگرام تبدیل به فضایی شده، که از اقشار مختلف اجتماعی با هر سن و سالی در آن حضور دارند. افراد با سلایق و علاقه‌مندی‌های متفاوت در اینستاگرام فعالیت می ‌کنند که می‌توانند عضوی از جامعه هدف شما باشند. پس مهم نیست که چه کسب و کاری دارید، در هر حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، چون بدون شک چندین نفر در اینستاگرام هستند که می ‌توانند از خدمات شما استفاده کنند.

امکانات اینستاگرام برای تبلیغات

تبلیغ در پیج های اینستاگرام

این امکانی است که شما به عنوان تبلیغ کننده یا پیج ناشر می‌توانید از آن استفاده کنید. مثلا، به عنوان یک تبلیغ کننده شما می‌توانید با پیج هایی که فالوور زیادی دارند ارتباط برقرار کنید.

همانطور که می‌دانید کاربران هر روز پیج های مورد علاقه شان را چک می‌کنند و این شانس وجود دارد که آنها تبلیغات اینستاگرامی شما را ببینند. عموما ایرانی ها از این روش برای تبلیغ کسب و کار یا محصول خود استفاده می‌کنند.

مواردی وجود دارد که در زمان استفاده از این روش تبلیغاتی اینستاگرام باید به آنها توجه نمائید.

پیج مورد نظر فالوورهای بالایی داشته باشد

ممکن است با اصطلاح فیک بودن فالوورها آشنا باشید، اما هرچه تعداد بیشتری تبلیغات شما را ببینند، شانس بیشتری برای کسب مشتری خواهید داشت. اما تنها به فالوور اکتفا نکنید. بهتر است تبلیغی که ارائه می‌کنید مفید و در عین حال جذاب باشد.

فیک نبودن فالوورها

عموما پیج های ساخته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام با استفاده از فالوورهای فیک رشد کرده اند. موضوعی که در حال حاضر به سختی قابل انجام بوده؛ چون الگوریتم های اینستاگرام با پیج های مخالف برخورد می‌کنند.

می‌توان فالوورهای فیک را به راحتی تشخیص داد. معمولا این اکانت ها تصویر ندارند و تعداد دنبال کننده های آنها نیز محدود است. البته اینستاگرام موارد دیگری همچون فعالیت آنها را برای فیک شناختن کاربر در نظر می‌گیرد.

به نرخ تعامل کاربران توجه کنید

برای تبلیغ در اینستاگرام بهتر است که نرخ تعامل پیج ها را درنظر بگیرید. در صورتی که ارتباط کاربران با آن صفحات به طور غیر معمولی پایین باشد، آگهی شما نرخ موفقیت بالایی را ثبت نمی‌کند.

به عنوان مثال، اگر پیج مورد نظر شما 100 هزار فالوور داشته باشد، با توجه به نرخ میانگین 3 تا 5 درصدی، پست منتشر شده باید 3000 تا 5000 بازدید یا لایک داشته باشد. در صورتی که پست های این پیج حدود 100 تا 1000 لایک داشته باشند، می‌توان تصمیم گرفت که بیشتر کاربران آن فیک هستند.

فعال بودن پیج

این یکی دیگر از مواردی است که هنگام استفاده از روش های تبلیغاتی اینستاگرام باید به آن توجه نمائید. بهتر است پیجی را انتخاب کنید که به صورت پیوسته فعال باشد. تاریخ پست های منتشر شده را بررسی کنید تا به نتیجه گیری درستی برسید.

منظورمان از فعال بودن پیج این نیست که هر روز یک پست منتشر کند. (البته اگر اینطور باشد خیلی خوب است). اما حتما نباید فعالیت آنها به این گستردگی باشد. دقت کنید که در هفته 3 تا 4 پست با کیفیت توسط این پیج منتشر شده باشد.

تبلیغات اسپانسری

برای اینکه بتوانید از رایج ترین روش تبلیغ در اینستاگرام استفاده کنید، لازم است که پروفایل بیزینس داشته باشید. لازمه استفاده از تبلیغات اسپانسری این است که یک پیج فیسبوک داشته باشید تا پروفایل بیزینس ایجاد نمائید.

در حال حاضر و با توجه به شرایط تحریم ها این کار عملا برای شهروندان ایرانی ممکن نیست. این نوع آگهی ها عموما در پیج های معمولی این رسانه اجتماعی نمایش داده نمی‌شوند. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به بیشترین کاربران ممکن نمایش داده می‌شوند.

این پست‌ها به وضوح با عبارت “‌Sponsored” برچسب‌گذاری و مشخص می‌شوند. نمایش یا عدم نمایش یک تبلیغ، بر اساس قیمت و ارتباطات کاربر مشخص می‌شود.

تبلیغات در پیج اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرام

اینفلوئنسر به فردی گفته می‌شود که با توجه به اطلاعات، جایگاه، روابط و مخاطبینش می‌تواند در تصمیم گیری افراد تاثیر بگذارد. شما می‌توانید با این افراد ارتباط برقرار کرده و تبلیغات اینستاگرام خود را در پیج آنها ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که اینفلوئنسر محبوب در زمینه فعالیت خود را شناسایی کنید.

فرض کنید که یکی از این افراد یا اینفلوئنسر محبوب شما، محصول یا خدماتی را معرفی کند. قطعا به عنوان کاربر، تاثیر زیادی روی شما خواهد گذاشت.

تبلیغات در استوری های صفحه افراد محبوب

همانطور که امکان درج تبلیغ خود در پست اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرام وجود دارد، می‌توانید آگهی خود را در استوری های آنها نیز درج کنید. برای این کار نیز لازم است با این افراد ارتباط برقرار کنید.

استوری های اینستاگرام در مدت اخیر جذابیت زیادی داشته اند و اطلاعاتی که Socialmediatoday منتشر کرده حدود 7.2 درصد از دنبال کنندگان صفحه استوری ها را مشاهده می‌کنند.

سایر روش های تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات با ویدئو

اگر می‌خواهید یک تجربه کاربری کامل را ارائه دهید، تبلیغات مبتنی بر ویدئوی اینستاگرام یک گزینه فوق‌العاده است. بقیه پارامترها به همان نحو باقی می‌مانند، اما همانطور که از نامش حدس زده می‌شود، به جای تصویر یک ویدئو به مخاطبین نشان داده می‌شود.

تبلیغات با تصاویر در اینستاگرام

همان‌طور که از نام این نوع تبلیغ حدس زده می‌شود، این تبلیغات آگهی‌هایی است که شامل عنصر عکس است. جنبه بصری اینستاگرام بسیار مهم است و به لطف رابط کاربری خوب این پلتفرم، هر تصویر را می‌توان با فرمت بسیار جذابی نمایش داد.

تبلیغات تصاویر آلبومی

اگر می‌خواهید به مخاطبان هدف خود مجموعه‌ای از تصاویر و عکس‌ها را نشان دهید، این نوع از تبلیغات اینستاگرام بهترین شرایط را دارد.

کمپین تبدیل (CONVERSION)

اگر چیزی که شما دنبال آن هستید، تعامل با برنامه، دانلود محتوا، کسب لید و یا افزایش فروش است، این کمپین بدون شک بهترین گزینه است.

کمپین توجه (CONSIDERATION)

این کمپین برای دریافت کلیک برای وبسایت خود و همچنین برای اینکه خود را به عنوان یک رقیب ارزشمند در مرکز توجه خریداران قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم. شما همچنین می‌توانید میزان دسترسی و میزان تعامل خود را برای بازار هدف افزایش دهید.

کمپین آگاهی (AWARENESS)

این نوع کمپین به آگاهی از برند مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید اسم برند یا کسب و کارتان توسط افراد بسیاری دیده شود و یا اینکه برای افراد مورد نظرتان به صورت مکرر نمایش داده شود، پیشنهاد می‌شود از این نوع کمپین استفاده کنید. این کمپین برای انتشار محلی نیز مناسب است.

علاوه بر انواع کمپین‌های اینستاگرام و تبلیغات مختلف موجود، بسیار مهم است که قبل از ایجاد آگهی اینستاگرام، اهداف تجاری و پلتفرم مناسب خود را داشته باشید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.