چگونگی تاثیر وب سایت بر کسب و کار

چگونگی تاثیر وب سایت بر کسب و کار

اگر در مورد پتانسیل های وب سایت خود فکر کنید حتمن هیجان زده خواهید شد.

یک وب سایت فقط یک منبع بازاریابی نیست ؛ بلکه یک ابزار تجاری است. به عبارت دیگر، چرا برای یک بیلبورد هزینه زیادی می پردازید در حالیکه یک وب سایت می تواند کارایی خیلی بیشتری داشته باشد.

حتی کوچک کسب و کارهای کوچک نیز می توانند از قدرت اینترنت استفاده کنند تا کارآمدتر و درآمد بیشتری داشته باشند. هنگامی که شما شروع به تفکر در مورد اینگونه موارد می نمایید در ارتباط با پتانسیل های یک وب سایت شگفت زده و برانگیخته خواهید شد!

چیزهایی مثل فروش محصولات جدید، افزایش رضایت مشتری در حد متوسط یا زیاد، کاهش تماس های پشتیبانی، اشتراک بیشتر و یا تکمیل نظرسنجی، از اهداف قابل اندازه گیری هستند که به معنای واقعی برای شرکت شما مهم است. سوال اینجاست که شما از وب سایت خود برای چه منظوری استفاده می کنید؟

شناسایی نقش وب سایت و اهداف آن

حداقل یکی از چهار زمینه زیر ارزش وب سایت را برای شما تببین می کند:

بازاریابی انترنتی

2 – تسهیل معاملات – سفارشات فروش و تدارکات

3 – پشتیبانی کالاهای فروخته شده و یا خدمات ارایه شده

4 – صرفه جویی در منابع منابع انسانی، تولید، حسابرسی و حسابداری و روابط عمومی

با شناسایی و درک اهداف وب سایت تان، مخاطبین مورد نظر خود را به راحتی شناسایی نموده و برنامه ریزی کنید:

چگونه می خواهید آنها را تصاحب کنید؟

آنچه را که می خواهید به آنها بدهید چیست؟

چگونه می خواهید آنها را حفظ کنید؟

بسیاری از مردم ترافیک و افزایش آمار بازدید را به عنوان هدف نهایی و غایی وب سایت می دانند. اما در این مورد فکر کنید: آیا به جای 1000 نفر از سایت بازدید می کنید و کاری انجام نمی دهید؟ یا 100 نفر از سایت شما بازدید نموده و اقدام می کنند؟ آیا یک پیج رنک مناسب به تنهایی برای سودآوری واقعی شرکت کافیست؟ این آمار انتزاعی و نسبی، تغییری در شرکت شما ایجاد نمی کنند و نباید هدف نهایی هر وب سایت باشد.

تولد وب سایت ها

هنگامی که وبسایت شما متولد می شود، فورا در سرتاسر جهان دیده می شود. نام تجاری، محصولات و اطلاعات تماس شما هر روز 24 ساعت شبانه روز قابل دسترسی است. چگونه می خواهید آنها را ببینند؟ بیایید بگوییم مشتریان شما و چشم انداز گوگل شما و رقبای خود را قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کدام مارک را استفاده کنید. مخاطبان و مشتریان بالقوه تصمیمشان بطور عمده بر روی وب سایت شما خواهد بود. بنابراین، شما باید از خودتان بپرسید: آیا شرکت و محصول خود را در بهترین وجه ممکن نشان داده اید؟

در دسترس بود وب سایت

بخش عمده ای از ترافیک وب سایت شما با به اشتراک گذاری رسانه های سنتی و شبکه های تبلیغاتی تامین و هدایت می شود. این جنبه بسیار مهم است، با این وجود، بایستی این را مد نظر قرار داد که روزانه میلیون ها کاربر از طریق موتورهای جستجو بدنبال یافتن ارائه دهندگان محصولات و خدمات هستند لذا توجه به نحوه کار وب سایت، ساختار و محتوای وب سایت که طبق موازین موتور جستجوگر بهینه سازی و نمایه سازی گردد (سئو) بسیار مهم است.

محتوای قابل اعتماد و آموزنده

آیا مخاطبان پیام صحیح و قوی از نام تجاری شما دریافت می کنند؟ آیا شما بطور فعال از وب سایت خود برای ایجاد اعتماد استفاده می کنید؟ چگونه اغلب اوقات آن را به روز می کنید و چگونه با چشم اندازهای خود ارتباط برقرار می کنید؟ آیا از توییتر و فیس بوک استفاده می نمایید؟

حقیقت ساده این است که مردم احتمال بیشتری دارند که به نام تجاری خود اعتماد کنند:

این ساز و کاری و حرفه ای است

آنها هرچقدر بیشتر در مورد شما و در مورد محصولات و خدمات شما بیشتر بدانند؛ سریعتر و راحت تر از محصولات شما استقبال خواهند کرد.

واقعیت ساده اینست که وب سایت را برای شرکت یا خودتان ایجاد نکنید؛ شما آن را برای مشتری خود و برای راحتی فعالیت خود ساخته اید.

تجارت الکترونیک و بازارهای منطقه ای

به تجربه نشان داده شده که یک فروشگاه آنلاین اینترنتی هر چقدر هم در یک منطقه یا شهر موفق باشد لزوما به معنای موفقیت آن در محدوده جغرافیایی دیگری نخواهد بود. بطور مثال فروشگاه های آنلاینی که در محدوده ایالات متحده، انگلستان و اروپا کار فعالیت دارند، لزوما در آفریقای جنوبی کارکرد و فروش چندانی ندارند. چالش هایی که در آفریقای جنوبی با آن مواجه هستیم مربوط به موارد زیر است:

زیربنای تدارکات اینترنت و ظرفیت؛

اندازه بازار، عادت ها و صلاحیت های کاربر؛

قابلیت اطمینان و اعتماد؛

قوانین بانکی و محدودیت های ارز

چالش های فوق باعث می شود تا تجارت الکترونیکی تجارت موفق حفظ شود. اغلب زیرساخت های اداری مورد نیاز، ساخت و ساز، اندازه بازار هدف و بودجه (توسعه و بازاریابی) منطقی در نظر گرفته نمی شوند.

اندازه بازار

در هنگام شناسایی بازار هدف و اندازه آن باید توجه دقیق شود. در آفریقای جنوبی، نزدیک به شش میلیون کاربر وجود دارد که به اینترنت دسترسی دارند (این تعداد تا 2017 میلادی دو برابر شده است). اگر شما شروع به کاهش تعداد، مخاطبان هدف در SA خواهد شد به طور قابل توجهی کوچکتر در نظر گرفتن که ایالات متحده آمریکا بیش از 250 میلیون کاربران اینترنت.

یک مثال

فرض کنید شما فروشنده ماشین آلات چمنزنی هستید. بالغ بر یک میلیون دارنده کارت اعتباری در آفریقای جنوبی وجود دارد که 50 درصد از آنها در بخش خصوصی فعالند.

بطور بالقوه 250،000 کاربر چمنزار وجود دارد که دارای کارت اعتباری در آفریقای جنوبی هستند. بگذارید بگوییم که به طور متوسط هر 10 سال یک ماشین چمن زنی را خریداری می کنیم – و اگر همه کاربران یک ماشین چمن زنی آنلاین را از شما (بعید) در طی یک دوره 10 ساله خریداری کنند، هر ماه یک ماشین چمن زنی فروش می دهید. این بدین معنی است که اگر شما 100٪ از بازار داشته باشید، همه صاحبان کارت اعتباری که دسترسی به اینترنت دارند، آماده اشتراک گذاری در اینترنت و خرید هرکدام از آنها می باشند.

این اعداد به هیچ وجه دقیق نیستند، اما به اندازه کافی دقیق برای نتیجه گیری آشکار – فروش آنلاین به آفریقای جنوبی می شود یک چالش است.

حمایت کردن

وب سایت شما باید به عنوان یک دروازه برای برقراری ارتباط با مشتریان آینده نگر خود استفاده شود. CRM در مورد ایجاد یک ارتباط است که طول خواهد کشید. اگر این کار درست انجام شود، شما به عنوان نیروی فروش و بخش مراقبت پس از فروش به یک قدرت تبدیل خواهید شد.

از آنجا که آنها در دسترس هستند 24/7، وب سایت ها از لذت بردن از فوری لذت ببرید. محتوای مناسب و سیستم های آنلاین می تواند پشتیبانی فیزیکی شما را کاهش دهد.

پس انداز هزینه ها

به غیر از آشکار بودن – فروش کالاها یا نسل منجر می شود – وب سایت می تواند خط پایین خود را با تکمیل و در برخی موارد جایگزین سیستم های موجود بهبود دهد:

فرایندهای آنلاین نوآورانه می تواند فرایندهای کلیدی کسب و کار را در راستای انجام کارها ساده کند و هزینه های اجرایی را ذخیره سازی یا به اصطلاح صرفه جویی نماید.

اطلاعیه های آنلاین، استخدام و فایل های متمرکز و آرشیو اسناد مالی و فاکتورها، فقط برخی از امکاناتی هستند که وب سایت ها باید ارائه دهند.

همچنین تبلیغ محصولات و خدمات شما از طریق وب سایت هزینه های به مراتب کمتری نسبت به تبلیغات چاپی مانند ارسال کاتالوگ و بروشور دارد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.