نکات انتخاب دامنه سایت

نکات انتخاب دامنه سایت

قبل از انجام طراحی سایت ، انتخاب دامنه یا دامین مناسب برای کسب و کارتان و  حوزه تجارت و ساخت  وسایت برای آناست شما را به فکر وا می دارد ، گزینه های زیادی پیش رو خواهید داشت.

در ادامه این پست آرسام طرح با ما همراه باشید تا پیشنهاداتی برای محدود کردن گزینه های انتخابی به شما ارائه دهیم:

نام وبسایت شما یا URL سایت نقش مهم و موثری را به هنگام جستجوی حرفه و تجارت شما بازی می کند. این نام نه تنها مقصدی است که بازدیدکنندگان با شما و محصولات و خدماتتان آشنا می شوند. بلکه این نام می تواند بر مسائلی از قبیل:

بر دیده شدن شما تاثیر گذار باشد

هر چند گزینه های زیادی برای انتخاب نام برای تجارت شما در مقایسه با قبل وجود دارد اما اگر به دنبال دستیابی به نتایج چشمگیر هستید باید برخی نکات را رعایت کنید و به آنها پایبند باشید.

بر اساس سند منتشر شده از سازمان ICANN تعداد ۱۵۴۷ نام تجاری (TLDS) به صاحبان تجارت پیشنهاد شده است. این به معنای سادگی در انتخاب نام برای تجارت شما نمی باشد. به منظور اطمینان حاصل از اینکه نام مناسبی برای تجارت و برند خود انتخاب کرده اید باید به نکات اساسی زیر توجه کنید:

 با کلمات کلیدی نام تجاری خود را آغاز کنید

زمانی را صرف فکر کردن و ایده پردازی خلاقانه کنید. بهتر است در این مواقع ۳ تا ۵ کلمه کلیدی در ذهن داشته باشید. این کلمات به صراحت و واضحی باید کاری که شما در کسب و کار خود انجام می دهید یا قصد انجام آن را دارید را بیان کنند.

 انتخاب مناسب دامنه تجاری

سپس به ترکیب آنها و بررسی کلمه جدید بوجود آمده و انطباق پذیری آن بیاندیشید. در این فرآیند نباید اجباری وجود داشته باشد و بهتر است سیر طبیعی خود را طی کند.

به عنوان مثال: فرض کنید قصد احداث یک فروشگاه لوازم خانگی محلی دارید. کلمات کلیدی که می توانید مد نظر قراردهید شامل: نام شهر، لوکس، لوازم خانگی اقساطی و غیره باشد.

این یک نکته حرفه ای می باشد: از پسوندها و پیشوندهایی که باعث جلب توجه می شود استفاده کنید. به عنوان مثال :

می توانید نام زیر را برای فروشگاه لوازم خانگی خود انتخاب کنید

Luxuryhomeappliances.com

ولی همچنان که که ملاحظه می فرماید این دامنه بسیار بلتد است و یک فضای کلی از کسب و کار شما را ترسیم می کند و برند اختصاصی شما را نشان نمی دهد. پس در ادامه با آرسام طرح همگام باشید تا نکات اساسی انتخاب دامنه سایت را بیان کنیم:

دامنه  منحصر به کسب و کار و تجارت خود کنید

نام تجاری شما بخشی از برند شما می باشد. اطمینان حاصل کردن از میزان کارایی آن بسیار برای شما و کاربران مهم می باشد. شباهت داشتن نام تجاری شما با یک برند دیگر از آنجایی که ممکن است باعث سردرگمی شود ایده خوبی به نظر نمی رسد. توجه داشته باشید که بیش از حد منحصر به فرد نباشید و توجه کنید که استفاده از فرم دیگر نوشتاری یک کلمه خاص در نام تجاری شما می تواند مشکل ساز شود. یک مثال ذکر شده در کتاب “The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization” نام تجاری سایت معروف Flickr می باشد.

هنگامی که مدیران سایت نام تجاری خود را انتخاب می کردند، از فرم نوشتاری استاندارد استفاده نکردند، flicker.com و در نتیجه آن شانس داشتن کاربران زیادی را از دست دادند. در نهایت مجبور به خرید یک نام تجاری دیگر با فرم نوشتاری صحیح شدند و آن را به Flickr تغییر دادند.

 از فرم های نوشتاری ساده استفاده کنید

اگر URL ( آدرس سایت ) شما به گونه ای باشد که به سختی تایپ شود، مردم به دنبال آن نخواهند گشت. کلمات دشوار یا URL های طولانی برای مردم بسیار عذاب آور است. مطمئنا شما می توانید یک کلمه کلیدی مناسب به همراه URL طولانی خود استفاده کنید اما اگر کاربر شما تجربه خوبی در جستجوی اول نداشته باشد از شما دلسرد خواهد شد.

 از نام های خاطره انگیزدر دامنه استفاده کنید

بازاریابی محاوره ای بهترین روش موجود در حال حاضر می باشد. اگر می خواهید به گسترش و توسعه سریع تر برند خود نزدیک شوید نام تجاری خود را به گونه ای انتخاب کنید که در یادها باقی بماند. داشتن یک وبسایت قوی و عالی به شما کمکی نخواهد کرد زمانی که هیچکس نام تجاری شما را به یاد نمی آورد.

 از نام های کوتاه و مختصردر انتخاب دامنه  استفاده کنید

URLهای کوتاهتر آسان تر تایپ شده و در ذهن ها باقی می مانند.

همچنین این امکان را می دهند که URL شما در SERP ها بهتر خود نمایی کند، بر روی کارت های ویزیت بهتر جای می گیرند و در سایر رسانه های آفلاین بهتر به نظر خواهد رسید.

انتظارات و توقعات را ایجاد و تامین کنید

انتظار دارید زمانی که یک شخص URL شما را برای اولین بار می شنود، چه فکری درباره تجارت شما بکند؟ اگر آنها به سرعت و به محض شنیدن آن متوجه حوزه و زمینه تجارت شما نشوند، بدانید که با مشکل مواجه هستید. وبسایت هایی همچون گوگل، آمازون و … تلاش های زیادی در زمینه بازاریابی و گسترش برند انجام داده اند که هم اکنون کمتر کسی را سراغ خواهید داشت که آنها را نشناسد.

نام های تجاری همچون NYtimes.com, Homes.com, Overstock.com همگی به شما این امکان را می دهند که با شنیدن نامشان درباره حوزه تجارت آنها حدس هایی بزنید.

دامنه ، برند اختصاصی شما را نشان دهد

اگر در پیدا کردن نام تجاری (دامین سایت) که تمام شرط های بالا را داشته باشد به مشکل برخورده اید، برند خود را به گونه ای انتخاب و طراحی کنید که وجه تمایز شما از سایر رقبا باشد. استفاده از یک نام منحصر به فرد روش مناسبی برای ارزش دهی به تجارت شماست، توجه داشته باشید که در اینصورت چون شما نیاز به ساختن برند خود دارید برای دستیابی به این هدف و جلب توجه و کشش مشتریان به زمان بیشتری در مقایسه با زمانی که از یک اسم ساده و مستقیم برای تجارت خود استفاده کنید، نیاز خواهید داشت.

نتیجه گیری انتخاب دامنه تجاری مناسب

حوزه و قلمرو تجارت یعنی همان کسب و کارتان محلی است که در آن به تجارت آنلاین مشغول هستید. فقط هنگامیکه تجارت شما به خرید و فروش املاک و یا خدماتی مثل بیمه مرتبط باشد، مکان تجارت شما حائز اهمیت خواهد بود.

در سایر موارد تنها انتخاب یک دامنه مناسب برای تجارت خود که به طور شفاف و صریح به مشتریان شما و موتورهای جستجوگر نشان دهد که  چه کسی هستید و حوزه فعالیتان چیست برای شروع و گسترش تجارت آنلاین کافی خواهد بود.

در انتخاب نام تجاری سهل انگاری نکنید و با صرف زمان و تفکر در این باره یک نام تجاری مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

برای مشاوره رایگان و راهنمایی در زمینه انتخاب نامه دامنه سایت با ما در تماس 09919003699 باشید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.