سئو چیست و چرا برای بازاریابی مهم است؟

سئو چیست و چرا برای بازاریابی مهم است؟

سئو یا “بهینه سازی موتورهای جستجو”، به عبارت ساده، به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش دید هنگام مشاهده محصولات یا خدمات مربوط به کسب و کار شما در گوگل، بینگ و یا سایر موتورهای جستجو است. هر چه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به کسب و کار شما بیشتر است. در این مقاله آرسام طرح به اهمیت سئو و کلیات چگونگی انجام این فرایند می پردازیم:

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می کنند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن کتابدار می تواند کتاب (یا صفحه وب) را جمع آوری کند تا به شما کمک کند دقیقن آنچه را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.

در مرحله بعد، الگوریتم ها صفحات ایندکس را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی، تجزیه و تحلیل می کنند تا تعیین شود که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجوی یک پرس و جو چگونه مشخص ظاهر شوند. در قیاس کتابخانه ما، کتابدار تک کتاب موجود در کتابخانه را خوانده است و می تواند دقیقن به شما بگوید که کدام یک پاسخ سوالات شما را خواهد داشت.

فاکتورهای موفقیت seo ما را می توان به عنوان نیابتی برای جنبه های تجربه کاربر در نظر گرفت. این است که چگونه ربات های جستجو برآورد می کنند که یک وب سایت یا صفحه وب به خوبی می تواند آنچه را که جستجو می کنند به جستجوگر بدهد.

بر خلاف تبلیغات جستجوی پولی، شما نمی توانید به موتورهای جستجو پرداخت کنید تا رتبه جستجوی ارگانیک بالاتری را بدست آورید، این بدان معناست که متخصصان سئو باید کار خود را انجام دهند. آنجاست که ما وارد عمل می شویم.

جدول تناوبی عوامل موثر بر سئو ما را بر اساس اهمیت کلی آن در SEO به شش دسته اصلی و مهم تقسیم می کند. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیقات کلمات کلیدی از عوامل کلیدی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزندگی و سرعت از عوامل مهم معماری سایت می باشند.

جدول تناوبی سئو که به تازگی به روز شده است شامل لیستی از دستورات است که از بهترین شیوه های سئو بهره می گیرد. اینها میانبرها یا ترفندهایی هستند که ممکن است برای تضمین رتبه بالا در روزی که روشهای موتورها بسیار پیچیده تر بود، کافی باشد. و آنها حتی ممکن است برای مدت کوتاهی کار کنند – حداقل تا زمانی که شما گرفتار شوید.

ما همچنین یک بخش جدید داریم که در عوامل موفقیت سئو در سه زمینه اصلی جستجو می کند: SEO محلی، اخبار/انتشارات و سئو تجارت الکترونیک. در حالی که جدول کلی دوره ای SEO ما در آرسام طرح به شما در بهترین شیوه ها کمک می کند، دانستن تفاوت های ظریف سئو برای هر یک از این می تواند به شما در موفقیت در نتایج جستجو برای مشاغل کوچک، وبلاگ دستور العمل و/یا فروشگاه آنلاین شما کمک کند.

الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به رتبه صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.

چرا SEO برای بازاریابی مهم است؟

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد سالانه میلیاردها جستجو انجام می دهند- اغلب با هدف تجاری برای پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات.- جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی می باشد. دید بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقابت شما می تواند تاثیر مهمی در نتیجه نهایی شما داشته باشد.

با این حال، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال پیشرفت بوده و به کاربران پاسخ ها و اطلاعات مستقیم تری می دهد که به احتمال زیاد کاربران را در صفحه نتایج به جای انتقال به وب سایت های دیگر نگه می دارد.

همچنین توجه داشته باشید، ویژگی هایی مانند نتایج غنی و پانل های دانش در نتایج جستجو می تواند دید را افزایش داده و اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارایه دهد.

در مجموع، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. هنگامی که می فهمید کاربران وب سایت شما چه می خواهند، می توانید این دانش را در کمپین های خود (پولی و ارگانیک)، در وب سایت خود، در ویژگی های رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید.

   برای سفارش سئو سایت خود و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09919003699 در تماس باشید.   

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.