تبلیغات با تاکید به ملاحظات فرهنگی

شناخت تنوعات فرهنگی، به خصوص نمادهای مرتبط با ویژگی‌های فرهنگی، در تبلیغات مهم و لازم است. مدیران محلی قادرند که در این مورد اطلاعات ارزشمندی ارایه کنند. به عنوان مثال در ارایه تبلیغ، استفاده از رنگ‌ها و ارتباطات بین زن و مرد گاهی می‌تواند اشتباه باشد. در ژاپن ارتباط تنگاتنگ بین زن و مرد موجه نیست و در عربستان خلاف قانون است.

تاموتسوکیشی هفت ویژگی پیام ژاپنی‌ها که نسبت به آمریکایی‌ها متفاوت است، را به شرح زیر مشخص کرده است:

۱ – در پیام‌ها شکل‌های غیرمستقیم در مقایسه با مستقیم در توصیف پیام ارجحیت دارد.

۲ – اکثرا ارتباط کمی بین محتوای پیام و محصول تبلیغ شده وجود دارد.

۳ – در تبلیغات ژاپنی‌یک گفتگو یا بیان کوتاه در تلویزیون نمایان می‌شود که کمترین محتوای توصیفی را دارد. در فرهنگ ژاپن، هر چه فرد بیشتر صحبت کند، کمتر وی را به عنوان فرد قابل اعتماد و یا دارای اعتماد به نفس می‌دانند.

۴ – در ایجاد احساس دو جانبه، باید از نوعی طنز و سرگرمی استفاده کرد.

۵ – در فیلم‌های تبلیغاتی، افراد معروف در قالب دوستان نزدیک و یا افراد معمولی به تصویر در می‌آیند.

۶ – اعتماد به شرکت‌ها اولویت بیشتری دارد، تا کیفیت محصول آنها. چون شرکتی که وجهه خوبی داشته باشد محصولاتش هم با کیفیت است.

۷ – نام محصول با یک تبلیغ ۱۵ ثانیه‌ای و کوتاه بیان می‌شود و اثر بسیار مطلوبی بر مخاطب دارد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.