سئو به زبان ساده

سئو به زبان ساده

کاربران وب با نیازهای مختلف به موتور جستجو (مانند: بینگ، گوگل، یاهو و…) مراجعه می‌کنند و خواسته‌شان را با کلمات و عبارات مختلف بیان می‌ نمایند. آنها سپس از میان نتایج جستجو دست به انتخاب می‌زنند. شما اگر سایتی
دارید، طبیعتا می‌خواهید جزو این ده نتیجه اول باشید و از آن مهمتر، سایت شما همان انتخابی باشد که در نهایت کاربر روی آن کلیک می‌کند. و اما بالاخره باید سوال اساسی را پرسید:

سئو چیست؟
سئو ( SEO ) مخفف واژگان Search Engine Optimization و همان پروسه آوردن کاربران به سایت مورد نظر از نتایج موتور جستجو است. سئو همه آن تلاش هایی است که برای کسب ترافیک رایگان و طبیعی از نتایج موتور جستجو انجام می‌شود. برای آوردن کاربران بیشتر به سایت از نتایج جستجو، هم لازم است رتبه‌های بالاتر کسب شود و هم آن که کیفیت حضور در نتایج به گونه‌ای باشد که کاربر روی آن کلیک کند. برای نیل به این مهم، سئو تلاش می‌کند تا اعتبار سایت ها را افزایش دهد و آنها را بر اساس الگوریتم گوگل در رتبه‌بندی، بهینه‌سازی کند.
روشهای مختلف دیجیتال مارکتینگ به مدیران سایت‌ها این امکان را می‌دهند که به مخاطبان خود برسند اما سئو یک گام جلوتر است و کاربرانی را به سوی شما روانه می‌کند که فعال و آگاهانه در نتایج جستجو به دنبال اطلاعات، راهکار یا محصول شما هستند. با توجه به اینکه تنها ده سایت می‌توانند در صفحه اول نتایج قرار گیرند، رقابت برای رسیدن به صفحه اول داغ است. همین یک موضوع برای بیان اهمیت سئو، کافی است. تحقیقات نشان داده است وب سایت هایی که در صفحه نخست موتور جستجو قرار می گیرند، ۹۵ درصد کلیک‌ها را از آن خود می‌کنند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.