چگونه در سئو سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه در سئو سرمایه گذاری کنیم؟

شما باید به یک جهش بزرگ ایمان داشته باشید، و سنجیدن این جهش در برابر پروژه های بسیار قابل اندازه گیری، همیشه آسان نیست.

روش های سرمایه گذاری در سئو

روش های سرمایه گذاری در سئو

  • آیا در وهله اول باید روی سئو سرمایه گذاری کرد؟
  • چقدر باید روی سئو سرمایه گذاری نمود؟
  • چگونه باید سرمایه گذاری در سئو خود را ساختار دهید؟
  • چگونه باید سرمایه گذاری در سئو خود را اندازه گیری کنید؟

این مقاله از آرسام طرح به موارد فوق می پردازد:

آیا در وهله اول باید روی سئو سرمایه گذاری کرد؟

مهمترین سوال در اینجا این است که بازار جستجوی آدرس پذیر یک وبسایت چقدر بزرگ است؟ شرکتی مانند آژانس هواپیمایی طاهاگشت بازار جستجوی آدرس پذیر نسبتا کوچکی خواهد داشت، در حالی که شرکتی مانند علی بابا، بازار جستجوی آدرس پذیر عظیمی دارد.

همه شرکت ها این گزینه را دارند که طیف وسیعی از پرس و جوهای برتر را هدف قرار دهند. برای مثال، “علی بابا” می‌تواند در مورد نکات سفر بنویسد، یا “آی استخدام”،  می‌تواند در مورد استخدام بنویسد و غیره. با این حال، این ترافیک معمولا خیلی تراکنشی نیست و بنابراین ارزش کمتری دارد (اگرچه بی‌ارزش نیست).

ساده ترین راه برای تخمین اندازه بازار جستجوی آدرس پذیر شما این است که از طریق ابزاری مانند Moz، SEMrush یا SimilarWeb به رقبا نگاه کنید.

بازدیدهای سئوی بدون مارک 

بازدیدهای بدون مارک، بازدیدهایی هستند که شامل نام تجاری نمی شوند (مثلاً کاسپر). به عنوان مثال، Casper  سالانه 8.5 میلیون بازدید از جستارهای مارک دار دریافت می کند، اما این موارد چیز زیادی در مورد فرصت جستجوی شما به شما نمی گوید (اگرچه می تواند از منظر برند جالب باشد).

3- با استفاده از معیارهای داخلی (میزان بازدید جستجو برای شما چقدر است؟) یا با در نظر گرفتن هزینه Adwords این ترافیک از طریق ابزاری مانند SEMrush، یک مقدار به این بازدیدها اختصاص دهید:

با استفاده از بزرگترین رقیب از مجموعه رقابتی بالا، sleepfoundation.org، می‌توانیم ببینیم که اگر بخواهید ترافیک سئو ماهانه آنها را از طریق تبلیغات جستجو خریداری کنید، باید حدود 10.9 میلیون دلار در ماه یا 2.14 دلار برای هر بازدید بپردازید.

چگونه باید سرمایه گذاری در سئو خود را نسبت به فرصت های دیگر اولویت بندی کنیم؟

سرمایه گذاری در سئو ما چقدر باید باشد؟

حتی اگر مطمئن هستید که سرمایه‌گذاری مثبت است ، سرمایه‌گذاری در سئو ممکن است منطقی نباشد اگر:

  • شما نمی توانید برای نتیجه گیری صبر کنید (اغلب بیش از شش ماه)
  • شما نمی توانید استعداد مناسب سئو را پیدا کنید
  • شما فرصت های قانع کننده تری دارید
  • شما نمی توانید منابع لازم را برای سئو فراهم کنید

نقش سئو در سایت  eBay

سئو موجب 22 درصد از کل ترافیک سایت eBay را فراهم ساخته است. بیایید بگوییم که فقط نیمی از درآمد را به خود اختصاص می دهد زیرا این بازدیدها احتمالاً کمتر از بازدیدهای جستجوی مستقیم یا پولی ارزش دارند. بر اساس آمارهای مالی 2020 آنها ، این 11٪ (نیمی از 22٪) به 280 میلیون دلار درآمد خالص در سال می رسد.

سرمایه گذاری مناسب در سئو می تواند درآمد جستجوی آنها را تا 5 درصد افزایش دهد که نشان دهنده تاثیر 5 درصدی ضربدر 280 میلیون دلار یا 14 میلیون دلار در سال است. چند سئوکار و مهندس را می توانید با این مبلغ استخدام کنید؟

در اینجا یک فکر دیگر وجود دارد: اگر eBay هر ماه یک ممیزی سئو را سفارش می داد و هر ممیزی فقط یک بینش ارزشمند برای پیاده سازی ایجاد می کرد و این بینش درآمد سئو آنها را تنها 0.1٪ افزایش می داد، آنها می توانستند قیمت 280,000 دلار برای هر ممیزی (3.3 میلیون دلار در هر حسابرسی) را توجیه کنند. سال). یا اگر برای لحظه‌ای حسابرسی را فراموش کنید، آیا فکر می‌کنید تیمی از سئوکاران (3.3 میلیون دلار می‌توانند تعداد زیادی از افراد را بخرند) می‌توانند هر ماه یک بینش به ارزش 0.1 درصد افزایش دهند؟

چه مقدار از آن 2.5 میلیارد دلار باید برای سئو هزینه شود؟ ما می‌توانیم از تخمین قبلی‌مان از سهم ترافیک ۲۲ درصدی سئو استفاده کنیم که نشان‌دهنده سهم درآمد ۱۱ درصدی است. آیا سئو باید 11 درصد از بودجه بازاریابی eBay را برای مطابقت با سهم آن از درآمد دریافت کند؟ 5 درصد؟ 2 درصد؟ با 1% که نشان دهنده سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری در سال است.

با سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری در سال در سئو چه کاری می توانید انجام دهید؟

  • استخدام یک تیم 50 نفره سئو متشکل از مهندسان، تحلیلگران و کارشناسان سئو با 200000 دلار در سال (10 میلیون دلار)
  • استخدام پنج آژانس برای نگهداری با 50000 دلار در هر ماه (3 میلیون دلار)
  • استخدام یک تیم 50 نفره از نویسندگان محتوای قوی با 100000 دلار در سال (5 میلیون دلار)
  • 2 میلیون دلار در سال برای ابزارسازی خرج کنید
  • 5 میلیون دلار باقی مانده در سال را تحسین کنید

در اینجا برخی از مطالعات موردی اخیر از  SearchPilot  وجود دارد که تاثیر پروژه های نسبتا کوچک سئو را مشخص می کند:

  • اولویت بندی مجدد محتوا در صفحه = افزایش 16 درصدی
  • افزودن لینک های داخلی = افزایش ۷ درصدی
  • بیرون آوردن محتوا از برگه ها = افزایش 12 درصدی
  • افزودن ماه و سال به برچسب‌های عنوان = 5% افزایش
  • افزودن نشانه گذاری طرح بازبینی = 20٪ افزایش

برای یک شرکت سئو محور (eBay)، سرمایه گذاری بیش از حد روی سئوی خوب تقریبا غیرممکن است ، یک بینش افزایشی برای آنها بسیار ارزشمند است.

چگونه باید سرمایه گذاری در سئو خود را ساختار دهید؟

حالا برای سوال واقعی. تا به حال امیدواریم سرمایه‌گذاری در سئو را انجام داده‌اید، و با تمرین‌های قبلی تا حدودی متقاعد شده‌اید که احتمالاً باید چیزی بیش از یک بار انجام ممیزی سئو انجام دهید. اما واقعاً چگونه سرمایه گذاری در سئو خود را ساختار می دهید؟

TL;DR عبارت است از:

استخدام یک سئوی بسیار قوی (یا تیمی از سئوکاران در صورت اجازه بودجه)

منابع لازم برای اجرای نقشه راهی که ارائه می کنند را در اختیار آنها قرار دهید

واقعاً از نظر تئوری به همین سادگی است، اما هر دو بخش اغلب می توانند در عمل سخت باشند.

استخدام یک سئوی بسیار قوی

هیچ راه مطمئن‌تری برای خراب کردن یک برنامه سئو وجود ندارد تا اینکه شخص اشتباهی آن را رهبری کند. حداقل شما منابعی را به پروژه هایی اختصاص خواهید داد که ترافیک افزایشی زیادی ایجاد نمی کنند. در بدترین حالت، نام بدی برای سئو در سایر بخش‌های سازمان می‌دهید و سرمایه‌گذاری در آینده را بسیار سخت‌تر می‌کنید. در نهایت به افرادی خواهید رسید که چارچوب سئو چیزی در امتداد این جمله است: «می دانم سئو مهم است اما فکر نمی کنم کسی واقعاً بداند که چگونه بر رتبه بندی آنقدر تأثیر بگذارد». موفق باشید در خرید از آن افراد موفق باشید.

پس باید به دنبال چه چیزی باشید؟ به طور خلاصه، شما احتمالاً می خواهید یک پایه کوچک از تجربه سئو و کمک کامل به موارد زیر داشته باشید:

  • هوشمندی داده ها
  • هوش
  • دانش توسعه وب
  • توانایی ارتباط

بسیاری از شرکت‌ها بهتر است شخصی را با ویژگی‌های بالا به یک سئو تبدیل کنند تا اینکه سعی کنند یک سئوی خارجی پیدا کنند که این الزامات را برآورده کند. استخدام استعدادهای خوب سئو بسیار دشوار است و غیرمعمول نیست که نقش ها برای 1-2 سال خالی بماند.

در پاسخ به دشواری استخدام سئوکاران خوب، یکی از مسیرهایی که شرکت ها را دیده ام این است که یک مهندس یا مدیر محصول سئو را یاد بگیرد و آن را به عهده بگیرد، این چند مزیت دارد:

آنها گاهی اوقات به اندازه کافی فنی هستند که در صورت لزوم، وسایل را خودشان ارسال کنند

آنها می توانند به طور مؤثر با مهندسان ارتباط برقرار کنند و از قبل با آنها روابط داشته باشند

آنها قبلاً استخدام شده‌اند، بنابراین احتمالاً برای ابعاد غیر سئو شغل (وظیفه‌شناسی، اخلاق کاری، تناسب فرهنگی و غیره) مناسب هستند.

محصول یا غرایز مهندسی آنها معمولاً برای سئو بسیار کاربردی است

به علاوه مزیت اصلی این است: ممکن است در واقع سریع‌تر باشد که یک فرد داخلی سئو را یاد بگیرد تا اینکه کاندیدای سئو خارجی مناسب را پیدا کند.

روش دیگر برای یافتن استعداد سئو در صورتی که خودتان سابقه سئو ندارید، استفاده از یک سئوکار معتبر در فرآیند مصاحبه به عنوان پیمانکار است.

تامین منابع لازم برای آنها

انواع مختلفی از منابع وجود دارد که برنامه سئوی شما ممکن است به آنها بستگی داشته باشد:

بودجه برای ابزارسازی، کار با آژانس، استخدام پیمانکاران و غیره.

نویسندگان برای تولید محتوا

تحلیلگران برای ارزیابی تاثیر پروژه های سئو و نظارت بر سلامت معیارهای سئو

طراحان برای کمک به هر نوع تغییر کاربر در مواجهه با آن

مدیران محصول برای مدیریت کار محصول مرتبط با سئو

مهندسین برای حمل و نقل محصول کار سئو وابسته

برخی از شرکت‌ها برای رسیدن به پتانسیل سئوی خود به تمام موارد فوق نیاز دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط به یکی از آنها نیاز داشته باشند، شما باید با تیم سئوی خود کار کنید تا نیازهای منحصر به فرد خود را در منابع جستجو کنید.

رویکرد معمولی این است که زمان مهندسی را به سئو اختصاص ندهید. در تئوری این منطقی است، شما پروژه‌های سئو را در مقابل سایر پروژه‌های وابسته به مهندسی در نظر می‌گیرید و هنگام تخصیص کمیاب‌ترین منبع، یعنی زمان مهندسی، آن‌ها را با یکدیگر می‌سنجید. در عمل چیزی که اتفاق می افتد یک سرمایه گذاری بسیار تصادفی در سئو است. در اینجا یک راه متداول این بازی وجود دارد:

شما تصمیم می گیرید روی سئو سرمایه گذاری کنید، بنابراین یک نقش سئو باز می کنید، می توانید آن را در 3 ماه پر کنید

سئو وارد می شود و سپس یک ممیزی سایت برای ایجاد نقشه راه سئو انجام می دهد، فرض کنید این کار 2 ماه طول می کشد.

سئو می تواند فوراً چند پروژه را از نقشه راه خود قرار دهد (بدون تاخیر در انتظار شروع برنامه ریزی سه ماهه یا هر چیز دیگری)

دو پروژه سئو در سه ماهه آینده متعهد می شوند، کار روی آنها در یک ماه شروع می شود و یک ماه دیگر طول می کشد تا در واقع ارسال شوند.

دو ماه دیگر طول می کشد تا نتایج را مشاهده کنید، اما هر دو پروژه در نهایت تاثیر مثبتی خواهند داشت

جدول زمانی فوق، بسیار خوشبینانه، در حال حاضر 9 ماه قبل از اینکه شما تأثیری از سرمایه گذاری در سئو ببینید، است و فرض می کند:

  • شما نقش سئو را خیلی سریع پر می کنید
  • پروژه های سئو متعهد به بلافاصله
  • پروژه های اولیه سئو تاثیر مثبتی ایجاد می کنند

اگر این سه ماهه به طور خاص با ابتکارات دیگر مشغول بود و نمی توانستید به سئو متعهد شوید، چه؟ یا پروژه ها تاثیر گذاشته بودند اما تعیین کمیت آن دشوار بود؟ حداقل کل جدول زمانی طولانی می شد، در بدترین حالت در آینده ایمن سازی منابع مهندسی سخت تر می شد.

جایگزین مهندسان اختصاصی است. شما می توانید یک سئو PM داشته باشید، می توانید بخش سئوی خود را داشته باشید، می توانید افراد سئو را در سمت محصول یا بازاریابی و غیره داشته باشید – همه این تغییرها می توانند کار کنند. نکته مهم این است که شما مهندسان اختصاصی دارید تا به سرعت و به طور مداوم در سئو سرمایه گذاری کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد، می‌توانید «مهندس اختصاصی» را با «تحلیل‌گر اختصاصی» یا «نویسنده اختصاصی» عوض کنید و بسیاری از آنچه گفته شد همچنان اعمال می‌شود: مشخص کنید که استراتژی سئوی شما به چه منابعی نیاز دارد و تعهد بلندمدت برای ارائه آن منابع داشته باشید. .

چگونه باید سرمایه گذاری در سئو خود را اندازه گیری کنید؟

سئو زمان می برد. یکی از مهمترین الزامات موفقیت در سئو، داشتن انتظارات مناسب است. احتمالاً برای بیش از 6 ماه نتایجی را نخواهید دید و کمیت برخی از این نتایج آسان نخواهد بود. اما این نباید به عنوان مجوزی برای سئوکاران تعبیر شود که هرگز تأثیر خود را نشان نمی دهند. ممکن است زمان ببرد، اما دیدن برخی از نتایج نباید بیش از یک سال طول بکشد و مطمئناً همه پروژه‌های سئو قابل اندازه‌گیری نیستند، اما بسیاری از آنها باید قابل اندازه‌گیری باشند، به خصوص در اوایل زمانی که اعتبار تلاش‌های سئوی شما آسیب‌پذیرتر است.

تصمیم اصلی شما در اینجا این است که آیا موفقیت سئو را بر اساس پروژه بر اساس پروژه یا بر اساس کل سایت اندازه گیری کنید. اگر انتظار رشد بیش از 50 درصدی تلاش‌های سئو را دارید، می‌توانید برای اندازه‌گیری موفقیت به درآمد کلی مبتنی بر سئو نگاه کنید، زیرا این سطح از رشد باید سر و صدایی را از بین ببرد. معیارهای پراکسی مانند رتبه‌بندی یا ترافیک برای نگه‌داشتن زبانه‌ها مفید هستند، اما در نهایت می‌خواهید درآمد ناشی از سئو را اندازه‌گیری کنید تا تأثیر واقعی کار سئوی خود را درک کنید. به دست آوردن رتبه های نامربوط یا ترافیک با هدف کم، کار چندانی برای کسب و کار شما نخواهد داشت.

با این حال، برای سایتی با نمایه ترافیک سئو تثبیت شده، موفقیت ممکن است افزایش 20٪ در ترافیک سئو  یا حتی کمتر باشد. مشکل استفاده از درآمد کلی مبتنی بر سئو برای ارزیابی این نوع موقعیت این است که عوامل زیادی بر درآمد مبتنی بر سئو تأثیر می‌گذارند که خارج از کنترل تیم سئوی شما هستند:

روندهای رقابتی سئو مجموع صفر است، یک رقیب جدید به ناچار بخشی از ترافیک شما را خواهد خور

مسیر کسب و کار به طور کلی سئو از کاهش عمومی در تجارت شما مصون نیست

تغییرات گوگل (تغییر الگوریتم، ویژگی های جدید SERP، افزایش برجستگی تبلیغات و غیره)

رفتار جستجو تغییر می کند (شاید کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید اکنون کمتر محبوب هستند) و غیره.

بنابراین، یک بالابر 20 درصدی می تواند به راحتی در سر و صدای همه موارد فوق گم شود. به عنوان مثال، اگر رشد سالانه 10 درصد بدون سرمایه گذاری در سئو باشد، افزایش از 40 درصد رشد سالانه به 30 درصد رشد سالانه ممکن است موفقیت بزرگی باشد. مشکل این است که بدانید چه رشدی در سرمایه گذاری سئو شما وجود ندارد. در چنین شرایطی، شما می خواهید بیشتر به برنده های فردی که تیم سئوی شما ارائه می دهد، تکیه کنید تا اعداد کلی ترافیک. راه‌های زیادی برای تعیین کمیت پروژه‌های سئوی فردی وجود دارد، اما به طور کلی، توصیه می‌کنم تیم سئوی خود را با برخی از پشتیبانی‌های تحلیلی جفت کنید تا پروژه‌های فردی را اندازه‌گیری کنید و در صورت امکان، تست‌های SEO A/B را اجرا کنید.

حتی اگر پروژه را با رویکرد پروژه در نظر بگیرید، من اعداد کلی ترافیک را نادیده نمی‌گیرم، فقط با توجه به اینکه چقدر خارج از کنترل تیم سئو است، آنها را با کمی نمک می‌بینم. دلیل کاهش رشد در این ماه ممکن است به عدم اقدام تیم سئوی شما نسبت داده شود، اما می تواند به راحتی به دلیل برخی از عوامل ذکر شده در بالا باشد.

یکی از رویکردهایی که می توانید برای ایجاد زمینه اعداد کلی ترافیک/درآمد در نظر بگیرید این است که نرخ رشد SEO خود را با “نرخ رشد برند” خود مقایسه کنید تا نرخ رشد افزایشی سئو خود را تخمین بزنید. نرخ رشد برند در این مورد معمولاً شامل هر گونه بازدید مستقیم و هر بازدید از صفحه اصلی می شود (البته می توانید بازدیدهای سنگین دیگر برند، بازدید از صفحه مشاغل خود، درباره صفحه و غیره را درج کنید). با مقایسه رشد برند خود با رشد سئوی خود، می توانید تا حدودی عوامل غیر سئو را کنترل کنید که ممکن است بر هر دو اثر بگذارند:

یک رقیب جدید باید به ترافیک برند و سئو آسیب برساند

کاهش در کسب و کار یا کیفیت موجودی شما یا قابلیت استفاده سایت شما باید به ترافیک برند و سئو آسیب برساند.

کاهش تقاضا برای چیزی که می فروشید باید به ترافیک برند و سئو آسیب برساند.

جمع بندی:

سئو باید نسبت به تاثیر قابل اندازه گیری پاسخگو باشد

شما باید صبور باشید (بیشتر از 6 ماه صبر کنید تا پیشرفت را مشاهده کنید)

اگر انتظار این است که تأثیر آن به اندازه کافی بزرگ باشد (بیش از 50٪) که به وضوح از هر گونه واریسی در داده ها کاسته شود، برای سنجش موفقیت فقط می توانید به اعداد کلی سئو نگاه کنید.

اگر انتظار این است که تاثیر آن ممکن است در واریانس اعداد کلی سئو از بین برود، من بیشتر بر روی تاثیر پروژه‌های سئو فردی تمرکز می‌کنم در حالی که همچنان بر اعداد کلی سئو نظارت دارم.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.