چرا سئو مهم است؟

چرا سئو مهم است؟

به احتمال صد بار شنیده اید که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک ابزار بازاریابی دیجیتال حیاتی است. اما آیا واقعن می دانید فرایند سئو چیست؟ حتی اگر درک درستی از آنچه شامل آن می شود داشته باشید، ممکن است هنوز درک کاملی از این فرایند پیچیده و چند وجهی نداشته باشید.

سئو از عناصر متعددی تشکیل شده است و دانستن اینکه آنها چه هستند و چه نقشی دارند کلید درک دلیل اهمیت سئو است.به طور خلاصه، سئو بسیار مهم است زیرا باعث می شود وب سایت شما بیشتر نمایان شود و این به معنی ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتری واقغی است.

همچنین یک ابزار ارزشمند برای آگاهی از نام تجاری، ایجاد روابط با چشم اندازها و موقعیت خود به عنوان یک متخصص معتبر و قابل اعتماد در زمینه فعالیتتان می باشد. بنابراین، در این پست آرسام طرح، مواردی که باید در مورد سئو بدانید و چرا موفقیت در دنیای دیجیتالی امروز وابسته به آن می باشد، بیان شده است.

عناصر مهم بازاریابی سئو

  • کلید واژگان

روزهایی گذشته که کلمات کلیدی تنها تکنیک سئو بودند که اهمیت داشت، اما این بدان معنا نیست که هنوز مهم نیستند. تفاوت در این است که امروزه، کلمات کلیدی باید به خوبی مورد تحقیق قرار گیرند، با دقت انتخاب شوند و در محتوا به صورت عاقلانه مورد استفاده قرار گیرند تا موثر واقع شوند.

اما دقیقن کلمات کلیدی چیست؟ کلمات کلیدی، واژگان و یا عباراتی هستند که مشتریان احتمالی برای یافتن محتوای آنلاین از آنها استفاده می کنند و سپس برندها می توانند از آنها برای ارتباط با مشتریانی که به دنبال محصولات و خدمات خود هستند استفاده نمایند.

هنگام انجام مراحل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، مهم است که به دنبال مواردی باشید که دارای نرخ جستجوی بالا و رقابت کم هستند و کلمات کلیدی کوتاه (مانند یخچال)، کلمات کلیدی دم بلند (مانند یخچال فریزر سامسونگ ) و کلمات کلیدی محلی (مانند فروشگاه یخچال در شیراز) برای ایجاد محتوای شما تعیین گردد. همراه با کلمه کلیدی اصلی ، باید کلمات کلیدی ثانویه و ثالث نیز داشته باشید زیرا آنها نیز به کسب و کار شما ارزش می دهند. در نهایت، از کلمات کلیدی برای بهینه سازی همه عناوین، URL ها و سایر عناصر سئو درون صفحه استفاده کنید.

  • محتوا

محتوا بخش مهمی از سئو است زیرا وسیله ای است که برای دسترسی و جذب مخاطبان استفاده می کنید. دانستن اطلاعات لازم و ایجاد محتوای متناسب ضروری است.

به عنوان مثال، اگر صاحب یک گلخانه هستید و می خواهید دید خود را افزایش دهید، ممکن است یک سری مطالب در مورد باغبانی، انتخاب گونه های مناسب گیاهان، راهنمایی هایی در مورد نگهداری گل و گیاه و موارد دیگر منتشر کنید. هنگامی که شخصی می خواهد درباره گل ها  اطلاعاتی کسب کند و به دنبال آن اطلاعات می رود، وبلاگ شما ظاهر می شد و شما می توانستید با ارائه اطلاعات ارزشمند با آن مشتری رابطه برقرار کنید. ایده این است که وقتی زمان خرید این گیاه فرا رسید، شما اولین گلخانه ای هستید که به ذهن آن کاربر می رسد.

محتوای امروز باید آموزشی باشد، اما همچنان جالب، مرتبط و قابل اشتراک گذاری باشد. محتوا به اشکال مختلف ارایه می شود، از جمله:

  • محتوای صفحه وب
  • فیلم ها
  • وبلاگ ها (
  • اینفوگرافیک
  • پادکست ها
  • راهنما
  • کاتالوگ و کتاب های الکترونیکی
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • فهرست های محلی

سئوی خارج از صفحه

SEO خارج از صفحه شامل بهینه سازی خارجی است که دور از سایت شما اتفاق می افتد و نه درون آن.

تکنیک اصلی که برای سئوی خارج از صفحه استفاده می شود ایجاد بک لینک است زیرا پیوندهای با کیفیت به سایت شما از سایت های خارجی به موتورهای جستجو می گویند که سایت شما ارزشمند و با کیفیت است که به ایجاد اقتدار کمک می کند.

تاکتیک های زیادی برای ایجاد ارتباط مجدد وجود دارد، و برخی از بهترین شیوه های فعلی شامل وبلاگ نویسی مهمان، ایجاد اینفوگرافیک های زیادی است که بسیار به اشتراک گذاشته می شود و استفاده از بازاریابی تأثیرگذار در محتوای شما.

شما می توانید یک راهنمای کامل SEO در داخل و خارج از صفحه را بخوانید تا مطمئن شوید که تفاوت را می دانید و از هر دو بیشترین استفاده را می برید. علاوه بر این، برخی از کارشناسان در حال حاضر از SEO خارج از صفحه به عنوان ” ایجاد شهرت ” یاد می کنند.

سئو محلی

سئوی محلی به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند زیرا بیشتر مردم از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند. این روزها 60 درصد از کل جستجوها بر روی دستگاه تلفن همراه انجام می شود و تقریبا نیمی از این جستجوها دارای هدف محلی هستند.

بنابراین، فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید، SEO محلی اطمینان می دهد که وقتی مردم منطقه شما به دنبال بهترین رستوران های شهر می گردند، با سایت شما روبرو می شوند.

همراه با استفاده از کلمات کلیدی محلی، سایر شیوه های SEO محلی شامل ادعای لیست فهرست ها، ایجاد صفحات مربوط به مکان برای سایت شما و ایجاد صفحات برای کسب و کار شما (که به آنها صفحات ورودی نیز گفته می شود ) در فهرست های محلی Google My Business و Google Maps می شود.

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاش های بازاریابی پولی اشاره دارد و شامل مواردی مانند تبلیغات بومی، Google AdWords، تبلیغات رسانه های اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات خرید Google، تبلیغات نمایش داده شده و موارد دیگر است.

اگرچه SEM همیشه جزء اصلی یک استراتژی SEO جامع نیست، اما جای خود را دارد زیرا می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان جدید و بسیار هدفمند کمک کند. همچنین می توانید SEO و SEM خود را با هم کار کنید .

نمونه هایی از فعالیت های تبلیغاتی SEM عبارتند از:

  • کمپین های سرمایه گزاری و هدفمند
  • نسخه مبتنی بر کلمات کلیدی که به طور خاص مربوط به کسب و کار یا محصول شما است
  • شاخص های عملکرد مانند نرخ کلیک (CTR) و هزینه هر کلیک (CPC)

درک اهمیت سئو برای مشاغل مدرن

قابلیت مشاهده و رتبه بندی

یکی از مهمترین کارکردهای SEO افزایش دید است، به این معنی که هنگام جستجوی چیزی که شما ارائه می دهید، مشتریان را برای شما راحت تر می کند. قابلیت مشاهده مستقیماً با رتبه شما مرتبط است.

هرچه رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان شما را ببینند و روی سایت شما کلیک کنند، بنابراین مهم است که رتبه بندی صفحات ارگانیک خود را افزایش دهید . هرچه تلاشهای SEO شما م effectiveثرتر باشد، رتبه شما بالاتر و دید شما بهتر است، این امر به ویژه هنگامی اهمیت دارد که در نظر بگیرید یک چهارم از کاربران وب هرگز از اولین SERP کلیک نمی کنند.

ترافیک وب

افزایش ترافیک وب یکی از اهداف اصلی سئو است و وقتی دید و رتبه را افزایش می دهید، ترافیک را افزایش می دهید. یک لحظه این را در نظر بگیرید: نقطه #1 در جستجوی Google تقریباً 32 درصد از کلیک ها را به دست می آورد و تنها با افزایش یک نقطه در نتایج جستجو می توانید CTR را تا 30.8 درصد شگفت انگیز افزایش دهید.

جام طلایی برای بسیاری از بازاریابان “قطعه برجسته” است که اغلب به عنوان موقعیت 0 شناخته می شود، زیرا در بالای URL اول رتبه بندی شده است. این معمولاً محتوایی است که از یک صفحه فرود در وبلاگ گرفته شده است و به س questionالی که افراد در جستجوی آن هستند پاسخ می دهد و می تواند کلیک ارگانیک شما را تقویت کند.

بنابراین، اگر می خواهید افراد بیشتری وب سایت شما را از طریق یک موتور جستجو پیدا کنند، باید از شیوه های SEO استفاده کنید که به شما کمک می کند در بین پنج موقعیت برتر قرار بگیرید و به طور ایده آل رتبه یک را بدست آورید.

قدرت و اعتبار

اعتبار صفحه (PA) به طور فزاینده ای برای موتورهای جستجو اهمیت دارد زیرا برای کاربران وب اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اصل، اقتدار به این معنی است که وب سایت شما قابل اعتماد، با کیفیت بالا، مرتبط است و چیزی برای ارائه دارد.

نمرات از 1 تا 100 متغیر است و هرچه تعداد شما بیشتر باشد، سایت شما دارای اعتبار بیشتری است. شما می توانید رتبه PA خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Moz پیدا کنید و در حالی که تاثیرگذاری بر آن دشوار است، بسیاری از متخصصان SEO معتقدند که این مربوط به نمایه پیوند است – دریافت پیوندهای خارجی از منابع معتبر و مورد بازدید.

ایجاد تجربه ای بهنر برای بازدیدکنندگان

یکی دیگر از دلایلی که سئو بسیار مهم است این است که تمام مدت زمانی که برای تولید محتوای عالی صرف می کنید و بهینه سازی SEO در صفحه، قابلیت استفاده از سایت شما را بهبود می بخشد. این یک تجربه یکپارچه و مثبت از مشتری ایجاد می کند.

بطور مثال، وقتی گام هایی را برای واکنشگرا شدن سایت خود برمی دارید، برای همه بازدیدکنندگان تلفن همراه شما و همچنین افرادی که از لپ تاپ یا دسکتاپ بازدید می کنند، قابل استفاده است. به طور مشابه، با افزایش سرعت بارگذاری صفحه، نرخ پرش خود را کاهش داده و بازدیدکنندگان را تشویق می کنید تا مدت بیشتری در سایت شما هزینه کنند. مصرف کنندگان انتظار دارند که صفحه ای در اسرع وقت بارگیری شود و محدودیت بارگذاری در سه ثانیه گذشته نرسد! T او دیگر زمان بار، بالاتر نرخ گزاف گویی و کمتر تبدیل کنید.

به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو اشتباه پذیر هستند

سئو مهم است زیرا موتورهای جستجو کامل نیستند. اگر اقدامی برای مقابله با شکست های آنها انجام ندهید، وب سایت شما هزینه آن را پرداخت می کند.

به عنوان مثال، اگر سایتی ساختار پیوند مناسبی نداشته باشد، موتورهای جستجو ممکن است سایت را خزنده و فهرست بندی نکنند که می تواند رتبه را پایین بیاورد. خطاهای برنامه نویسی می توانند موتورهای جستجو را به طور کامل مسدود کرده و رتبه سایت شما را بدون توجه به زمان دیگری که برای سایر تلاش های SEO انجام می دهید، غیرممکن سازد. سایر زمینه های متداول که موتورهای جستجو در آن دچار مشکل می شوند عبارتند از:

  • صفحات تکراری
  • تصاویر فلش، فایل های صوتی، ویدئو و سایر محتوای غیر متنی
  • زبان و معناشناسی

   برای سفارش سئو سایت خود و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09919003699 در تماس باشید.   

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.