روش ها و معیارهای سنجش کیفیت ترافیک سئو با استفاده از گوگل آنالیتیکس

روش ها و معیارهای سنجش کیفیت ترافیک سئو با استفاده از گوگل آنالیتیکس

قبل از توجه به معیارهای مختلف، لازم است که بدانید اهداف تجاری شما منحصر به شما هستند یا نه، بنابراین روش اندازه گیری اهدافتان باید منعکس کننده آن باشد.سپس گام‌ بعدی این است که درک بهتری از معنای ترافیک با کیفیت برای وب‌سایت خود داشته باشید و بتوانید نحوه تعامل کاربران با محتوای شما را ارزیابی کنید.

برای درک بهتر آنچه که “ترافیک با کیفیت” در نظر گرفته می شود، در این مقاله آرسام طرح به معیارهای مختلف گوگل آنالیتیکس  (Google Analytics)  نگاه می کنیم که به شما کمک می کند یک استراتژی سئو محکم ایجاد نمایید.

چرا کیفیت ترافیک برای موفقیت سئو مهم است؟

در پایان روز، ترافیک باکیفیت چیزی است که موفقیت کسب و کار را سرعت می بخشد، به خصوص برای بهینه سازی پس از انتشار.

به عنوان مثال، فرض کنید وبلاگ شما 200 بازدید کننده در ماه با نرخ تبدیل 1 درصد دارد که دو سرنخ ایجاد می کند.با بهبود کیفیت ترافیک، نرخ تبدیل و تعداد سرنخ های شما نیز افزایش می یابد:

تردد: 200

نرخ تبدیل: 4%

سرنخ ها: 8

این نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان “حرفه ای” بسیار بیشتر درگیر هستند و بنابراین سود بیشتری نسبت به کاربران نسبتا تصادفی دارند. به روز رسانی الگوریتم تجربه صفحه جدید گوگل این مورد را بیشتر تقویت می کند.

کاملا واضح است که نحوه تعامل مخاطبان با وب سایت شما به رشد کسب و کار شما کمک می کند.

معیارهای سنجش کیفیت ترافیک ارگانیک در گوگل آنالیتیکس

می‌توانیم درباره گوگل آنالیتیکس ادامه دهیم، اما امروز به طور خاص به کیفیت ترافیک می‌پردازیم.در اینجا معیارهای مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه داشت:

  •     معیارهای تعامل: زمان در سایت، صفحات در هر جلسه، نرخ خروج
  •     معیارهای تبدیل : نرخ تبدیل، ارسال فرم، تکمیل اهداف دیگر،
  •     معیارهای مرتبط: نرخ پرش، موقعیت جغرافیایی کاربر، بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی

معیارهای تعامل

زمان در سایت

زمان در سایت تایمی است که کاربر روی یک سایت صرف می کند، صرف نظر از اینکه آن سایت استفاده می شود یا خیر. به عنوان مثال، فرض کنید یک کاربر چندین برگه از یک سایت را باز کرده است اما لزوما از همه آنها بطور همزمان استفاده نمی کند –  گوگل آنالیتیکس هنوز همزمان باز بودن برگه ها را محاسبه می کند.

در واقع، گوگل جلسات را تا 30 دقیقه بدون کلیک بازدیدکننده بر روی صفحات دیگر می شمارد. اما هنگامی که محدوده زمانی به 30 دقیقه رسید، آن جلسه به عنوان یک پرش محاسبه می شود. با دانستن این موضوع، واضح است که هر کاربری که وارد سایت شما می شود، به شدت درگیر نیست.

بطور کلی، هر چه کاربر زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند، بهتر است.این نشان می دهد که استراتژی سئو شما محتوایی را تعریف کرده است که ارزش آن را دارد.علاوه بر این، روشی که سایت خود را ساختار داده اید نه تنها به آنها کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند، بلکه در مورد سایر موضوعات یا خدماتی که ممکن است ارائه دهید نیز اطلاعات بیشتری کسب کنند.

صرف زمان خوب در سایت نشان می دهد:

  •     محتوای با کیفیت بالا
  •     معماری سایت خوب
  •     پیوند داخلی مناسب
  •     طراحی UX عالی
  •     ترافیک با کیفیت بالا که به محصولات و خدمات شما علاقمند است

برای تعیین اهداف کارآمد، می توانید زمان را در سایت همراه با متریک بعدی، صفحات در هر جلسه اندازه گیری کنید.

در اینجا یک هدف نمونه وجود دارد:

کاربرانی که به طور متوسط چهار دقیقه و حداقل دو صفحه در هر جلسه را در سایت شما سپری می کنند ، بیشتر با محتوای شما درگیر می شوند.

برای یافتن این معیار، روی مخاطب (در سمت چپ) > نمای کلی (زیر) > زیر نمای کلی، روی میانگین مدت جلسه کلیک کنید.

صفحات در هر جلسه

به بیان ساده، صفحات در هر جلسه، میانگین تعداد صفحاتی است که کاربر در یک جلسه مشاهده می کند. این یکی از مهمترین معیارهای رفتاری در GA است، زیرا نشان می دهد که کاربر تا چه اندازه در سایت شما حرکت می کند. اساسا، هرچه صفحات بیشتری را مشاهده کنند، علاقه بیشتری به آنچه شما برای گفتن دارید، نشان می دهند. معمولا اولین صفحه ای که کاربر در آن قرار می گیرد، صفحه اصلی شما است، اما موارد خوب در صفحات خدمات یا محصولات شما هستند.با این اوصاف، برای به دست آوردن ترافیک باکیفیت، باید بطور میانگین حداقل دو صفحه در هر جلسه داشته باشید.

اگر این نتایج را نمی بینید، باید بررسی کنید که چه چیزی کار نمی کند. ممکن است شما کلمات کلیدی اشتباهی را هدف قرار داده باشید یا مخاطبان شما در کشور اشتباهی باشند و به همین دلیل آنها جهش می کنند.

اگر آنها در صفحه اصلی شما قرار می گیرند و به صفحه دیگری منتقل نمی شوند، این احتمال وجود دارد که صفحه اصلی شما به درستی به صفحات دیگر پیوند داده نشده باشد، هنگام بارگذاری بسیار کند است، یا معماری کلی سایت گیج کننده است.در صورت لزوم این را تغییر دهید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اغلب، هرچه گشت و گذار در سایت شما ساده تر باشد، بهتر است!

اکنون، همانطور که صفحات خود را در هر جلسه مشاهده می کنید، توصیه می کنم صفحات را در هر جلسه بر اساس کانال تقسیم بندی کنید، بنابراین می توانید ببینید کدام جریان ها تأثیر بیشتری دارند و آن را دو برابر می کنند.

برای یافتن صفحات در هر جلسه، به GA بروید و سپس روی «نمای کلی کسب» کلیک کنید.در زیر نوار رفتار، «صفحات در هر جلسه» را خواهید دید:

نرخ خروج

نرخ خروج به شما می گوید که چند بار یک مشتری سایت شما را از یک صفحه ترک کرده است.برخلاف نرخ پرش (که بعداً در مورد آن صحبت خواهم کرد)، نرخ خروج به شما می گوید که کاربر یک صفحه را ترک کرده و به صفحه دیگر رفته است.بیایید به یک مثال برای روشن شدن نگاه کنیم.

فرض کنید یک بازدیدکننده جدید وارد صفحه اصلی شما می شود، اما آنها می خواهند بیشتر بیاموزند، بنابراین به وبلاگ شما می روند.آنها مدتی را صرف خواندن مطالب شما می کنند و آنچه را که می خواهند پیدا می کنند، بنابراین خارج می شوند.این به صورت درصدی در زیر محتوای سایت > همه صفحات > نرخ خروج نشان داده می شود.

تصویر زیر را ببینید تا به صورت بصری ببینید نرخ خروج را در گوگل آنالیتیکس خود از کجا پیدا کنید

البته، اگر نرخ خروج بالا باشد، باید عناصری مانند موارد زیر را ارزیابی کنید:

  •     کپی وب سایت
  •     تصاویر/فیلم ها
  •     زمان بارگذاری سایت
  •     طراحی صفحه

با تغییر دادن یک عنصر در یک زمان شروع کنید و نتایج را پس از هر تغییر تجزیه و تحلیل کنید تا زمانی که نرخ خروج شما شروع به بهبود کند.برخی از صفحات ذاتاً نرخ خروج بالاتری نسبت به سایرین دارند، مانند سیاست حفظ حریم خصوصی شما و صفحات تماس با ما (معمولا کاربران بدون وارد شدن به سایت شما آنچه را که به دنبال آن هستند در Google پیدا می کنند).

با این حال، اگر بتوانید نرخ خروج را برای صفحات خدمات، پست‌های وبلاگ، و/یا صفحات محصول خود با بهینه‌سازی مؤلفه‌هایی که در مورد آنها صحبت کردیم کاهش دهید، ترافیک با کیفیت بالاتر و تبدیل‌های بیشتری خواهید یافت.

اکنون که در معیارهای تعامل متخصص هستید، بیایید نگاهی دقیق‌تر به معیارهای تبدیل داشته باشیم.

معیارهای تبدیل

نرخ تبدیل

گوگل آنالیتیکس تمام اهداف تکمیل شده سایت شما را جمع آوری می کند و آن را به عنوان نرخ تبدیل کلی وب سایت محاسبه می کند.با این وجود، در نظر بگیرید که هر هدف را به طور جداگانه بررسی کنید تا ببینید که آنها چگونه عمل می کنند تا بدانید به کدام اهداف می رسید و کدام اهداف تبدیلی باید تنظیم شوند.

برای مشاهده هر هدف، به «نمای کلی اهداف» بروید و سپس با انتخاب آن در منوی کشویی، هدفی را که می‌خواهید ارزیابی کنید، انتخاب کنید.از آنجا نمای کلی نرخ تبدیل خود را برای آن هدف خاص خواهید دید.در اینجا نمونه ای از اهداف در تصویر زیر آمده است:

حال بیایید ببینیم که چگونه ترافیک ارگانیک در این سناریو نقش دارد:

چگونه می توانیم کشف کنیم که آیا ترافیک ارگانیک در سایت شما به شما کمک می کند تا به اهداف تبدیل خود برسید یا خیر؟ به عنوان مثال، اگر نرخ تبدیل شما کاهش یافته است، در حالی که ترافیک ارگانیک شما افزایش یافته است، ممکن است کلمات کلیدی اشتباهی را هدف قرار داده باشید، بنابراین بازدیدکنندگان واجد شرایط کمتری به سایت خود جذب می شوند.از آنجا، باید تجزیه و تحلیل کنید که کدام کلمات کلیدی باید جایگزین شوند (نکته: برای کلمات کلیدی که بالاترین CTR را دارند، کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید).

با تغییر دیدگاه خود و مشاهده نرخ تبدیل هر هدف از طریق منابع ترافیکی مجزا، می توانید تصمیمات بهتری برای بهینه سازی و در نتیجه به دست آوردن سرنخ های با کیفیت بالاتر بگیرید.

فرم های ارسالی

 برای استفاده حداکثری از گوگل آنالیتیکس، پیشنهاد می‌کنم ردیابی رویداد را برای ارسال فرم‌ها تنظیم کنید تا دید کلی واضحی از کارهایی که کاربران در وب‌سایت خود انجام می‌دهند داشته باشید.پیگیری فرم های ارسالی به شما این امکان را می دهد که بفهمید کاربران چگونه به صفحه فرم می روند و تلاش های بازاریابی خود را در آنجا متمرکز می کنند.

با بازگشت به سئو ، رابطه بین ارسال فرم و کیفیت ترافیک ارگانیک کاملاً شبیه به نرخ تبدیل است.ارسال فرم به عنوان هدفی در نظر گرفته می شود که از کاربران خواسته می شود آن را تکمیل کنند.اگر درصد زیادی از کاربران شما فرمی را پر نمی کنند، این نشان می دهد که آنها درگیر نیستند و بنابراین بازدیدکنندگان مناسبی نیستند که شما باید هدف قرار دهید.در این صورت، نوع اطلاعات درخواستی، قابلیت استفاده فرم و UX کلی صفحه فرم خود را مجدداً ارزیابی کنید تا آن را مرتبط تر و جذاب تر کنید.

برای پیگیری فرم ارسالی خود، روی  “ادمین” در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید > روی View کلیک کنید > روی اهداف کلیک کنید.

تکمیل اهداف دیگر

علاوه بر معیارهایی که قبلا ذکر شد، می‌توانید اهدافی مانند ثبت نام آزمایشی، ثبت‌نام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی، یا دانلود مطالعه موردی (به نام چند مورد) تعیین کنید.می توانید این اهداف را بر اساس زمان، رویدادها، صفحات یا آدرس اینترنتی ردیابی کنید.

برای مثال، اگر اخیراً در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود درباره دانلود رایگان پست گذاشته‌اید، می‌توانید هدفی تعیین کنید و مشخص کنید که کدام پست رسانه اجتماعی بیشترین ترافیک را به همراه داشته است و آن‌هایی را که بهتر کار می‌کنند، ارزیابی کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، ردیابی اهداف مختلف به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را بهتر درک کنید و همچنین نحوه تعامل آنها با وب سایت شما را درک کنید.می‌توانید کانال‌هایی را که برای تلاش‌های کلی بازاریابی شما بهترین کارآمد هستند، بررسی کنید، و همچنین راه‌هایی را برای گنجاندن UX و طراحی محتوا در استراتژی سئوی خود شناسایی کنید.

تبدیل های نادرست

اگرچه ردیابی معیارها در گوگل آنالیتیکس مهم است، اما اطمینان از اینکه داده‌های خود را از طریق تبدیل‌های نادرست منحرف نمی‌کنید، به همان اندازه حیاتی است .عدم دقت در مجموعه داده‌های شما می‌تواند مشکلات متعددی ایجاد کند و شما را به نتایج اشتباه در مورد ترافیک و کیفیت آن سوق دهد.نگاه کردن به چنین داده های نادرستی دلیلی برای تصمیم گیری و اجرای استراتژی سئو اشتباه برای وب سایت شما خواهد بود.

برای بررسی مجدد اهدافی که تنظیم کرده اید، به دنبال تب تبدیل > اهداف > مسیر هدف معکوس باشید.هنگامی که به آنجا رسیدید، می‌توانید شناسایی کنید که تبدیل‌های هدف شما کجا اتفاق می‌افتد و اگر صفحات نادرستی ظاهر می‌شوند که می‌تواند نشانه‌ای از ترکیب داده‌های اشتباه برای یک هدف باشد.

برای جهت گیری بیشتر، تصویر زیر را بررسی کنید.

معیارهای مربوط

موقعیت جغرافیایی کاربر

برای پیدا کردن موقعیت جغرافیایی مخاطبان خود، به سمت مخاطب در سمت چپ، سپس جغرافیا و در نهایت مکان بروید.در اینجا همه کشورهای مختلفی را که کاربران از آنها آمده‌اند، داده‌های کسب، رفتار و تبدیل آن‌ها را خواهید یافت.برای عمیق‌تر شدن، می‌توانید روی یک کشور خاص کلیک کنید و داده‌های سطح ایالت یا شهر را ببینید.

برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر و بین‌المللی، داده‌های موقعیت جغرافیایی تصویر بزرگ بسیار مفید خواهند بود، اما برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر یا مکان‌های خاص، داده‌های دانه‌بندی بسیار مهم خواهد بود.به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه لباس هستید، نمای شهر به شما کمک می کند تا بفهمید مشتریان شما از چه مکان هایی می آیند تا بتوانید محتوای مرتبط تری ایجاد کنید و بر اساس موقعیت مکانی بهینه سازی کنید.

با درک جمعیت شناسی مخاطبان خود، می توانید محتوای بسیار مرتبط برای پاسخ به سوالات آنها و بهبود کیفیت ترافیک ارگانیک خود ایجاد کنید.

نرخ پرش

قبلا در مورد نرخ پرش صحبت کردیم، اما بیایید نحوه استفاده از این معیار برای کمک به شرکت خود را معرفی کنیم. نرخ پرش نشان دهنده درصد بازدیدکنندگانی است که وارد سایت شما می شوند و به سرعت بدون پیمایش به صفحه دیگری خارج می شوند.

به عنوان مثال، اگر در سایت خود پیوندهای وابسته دارید، کاربر ممکن است روی یک پیوند خاص کلیک کرده و به پنجره مرورگر جدید برود.نرخ پرش شما بالا خواهد بود، اما این لزوماً چیز بدی در این شرایط خاص نیست، زیرا خریدهای وابسته یکی از اهداف تجاری شما هستند.اگر شما یک برند مبتنی بر خدمات هستید و نرخ پرش بالایی دارید، این نشان می دهد که افراد نمی توانند اطلاعات مورد نظر خود را در سایت شما پیدا کنند و از آن خارج شوند.

نرخ پرش سایت شما به اهدافی که در گوگل آنالیتیکس تنظیم کرده اید و نوع کسب و کار شما بستگی دارد.اگر به بخش بررسی اجمالی خرید گوگل آنالیتیکس خود نگاه کنید، با نرخ پرش مواجه خواهید شد.در اینجا درصدهای نرخ پرش از منابع مختلف ترافیک را مشاهده خواهید کرد.اگر نرخ پرش برای ترافیک ارگانیک بالا باشد، این می تواند به این معنی باشد که شما کلمات کلیدی یا مخاطبان اشتباهی را هدف قرار داده اید.

اگر قبلا به GA4 تغییر داده اید، ممکن است معیار نرخ پرش را در داشبورد خود از دست داده باشید.آنچه GA4 در عوض به شما می دهد معیارهای تعامل است.

GA4 کاربرانی را که بیش از یک صفحه را بازدید کرده‌اند، یک رویداد یا تبدیل را تکمیل کرده‌اند یا بیش از 10 ثانیه در سایت بوده‌اند را به‌عنوان «کاربران تعامل» برچسب‌گذاری می‌کند.این معیار معمولاً بالاتر از نرخ پرش خواهد بود، زیرا جلسات خاصی که به عنوان پرش در نظر گرفته می شدند اکنون به عنوان کاربر درگیر طبقه بندی می شوند.نمای کلی تعامل در GA4 به شما ایده می دهد که چه تعداد از کاربران شما با محتوای شما تعامل دارند و برای چه مدتی که جایگزینی مفید برای معیار نرخ پرش GA است.

بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی خود، به تب مخاطبین مراجعه کنید، سپس روی رفتار و «بازدیدکنندگان جدید و بازگشت» کلیک کنید.به جای اینکه به این معیارها به طور جداگانه نگاه کنید، یک قانون سرانگشتی خوب است که آنها را همزمان با رشد شرکت خود مشاهده کنید.

با گذشت زمان، باید شاهد افزایش هر دو عدد باشید.با این حال، اگر کاهش شدیدی در تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی وجود داشته باشد، می تواند یک معیار هشدار دهنده باشد.شما باید به دلایلی که چرا این اتفاق می افتد (مانند تغییر اخیر در سایت شما یا تاکتیک اشتباه بازاریابی) عمیقا بپردازید.

مقایسه داده های ترافیک گوگل آنالیتیکس

شما به داده های معیار نیاز دارید تا به درستی درک کنید که وب سایت شما چقدر خوب کار می کند.متوجه شدم، ما انسان هستیم و به دستورالعمل نیاز داریم! بنابراین در این بخش، درصدهای پایین و بالا را برای معیارهایی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، پوشش خواهم داد.

مثلا: برای اضافه کردن، معیارهای جدید در مقابل مشتریان بازگشتی بسته به صنعت و نوع کسب و کار متفاوت است، اما 20 تا 30 درصد برای بازدیدکنندگان بازگشتی یک نسبت معمولی برای دستیابی است.

چگونه از داده های گوگل آنالیتیکس برای بهبود کیفیت ترافیک سئو وب سایت و تعامل کاربر استفاده کنیم

داده‌های گوگل آنالیتیکس ارزشمند هستند زیرا به ما کمک می‌کنند تا در اولویت‌بندی و استراتژی‌ای که چگونه کیفیت ترافیک SEO خود را بهبود ببخشیم.برای اینکه واقعاً مزایای استفاده از گوگل آنالیتیکس را ببینید و کیفیت ترافیک سایت خود را بهبود بخشید، باید معیارهای تعامل، تبدیل و ارتباط را در مدت زمان طولانی زیر نظر داشته باشید، اما اینها تنها بخشی از معما هستند.رشد پایدار از تحقیق، تحلیل و تنظیم مداوم سایت شما حاصل می شود.

اگر معیارهای تعامل شما ضعیف باشد، چه کاری باید انجام دهید

بهینه سازی در صفحه

بهینه سازی محتوای منتشر شده یک راه آسان برای بهبود کیفیت ترافیک و افزایش تعامل است.برای انجام این کار، می‌خواهید به استفاده از تحقیقات کلیدواژه‌ای که با هدف جستجو منطبق است نگاه کنید .کلمات کلیدی با موضوعات مشابه را گروه بندی کنید و عبارات مناسب را برای هدف گذاری در هر صفحه از سایت خود شناسایی کنید.

سایر بهینه سازی های خاص در صفحه عبارتند از:

  •     کلمه کلیدی مورد نظر خود را در 200 کلمه اول کپی خود بگنجانید
  •     عنوان صفحه و توضیحات متا شما دارای طول قابل قبول گوگل باشد (72 کاراکتر برای عنوان و 170 کاراکتر برای توضیحات متا)
  •     کلمه کلیدی مورد نظر شما در H1 و زیر عنوان ها گنجانده شده است

حالا بیایید روی طراحی تمرکز کنیم.

به طراحی محتوا فکر کنید

​”محتوا تجربه کاربر است”.

با در نظر گرفتن این موضوع، چیدمان وب سایت شما و روشی که بازدیدکنندگان از محتوا استفاده می کنند تأثیر زیادی بر تجربه کاربری شما دارد. نه تنها ایجاد طراحی محتوای انسان اول می تواند سئو سایت شما را بهبود بخشد، بلکه می تواند معیارهای ترافیک و تعامل شما را افزایش دهد.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی تحقق این امر وجود دارد:

  •     از تصاویر و ویدیوهای بزرگی که صفحه “املاک” زیادی را اشغال می کنند خودداری کنید.
  •     محتوای خود را به پاراگراف ها و عنوان های کوتاه تقسیم کنید
  •   بر کلمات و عناصر مهم برای بهبود خوانایی تاکید کنید
  •     در صورت امکان از لیست ها و جداول استفاده کنید

در مرحله بعد، برای اطمینان از تجربه وب سایت عالی، چه چیزهایی را در وبلاگ خود بگنجانید.

مقالاتی بنویسید که اطلاعات مناسبی را ارایه کنند

مقالات باید جامع باشند، نه فقط به خاطر تعداد کلمات، نه خیلی طولانی باشند و نه در مواردی که اطلاعات موجود نیست، خیلی کوتاه باشند.کاربران متوجه خواهند شد که آیا شما در حال پر کردن کلمات کلیدی هستید یا به سادگی محتوای کرکی ارائه می دهید که در واقع مشکلات آنها را حل نمی کند.

برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد این نکات را بررسی کنید:

* مقالاتی ایجاد کنید که با تعداد کلمات رقبای برتر مطابقت داشته باشد، اما همچنین محتوا را به اندازه کافی مختصر می کند تا خوانندگان شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

* مقالات طولانی تری ایجاد کنید که می توانند در کانال های دیگر مانند اجتماعی تبلیغ شوند

* مقالات طولانی تری ایجاد کنید که زمان را در معیارهای سایت افزایش می دهد

* از زبان مناسب استفاده کنید

باید تعادلی بین زبان سئو و کپی رایتینگ وجود داشته باشد.با این نکات مطمئن شوید که از زبان مناسبی استفاده می کنید:

* از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.

* از زبانی که برای کاربر قابل درک نیست اجتناب کنید

از زبان ساده با مقدار مناسب کلمات کلیدی استفاده کنید و آنها را به طور مساوی در محتوای خود پخش کنید.

نحوه ارتباط مخاطبان خود را مطالعه کنید و محتوای خود را مدل کنید و پس از آن کپی کنید. شما می خواهید مخاطبان شما احساس راحتی کنند و به سمت محتوای شما کشیده شوند، نه اینکه سردرگم و دفع شوند.

بهبود تجربه کاربری (UX)

به وب سایت خود نگاه کنید و ارزیابی کنید که خواندن، پیمایش، یافتن بخش های کلیدی اطلاعات و انجام هر کاری چقدر آسان است.

در اینجا چند یادآوری سریع وجود دارد:

  •  CTA ها را در نقاط مناسب قرار دهید
  •  اطمینان حاصل کنید که خوانایی سازگار است
  •  مطئن شوید که اطلاعات برای پیمایش آسان است
  •  مطمئن شوید که معماری سایت دارای یک جریان ثابت است
  • اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت هم در دسکتاپ و هم در موبایل به خوبی کار می کند

از آنجایی که مشتریان بیشتری تقریبا برای همه چیز آنلاین خرید می کنند، تجربه کاربر تلفن همراه به رتبه بندی کلی شما کمک می کند.در اینجا پنج نکته برای بهینه سازی سایت واکنش گرا آورده شده است:

  •     بررسی صفحه سرعت بینش برای موبایل در مقابل دسکتاپ
  •     اطمینان حاصل کنید که همه عناصر به درستی در دسکتاپ و موبایل قابل مشاهده و خواندن هستند
  •     بهینه سازی مقیاس تصویر در موبایل
  •     ناوبری را ساده کنید
  •     متن خود را کوتاه کنید

اگر معیارهای تبدیل شما ضعیف باشد، چه کاری باید انجام دهید

از تکنیک های کپی رایتینگ با پاسخ مستقیم استفاده کنید

از زبان قانع کننده ای استفاده کنید که کاربران را تشویق به اقدام فوری کند.کپی باید هدفمند و دقیق باشد.برای حمایت از این بیانیه، 54٪ از بزرگسالان آمریکایی طبق گفته وزارت آموزش ایالات متحده در سطح کلاس ششم یا پایین تر مطالعه می کنند.بنابراین هر چه کپی ساده تر باشد، بهتر است.

بهینه سازی فراخوان برای اقدام

اطمینان حاصل کنید که CTA ها در نقاط مناسب در یک صفحه قرار می گیرند، رنگ مناسب و متن مناسب دارند.از کلمات قدرتمند و عاطفی استفاده کنید که برنده های سریع را جلب می کند.تعجب خواهید کرد که چگونه یک تغییر کلمه یا تغییر رنگ می تواند تبدیل ها را به شدت افزایش دهد.ناگفته نماند، این روش دقیقی است برای اطمینان از اینکه سئو باعث ایجاد تبدیل و سرنخ می شود.

از هر عنصری که می تواند حواس کاربر را پرت کند اجتناب کنید

اگرچه برخی ممکن است پنجره‌های پاپ‌آپ را پیشنهاد کنند، بیایید در اینجا واقعی باشیم-بیشتر اوقات برای کلیک بر روی x تلاش می‌کنید تا بتوانید به پیمایش بازگردید. با این گفته، از پاپ آپ ها، CTA  های متعدد و بنرها اجتناب کنید. اگر مردم همیشه عجله دارند تا سایت شما را ترک کنند، مطمئنا به هیچ عنصری از استراتژی بازاریابی شما کمکی نخواهد کرد.

اگر معیارهای مرتبط شما ضعیف عمل کند، چه باید کرد

کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید

قبل از ایجاد یک صفحه یا یک وبلاگ، با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید تا مشخص کنید کدام کلمات کلیدی را باید از طریق محتوای جدید خود هدف قرار دهید.مانند مشتری خود فکر کنید و دقیقا مشخص کنید که هدف آنها چیست و در صنعت شما چه چیزی در حال پیشرفت است.همچنین، کلمات کلیدی دم بلندی را مشخص کنید که بسیار مختص جایگاهی است که شما در آن خدمت می کنید.به این ترتیب، محتوایی که شما منتشر می کنید برای یک مخاطب بسیار هدفمند خواهد بود، بنابراین نرخ تبدیل بالاتر خواهد بود.

موضوع را مرور کنید و بر هدف جستجوی کلمه کلیدی تمرکز کنید

اگر کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید عملکرد خوبی ندارند، بررسی کنید که آیا کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرده اید و آیا آنها با هدف جستجو مطابقت دارند یا خیر.تحقیق کنید که رقبا در حال انجام چه کاری هستند، تا بتوانید محتوای خود را در اطراف این کلمات کلیدی قرار دهید.

محتوای خود را بومی سازی کنید تا مخاطبان را در بازار هدف خود هدف قرار دهید

محتوایی ایجاد کنید که به مکانی که در آن قرار دارید مربوط باشد.به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک پیتزا فروشی در شیکاگو هستید، ممکن است وبلاگی درباره بهترین مکان ها برای تهیه پنیر تازه در شیکاگو ایجاد کنید.بنابراین به جای تولید محتوای تصادفی، به بومی سازی محتوا و نمونه هایی فکر کنید که واجد شرایط ترین مخاطبان را جذب می کند.

روی سرعت سایت کار کنید (وب سایت های کندتر نرخ پرش بالاتری دارند)

در عصر حاضر، مصرف‌کنندگان اطلاعاتی با سرعت نور می‌خواهند، در واقع از هر 4 مصرف‌کننده یک نفر وب‌سایتی را که بارگذاری آن بیش از 4 ثانیه طول می‌کشد، رها می‌کند.جمعیت سخت، درست است؟ برای اطمینان از زمان بارگذاری سریع، از Google’s Page Speed ​​Insights بازدید کنید تا موقعیت سایت را از نظر سرعت صفحه ارزیابی کنید و عناصری را که سرعت وب سایت شما را کند می کنند شناسایی کنید.

از داده های گوگل آنالیتیکس برای اندازه گیری و بهبود کیفیت ترافیک SEO خود استفاده کنید

در پایان روز، ترافیک واجد شرایط تر = پول بیشتر در جساب.

بنابراین هدف کلی شما باید در جهت ایجاد محتوا، وب سایت و تجربه کاربری با بالاترین کیفیت برای تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار باشد.

برای رسیدن به این اهداف، مطمئن شوید که معیارهای تعامل مانند زمان در سایت، و صفحات در هر جلسه، معیارهای تبدیل مانند ارسال فرم، و معیارهای مرتبط مانند نرخ پرش و موقعیت جغرافیایی کاربر را ترسیم کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.