در طراحی سایت پوشاک، راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک، طراحی سایت لباس، طراحی سایت بوتیک و در کل وب سایت های فروشگاهی عرضه کننده جامه و تن پوش فاکتورهای مهمی برای ارایه اصولی و صحیح محصولات وجود دارد که با رعایت آنها، مدیران و صاحب سایت می توانند از منافع آن متنفع گردند.

قبل از طراحی سایت، مهمترین سوالی که باید از خود بپرسید اینست که چگونه می توانید مدل های لباس خود را به مشتریان ارایه دهید به گونه ای که بتوانند بهترین انتخاب خود را انجام دهند و باعث شود تا این مشتری دوباره به سایت شما سر بزند؟

پاسخ این پرسش نزد ماست و موسسه آرسام طرح بی شک راهکارهای نوین طراحی فروشگاه اینترنتی پوشاک و بازایابی آنلاین البسه را برای شما ارایه خواهد داد.

تاریخچه پوشاک و طراحی سایت لباس

از آغاز پیدایش انسان، همواره نحوه پوشش و محافظت در برابر مخاطرات محیطی و طبیعی مانند سرما و گرما مطرح بوده است. مردمان مصر از 5500 سال پیش هنر ریسندگی و بافندگی پنبه را آموختند و چینی ها با پرورش کرم ابریشم در حدود 3600 سال پیش مشکلات پوشش خود را حل کردند. با پیدایش و تکامل چرخ ها و ادوات ریسندگی و بافندگی، صنعت پوشاک شکل گرفت.  پوشاک بعنوان یکی از نیازهای ضروری انسان بوده و امروزه نیز مُد و مدگرایی طرفداران زیادی دارد و در حال حاضر این مقوله خود بعنوان یک صنعت شناخته می شود و همیشه درحال تغییر و تحول است چرا که روحیه انسان همواره بدنبال زیبایی ها و تنوع هاست. هدف از طراحی سایت البسه و ساخت سایت پوشاک  حمایت از تولیدکنندگان داخل کشور و رفع نیاز داخلی پوشاک در راستای پیشرفت و توسعه ملی است. علاوه بر مراکز تولیدی سایر بوتیک ها، فروشگاه های لباس و پخش کنندگان کیف و کفش و پوشاک نیز می توانند با ایجاد یک سایت اختصاصی، ویترینی از لباسهای خود را در محیط اینترنت در معرض دید و به فروش بگذارند. طراحی سایت پوشاک برای اعضای صنف پوشاک، تولیدی های پوشاک مردانه و زنانه و بچگانه، سیسمونی، واردکنندگان لباس، فروشندگان پوشاک و عمده فروشان البسه یک ضرورت غیرقابل انکار به حساب می آید.

اهمیت و امتیازات طراحی فروشگاه اینترنتی پوشاک

خرید و فروش اینترنتی و آنلاین کیف و کفش و پوشاک در اینترنت رواج چشمگیری یافته است. فروشندگانی که تمایل دارند از موهبات اینترنت در زمینه کاری خود بهره مند گردند لازمه چنین امری داشتن یک وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی مختص خودشان می باشد.

امروزه افراد حوصله و یا وقت کافی برای گردش های طولانی در مراکز خرید و جستجو در مغازه ها و پاساژها  را برای خرید یک کت و شلوار، سوشرت، لباس ورزشی، یک پیراهن، کیف و مواردی از این قبیل را ندارند و ترجیح می دهند که در محل کار خود یا خانه از طریق فروشگاه اینترنتی کیف و کفش و پوشاک با چند کلیک خرید نموده و کالا را درب محل خود تحویل بگیرند. از اینرو  فروشگاه های اینترنتی در زمینه پوشاک و لباس رونق بسیار زیادی پیدا کرده و با ظواهر زیبایی که می توان در آنها ایجاد کرد دیگر نیازی به صرف هزینه زیاد برای دکوراسیون و ویترین مغازه، اجاره مغازه، هزینه های برق و گاز و … نمی باشد.

از مزایای فروشگاه اینترنتی پوشاک بریا مشتریان این است که اغلب این وب سایت ها اعلام می نمایند که مشتری حق انتخاب و تغییر رنگ را نیز دارد. عدم اتلاف زمان و رسیدن به کارهای مهمتر همیشه مهمترین مزیت خرید اینترنتی لباس و کیف و کفش می باشد. در چنین فروشگاه هایی طبقه  بندی البسه و امکان جستجوی سریع از فواید و مزایای دیگر محسوب می گردد.

امکانات و آیتم های طراحی سایت پوشاک

برخی از سرویس ها و آیتم های قابل پیاده سازی در ساخت و طراحی سایت بوتیک و یا طراحی سایت پوشاک بشرح ذیل است:

  • طراحی بخش معرفی فروشگاه:

یکی از عواملی که در جلب اطمینان مشتریان و بازدیدکنندگان سایت پوشاک شما موثر است، طراحی صفحه ای در جهت معرفی فروشگاه یا تولیدی شما می باشد این کار علاوه بر جلب اطمینان به عنوان تبلیغی برای فروشگاه یا تولیدی پوشاک شما نیز محسوب می شود، همچنین با دریافت نماد اعتماد می توانید مشتریان را از حقیقی بودن کسب و کارتان مطمئن کنید و یا با قرار دادن محل فروشگاه یا محل تولیدی تان تمایل آنها را جهت ملاقات های حضوری بیشتر کنید.

  • طبقه بندی و توضیحات محصولات:

ارایه توضیحات و برشمردن مشخصات هر کردام از لباس ها مانند نوع پارچه و متریال بکار رفته، برند، سایز، رنگ های موجود و …  همچنین دسته بندی محصولات یکی از مهمترین عوامل در طراحی سایت البسه و طراحی سایت فروشگاهی پوشاک است. از آنجایی که پوشاک شامل انواع متعددی می باشد این امر برای پیدا کردن نوع لباس مورد نظر توسط کاربر بسیار اهمیت دارد چرا که در فروشگاه های اینترنتی با فراوانی محصولات ممکن است محصول خاصی که فرد به دنبال آن می گردد کمی دشوار گردد.

با دسته بندی مناسب به کاربران و بازدیدکنندگان در انتخاب لباس مناسبشان کمک شده و رضایت آنها فراهم می گردد.

بطور نمونه امکان ایجاد دسته بندی ها و زیر دسته هایی مانند: پوشاک مردانه و با زیر دسته هایی مثل: کت و شلوار، تک کت، شلوار تکی، هودی، پیراهن، شلوار جین، سوشرت، تی شرت، شلوار اسلش و … در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس وجود دارد.

  • طراحی سیستم جستجو و فیلتر محصولات:

سیستم جستجو بر اساس تعیین پارامتهای رنگ، تعیین محدوده قیمت و … توسط کاربر برای جستجو در میان محصولات فروشگاه تعبیه گردیده و همچنین از قابلیت های دیگر در طراحی فروشگاه اینترنتی پوشاک می توان به “فیلتر کردن محصولات” اشاره نمود. فرض کنید داخل مغازه ای می روید و دوست دارید تمامی تی شرت های آبی را یک جا مشاهده کنید و از بین آنها انتخاب خود را انجام دهید. این امر در بوتیک ها و فروشگاه های لباس پاساژها و مغازه ها بسیار سخت می باشد اما طبق قابلیت هایی که طراحی فروشگاه اینترنتی پوشاک در اختیار می گزارد می توانید تمامی محصولات مورد نظر را از فیلتر عبور داده و تگ های اختصاصی خودتان را برای آنها بگذارید تا روند فیلتر کردن محصولات فروشگاه اینترنتی ساده تر شود و کاربر بتواند راحت تر محصول مورد نظر خود را از میان محصولات دیگر پیدا نماید.

  • گالری تصاویر:

در طراحی فروشگاه آنلاین لباس؛ تصاویر جدیدترین مدل ها،  نمونه های خاص پوشاک در گالری به نمایش در می آید با اینکار بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت پوشاک خود سوق می دهید، گالری باعث سر زندگی و نمایانی هر چه بیشتر محصولات شما در طراحی سایت بوتیک می گردد.

  • طراحی و راه اندازی سبد خرید:

 سبد خرید کاملا حرفه ای و اختصاصی در طراحی سایت فروشگاهی البسه راه اندازی و ایجاد می شود و امکان پرداخت آنلاین از طریق سایت وجود دارد تا مشتریان پس از انتخاب محصولات خود در نهایت پس از پرداخت هزینه، کالاها را به روش های مختلفی دریافت نمایند.

  • پیاده سازی سیستم فروش آنلاین:

برای پرداخت هزینه فاکتور آنلاین، سیستم ها و روش های پرداخت بصورت آنلاین و یا آفلاین (پرداخت درب منزل، واریز به حساب) در طراحی فروشگاه اینترنتی لباس ارائه می شوند.

  • طراحی بخش ویژه ها و جشنواره ها:

در مدت ایام بخصوص و مشخص، در نظر گرفتن جشنواره های فروش ویژه و در نظر گیری آفر باعث خواهد شد تا مشتریان افزایش یافته و کاربران آنلاین وب سایت همیشه به شما وفادار بمانند و خریدهای خود را از فروشگاه شما انجام دهند.

  • امکان ارسال خبرنامه:

از دیگر ویژگیهای وب سایت فروشگاه اینترنتی پوشاک می توان به ارسال خبرنامه برای کاربران سایت اشاره نمود تا در فصل هایی که حراج دارید به راحتی به مشتریان قبلی خود و حتی مشتریان جدید که به تازگی از سایت شما بازدید کرده اند اعلان های تخفیف را برسانید.

  • ایجاد امکان مقایسه:

قابلیت مقایسه محصولات برای کاربر در فروشگاه اینترنتی پوشاک فراهم می گردد تا تمامی ویژگی ها و مشخصات دو محصول را در کنار یکدیگر مقایسه کنند و در نهایت انتخاب خود را انجام دهند.

  • طراحی بخش وبلاگ:

همانند تمامی وب سایت ها قسمت مطالب و اخبار یکی از مهمترین قسمتها در طراحی وب سایت پوشاک می باشد. داشتن یک وبلاگ فعال در وب سایت فروشگاهی پوشاک می تواند کمک بسیار زیادی به سئوی سایت و پویایی آن  نماید.

  • راه اندازی باشگاه مشتریان:

همچنین با راه اندازی باشگاه مشتریان در داخل وب سایت فروشگاهی به مشتریان در قبال خرید کالاها امتیاز داده می شود و یا پس از رسیدن مجموع امتیازات به حد معینی حساب کاربری این افراد به مرحله بالاتری انتقال می یابد تا تخفیف های ویژه دیگری دریافت نمایند.

  • سایر امکانات و سرویس ها:

طراحی باکس اعلام تخفیف های دوره ای و یا جشنواره های فروش ویژه ، ایجاد بخش ارایه کد تخفیف، نمایش تصاویر مناسب از تمام زوایای محصول، امکان مقایسه محصولات، اعلام وضعیت محصول موجود بودن یا عدم موجودی، پنل عضویت کاربران و امکان سفارش و پرداخت آنلاین، ایجاد سبد خرید محصول، طراحی صفحه اخبار و مقالات در حوزه مد و پوشاک، طراحی پنل ارتباطی برای ارتباط آنلاین و آفلاین کاربران و مشتریان با شما، لینک دهی سایت به پیج شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدن، تلگرام و غیره، طراحی صفحه تماس با ما شامل اطلاعات تمناس فروشگاه مرکزی و یا تولیدی و همچنین نمایندگان فروش و آدرس آنها از سرویس ها و بخش های مختلف دیگر در طراحی وب سایت لباس و همچنین طراحی فروشگاه اینترنتی پوشاک است.

طراحی سایت اختصاصی پوشاک با آرسام طرح

بدون شک طراحی سایت حرفه ای اختصاصی پوشاک، شما را به متمایزترین سایت  تولیدی و یا فروش لباس در سطح اینترنت تبدیل می نماید، همانطور که می دانید اکثر سایت های پوشاک شناخته شده به دلیل داشتن امکانات مختلف ذکر شده در بالا دارای سایت اختصاصی خود می باشند و عمدتاً با آن شناخته می شوند. طراحان و متخصصان آرسام طرح قادرند سایت درخواستی شما را با بهترین و جدیدترین تکتیک های روز ایجاد کنند و باعث شناخته شدن شما در عرصه مورد نظرتان شوند.

ریسپانسیو بودن به معنای نمایش درست وب سایت پوشاک شما در صفحات نمایش دستگاه های مختلف مانند موبایل، تبلت، لب تاپ و … می باشد. امروزه ریسپانسیو بودن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که دلیل اصلی آن استفاده نمودن موبایل در هنگام ورود و ایجاد سفارش در سایت می باشد و در صورتیکه سایت شما در موبایل، تبلت و دیگر دستگاه ها به خوبی نمایش داده نشود ممکن است بازدیدکننده از خرید صرف نظر کند که این امر به هیچ وجه برای شما سودآور نمی باشد.

آرسام طرح با در نظر گرفتن نکات حرفه ای در زمینه طراحی سایت و همچنین در نظر گرفتن سادگی کاربرد سایت، طراحی گرافیکی زیبا و متناسب با فضای بوتیک و فروشگاه های پوشاک، کاربرد پذیری، سئو، امنیت بالا، سرعت بارگزاری سریع پیج های سایت، مقیاس پذیری و سایر موارد پر اهمیت در وب سایت های پوشاک، توانسته بسترسازی مناسبی را برای علاقمندان فعالیت در این عرصه فراهم نماید.

طراحی فروشگاه اینترنتی پوشاک خاص

موسسه آرسام طرح، ساخت سایت پوشاک خاص و طراحی فروشگاه اینترنتی البسه خاص مانند طراحی سایت لباس ایمنی، طراحی سایت لباس ورزشی، فروشگاه اینترنتی پوشاک محافظتی، طراحی سایت مزون و … را که  جزو رده بندی طراحی وب سایت پوشاک محسوب می گردند را پیاده سازی و راه اندازی می نماید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر با شماره روابط عمومی موسسه 09919003699 تماس حاصل فرمایید.