تبلیغات در استادیوم ورزشی؛ از سیر تا پیاز

یکی از انواع تبلیغات محیطی، تبلیغ در ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی است که به صورت مستقیم برای افرادی که در استادیوم حضور دارند و هم افرادی که از طریق رسانه هایی مثل تلویزیون در حال تماشای مسابقات ورزشی هستند قابل ارایه است.

تبلیغات در میادین ورزشی؛ برند شما را در معرض دید طیف وسیعی از افراد با سن‌و‌سال و شرایط زندگی متفاوت قرار می‌دهد. از طرف دیگر بزرگی ابعاد تبلیغاتی که در استادیوم‌ها حضور دارند نیز باعث می‌شود تا مخاطب بیشتر تحت تاثیر تبلیغ برند شما قرار بگیرد. در سالهای اخیر در طراحی استادیوم ها به امر تبلیغات توجه بیشتری میشود تا تعداد بیشتری از این نوع تبلیغات را ارائه دهند.

در ایران نیز در ۱۰ سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر تبلیغات در میادین ورزشی بوده‌ایم. با این حال، هنوز در قیاس با بسیاری از کشورها، تبلیغات ورزشی نتوانسته سهم قابل قبولی از تبلیغات محیطی را به خود اختصاص دهد.

رابطه تبلیغات و ورزش

تبلیغات برای ورزش، زمانی مطرح می شود که یک نهاد ورزشی، تصمیم به معرفی محصولات و خدمات خود می‌نماید. به عنوان مثال می‌توان به تبلیغات یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال جهت فروش محصولاتی همچون لباس ورزشی و یا توپ، با برند آن باشگاه اشاره کرد. تبلیغات از طریق ورزش نیز بدین معناست که یک سازمان‌ غیر ورزشی تصمیم به استفاده از ورزش برای فروش محصولات و خدمات خود می‌گیرند.
به گزارش سرویس اخبار تبلیغات آرسام طرح امروزه برندهای تجاری می توانند با تبلیغ در اطراف زمین بازی، برند و محصولات خود را به میلیون‌ها بیننده معرفی کرده و یا حداقل آنها را به بازدید از وب سایت خود ترغیب نمایند. در واقع شرکت ها سعی میکنند احساسات مثبت حاصل از مسابقات ورزشی را به برند خود ارتباط دهند و با تبلیغ در رویدادهای ورزشی و مرتبط ساختن ارزش و هیجانات ناشی از این بازی ها، احساسی مثبت نسبت به تبلیغات خود و در نتیجه به برندشان به وجود آورند. این حس مثبت، جایگاه برند را در ذهن مصرف کنندگان تقویت کرده و در نتیجه احتمال خرید را افزایش میدهد.

مزایای تبلیغات در ورزشگاه ها

تبلیغ در ورزشگاه ها یکی از انواع خوب تبلیغات است. فضای وسیع و بزرگ استادیوم ها این فرصت را ایجاد میکند تا نقاط زیادی برای تبلیغ داشته باشید.

میادین ورزشی یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها جهت اجرای کمپین‌های تبلیغات محیطی هستند. تبلیغات در میادین ورزشی پیام شما را در معرض دید مخاطبان مشتاق و هیجان‌زده قرار می‌دهند؛ این امر تنها یکی از دلایلی است که به تداعی بهتر نام برند در ذهن مخاطب کمک می‌کند. مخاطبان حاضر در مسابقات و رویدادهای ورزشی به خوبی پذیرای پیام شما هستند، در نتیجه این نوع از تبلیغات برند شما را یک قدم جلوتر از رقبا نگه می‌دارد.

جالب است بدانید بخش عظیمی از بودجه‌های میلیارد دلاری فوتبال در جهان ازطریق تبلیغات به ‌دست می‌آید. برندهای بزرگ و جهانی که به تاثیر فوق‌العاده تبلیغات محیطی در میادین ورزشی پی برده‌اند همواره در تلاش برای به‌ دست آوردن فرصتی برای معرفی محصولات جدید خود از این طریق هستند و حتی در برخی از موارد به‌عنوان برگزارکنندگان اصلی یا حامیان مالی رویدادهای ورزشی وارد صحنه می‌شوند.
تبلیغات در میادین ورزشی برند شما را در معرض دید طیف وسیعی از افراد با سن‌ و‌سال و شرایط زندگی متفاوت قرار می‌دهد. از طرف دیگر بزرگی ابعاد تبلیغاتی که در استادیوم‌ها حضور دارند نیز باعث می‌شود تا مخاطب بیشتر تحت تاثیر تبلیغ برند شما قرار بگیرند.

تماشاگران مسابقات ورزشی که با هیجان زیاد جذب یک مسابقه هستند ارتباط احساسی خوبی به سبب هیجان بازی مورد علاقه شان دارند. در نتیجه این فرصت خوبی برای تبلیغ کنندگان به وجود میاورد که در این میان نام برند خود را در ذهن این طرفدار ها تثبیت کنند. تبلیغات در استادیوم ها فرصت مناسبی است تا برند خود را در معرض چشم میلیون ها تماشاگر ورزشی در سرتاسر کشور قرار دهید این شیوه از تبلیغات نسبت به سایر روش های تبلیغاتی اثر بخشی و تاثیر گذاری سریع تری نیز دارد و احتمال بیشتری وجود دارد که مورد توجه تماشاچیان قرار بگیرد.

به غیر از کسانی که داخل استادیوم هستند مسابقات بزرگ ورزشی توسط میلیون ها نفر از طریق دیگر رسانه ها مثل تلویزیون و اینترنت دنبال میشود. در بیشترین مواقع نیز بعد از پخش زنده بازی، اهد تکرار پخش همان بازی از شبکه های مختلف یا اخبارهای ساعت ها مختلف هستیم، در نتیجه تبلیغاتی که در استادیوم انجام داده اید شانس بیشتری برای مشاده شدن دارند.

معایب تبلیغات در ورزشگاه ها

همانطور که می دانید زمان مسابقات ورزشی محدود است و به همان میزان زمان تبلیغات استادیوم ها هم محدود به زمان یک مسابقه میشود و این زمان پخش محدود یکی از معایب این نوع تبلیغات است. فضای تبلیغاتی در ورزشگاه ها بسیار شلوغ است و ممکن است در این شلوغی برخی از برند ها که بنر کوچک تری دارند اصلا دیده نشوند. تبلیغ کنندگان باید در نظر داشته باشند که برای جلوگیری از این اتفاق از کوتاه ترین جملات یا شعارهای خاص تبلیغاتی خود استفاده کنند و همینطور رنگ انتخابی آنها برای متن ها و تصاویر طوری باشد که بیشترین توجه را جلب کند.

شیوه های تبلیغات در استادیوم ها

استفاده از تابلوهای کنار زمین: یکی از انواع تبلیغات استادیوم که همیشه از آن استفاده میشود تابلوها و نوشته های دور زمین بازی هستند.

نمایشگرهای تلویزیونی داخل استادیوم هم گزینه ی مناسبی برای تبلیغات محسوب میشوند.

تبلیغات بر روی لباس بازیکنان یکی از انواع تبلیغات هست که تاثیر بسیاری در شناخته شدن نام یک برند دارد. قطعا در طول زمان بازی بیشترین چیزی که چشم همه ی بینندگان به آن دوخته شده بازیکن ها هستند پس هرگونه نوشته یا علامت به خصوصی که روی لباس آنها باشد توجه زیادی را به خود جلب میکند. البته تبلیغ بر روی لباس داور ها نیز مشابه همین مورد است.

تبلیغات ورودی های زمین ها و سالن های ورزشی هم مدل خوبی از تبلیغ در استادیوم هاست.

بنر های تبلیغاتی هنگام مصاحبه یا اهدای جوایز به ورزشکاران بعد از پایان بازی و همینطور تبلیغاتی که در زمان مصاحبه با مربی ها در نشست های خبری قبل و بعد از بازی دیده میشود.

در نهایت باید گفت بر اساس بازار مخاطب خود و بودجه‌ در نظر گرفته شده می‌توانید تبلیغات محیطی موثری را در میادین مختلف ورزشی اجرا نمایید.

به اشتراک بگذارید

بروزرسانی‌های خبرنامه

آدرس رایانامه‌ی خود را در زیر وارد کنید و مشترک خبرنامه‌ی ما شوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *