فهرستی از آمارهای به روز مربط با صنعت سئو و بهیته سازی سایتها در موتورهای جستجوگر را در این پست آرسام طرح تنظیم، بررسی و دسته بندی کرده ایم. در ادامه مطلب بخوانید.
آمار برتر سئو
اینها جالب ترین آمارهای سئو هستند که فکر می کنیم باید بدانید:
68 درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود.
0.63 درصد از جستجوگران گوگل روی نتایج صفحه دوم کلیک می کنند.
53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت جستجوی ارگانیک است.
92.96 درصد از ترافیک جهانی از جستجوی Google، Google Images و Google Maps است.
SEO بیش از 1000 درصد افزایش ورودی ارگانیک نسبت به رسانه های اجتماعی ایجاد می کند.
60 درصد از بازاریابان می گویند که ورودی (سئو ، وبلاگ و غیره) با کیفیت ترین منبع سرنخ آنها است.
سرنخ های سئو دارای قیمت بسته شدن 14.6 درصد هستند.
آمار رتبه بندی
این آمار در رتبه بندی در گوگل ممکن است شما را شگفت زده کند.
90.63٪ از صفحات هیچ ترافیکی جستجوی ارگانیکی از گوگل دریافت نمی کنند.
90.63٪ از صفحات هیچ ترافیکی جستجوی ارگانیکی از گوگل دریافت نمی کنند
صفحه با رتبه برتر تنها در 49 درصد واقعی ترین ترافیک جستجو را می کند.
تنها 5.7 درصد از صفحات در یک سال پس از انتشار در 10 نتیجه جستجوی برتر قرار می گیرند.
7.4 درصد از صفحات با رتبه برتر برچسب عنوان ندارند.
7.4 درصد از صفحات با رتبه برتر برچسب عنوان ندارند
گوگل 33.4 درصد مواقع تگ های عنوان را بازنویسی می کند.
گوگل اکنون 33 درصد بیشتر احتمال دارد که تگ های عنوان را بازنویسی کند.
وقتی گوگل تگ عنوان را نادیده می گیرد، در عوض 50.76 درصد از تگ H1 استفاده می کند.
احتمال بازنویسی برچسبهای عنوانی که از ارتفاعات بلندتر است، 57 درصد بیشتر است.
25.02 درصد از صفحات با رتبه توضیحات برتر متا ندارند. ( احرف )40.61 درصد از صفحات دارای توضیحات متا هستند که کوتاه می شوند.
گوگل تنها 37.22 درصد در واقع توضیحات متا را در نتایج جستجو نشان می دهد. این میزان برای کلمات کلیدی با سر چاق به 40.35 درصد و برای دم های بلند به 34.38 درصد کاهش می یابد.
گوگل بیشتر احتمال دارد که توضیحات متا برای کلمات کلیدی دم بلند بازنویسی تا کلمات کلیدی با سر چاق را نشان دهد.
صفحه متوسط رتبه برتر همچنین در 10 نتیجه جستجوی برتر برای نزدیک به 1000 کلمه کلیدی مرتبط دیگر قرار می گیرد.
میانگین صفحه در 10 صفحه برتر بالای 2 سال است.
33 درصد از وب سایت ها از آستانه Core Web Vital عبور می کنند.
آمار بک لینک
گوگل می گوید که بک لینک ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی آن هستند. این آمار مرتبط با پیوند را بررسی کنید.
66.31 درصد از صفحات بدون بک لینک هستند. ( احرف )
اکثر صفحات با رتبه برتر لینک های “فالو شده” را از وب سایت های جدید با سرعت +5٪ -14.5٪ در ماه دریافت می کنند.
به طور کلی، هرچه یک صفحه بک لینک بیشتر داشته باشید، ترافیک ارگانیک بیشتر از گوگل دریافت می کند.
قیمت خرید لینک 361.44 دلار است.
مبلغ هزینه انتشار پست مهمان پولی 77.80 دلار است.
73.6 درصد از دامنه ها دارای لینک های متقابل هستند، به این معنی که برخی از سایت هایی که به آنها لینک می دهند نیز به آنها لینک می دهند.
43.7 درصد از صفحات با رتبه برتر دارای برخی پیوندهای متقابل هستند.
66.5 درصد از لینک ها به سایت ها در 9 سال گذشته مرده اند.
10.6 درصد از بک لینک ها به 110000 سایت برتر nofollow هستند.
0.44٪ از لینک ها از “rel=ugc” و 0.01٪ از rel = “sponsored” استفاده می کنند.
آمار کلمات کلیدی
اکثر کمپین های سئو با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می شوند . در اینجا چند آمار در مورد نحوه جستجوی افراد در گوگل آورده شده است.
94.74 درصد از کلمات کلیدی 10 جستجوی ماهانه یا کمتر دریافت می کنند.
0.0008٪ از کلمات کلیدی بیش از 100000 جستجوی ماهانه دریافت می کنند.
تولید حجم جستجوی ۴ میلیارد کلمه کلیدی
حدود 8 درصد از پرس و جوهای جستجو به صورت سؤال بیان می شوند.
15 درصد از کل جستجوهای گوگل قبلاً جستجو نشده است.
91.45 درصد از حجم جستجو در Google Ads Keyword Planner بیش از حد تخمین زده شده است.
Google Ads Keyword Planner 54.28 درصد از حجم واقعی را از حد تخمین می زند و در 45.22 درصد واقعاً دقیق است.
46.08 درصد از کلیک ها در کنسول جستجوی گوگل به ابرات پنهان می رود.
آمار صنعت سئو
متخصصان سئو چقدر برای خدمات خود هزینه می گیرند؟ آیا شارژ شما بالاتر از مقدار است یا کمتر؟ بیایید به آمار نگاه کنیم.
74.71 درصد از سئوکاران برای خود هزینه نگهدارنده ماهانه دریافت می کنند.
برای نگهدارنده های ماهانه، 501 تا 1000 دلار در ماه محبوب ترین سطح قیمت گذاری است.
برای قیمت ساعتی، 100 تا 150 دلار در ساعت محبوب ترین سطح قیمت گذاری است.
برای قیمت گذاری هر پروژه، 501 تا 1000 دلار محبوب ترین سطح قیمت گذاری است.
88.28 درصد از سئوکاران 150 دلار در ساعت یا کمتر برای خدمات خود دریافت می کنند.
به طور متوسط، سئوکارانی که بیش از دو سال در کسب و کار بوده اند، 39.4 درصد بیشتر در ساعت، 102.41 درصد بیشتر برای نگهدارنده های ماهانه و 275 درصد بیشتر برای پروژه های یکباره نسبت به کسانی که از دو سال در تجارت کمتر بوده اند. ، دریافت می کنند.
به طور متوسط، سئوکارانی که به بازار جهانی خدمات ارائه می دهند، 130.74 درصد بیشتر از کسانی که به بازار محلی خدمات ماهانه ارائه می دهند، پرداخت می کنند.
آمار موتورهای جستجو
به عنوان سئوکار، مهم است که موتورهای جستجو در حال حاضر کجا هستند و به کجا می روند.
12.29 درصد از پرس و جوهای جستجو، قطعاتی را در نتایج جستجوی خود نشان داده اند.
نتیجه شماره 1 در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل دارای امتیاز CTR 27.6٪ است.
سه نتیجه برتر جستجوی گوگل 54.4 درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهند.
روزانه 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود.
39 درصد از تحت تأثیر جستجوی مرتبط هستند.
61.5 درصد از جستجوهای دسکتاپ و 34.4 درصد از جستجوهای تلفن همراه بدون کلیک می شود.
گوگل حدود 83 درصد از بازار جستجوی جهانی را به خود اختصاص داده است.
آمار سئوی محلی
اگر به صورت محلی خدمات محلی ارائه می شود، باید روی بهبود جستجوی محلی خود تمرکز کنید تا افراد بیشتری را پیدا کنید. این آمار نشان دهنده اهمیت سئو محلی خوب است.
30٪ از تمام جستجوهای تلفن همراه در مکان است.
76 درصد از افرادی که در گوشی های هوشمند خود چیزی در نزدیکی خود جستجو می کنند، ظرف یک روز از یک کسب و کار بازدید می کنند. ( با گوگل فکر کن )
28 درصد از جستجوها برای چیزی نزدیک به خرید می شود.
Yelp در 5 نتیجه جستجوی برتر برای 92٪ از جستارهای وب گوگل که شامل شهر و دسته بندی کسب و کار است ظاهر می شود.
54 درصد از کاربران گوشی های هوشمند ساعت کاری را جستجو می کنند و 53 درصد برای مسیرهای فروشگاه های محلی جستجو می کنند.
حدود 45 درصد از جهانی به صورت آنلاین خرید می کنند و سپس از فروشگاه خرید می کنند.
جستجوهای تلفن همراه ” از کجا بخرم” + “نزدیک من” بیش از 200 درصد از سال 2017 تا 2019 رشد کرده است.
جستجوهای تلفن همراه برای “فروشگاه در نزدیکی من باز است” (به عنوان مثال، “فروشگاه مواد غذایی در نزدیکی من باز است”) از سال 2017 تا 2019 بیش از 250 درصد رشد داشته است.
جستجوهای تلفن همراه برای «در فروش» + «نزدیک من» (به عنوان مثال، «لاستیک در فروش نزدیک من») از سال 2017 تا 2019 بیش از 250 درصد رشد داشته است.
آمار سئو ویدیو
ما موفقیت بزرگی در جذب مشتریان با استفاده از بازاریابی ویدیویی داشته ایم . تو هم انجامش میدی؟ اگر نه، این آمار ممکن است شما را شگفت زده کند.
تعداد نظرات، بازدیدها، اشتراکگذاریها و «لایکها» همبستگی قوی با رتبهی بالاتر YouTube دارد.
68.2 درصد از نتایج صفحه اول یوتیوب ویدیوهای HD هستند.
متوسط طول یک ویدیوی صفحه اول یوتیوب 14 دقیقه و 50 ثانیه است.
خطی که رابطه طول ویدیو را با رتبهبندی YouTube نشان میدهد
آمار سئوی موبایل
گوگل به گوشی موبایل اول رفته است و بیشتر از جستجوی تلفن همراه استفاده می کند. بدون شک، سئوی موبایل بسیار مهم است.
58.99 درصد از کل ترافیک وب سایت در سراسر جهان از تلفن های همراه است.
72.6 درصد از کاربران اینترنت تا سال 2025 تنها از تلفن های هوشمند خود به اینترنت دسترسی خواهند داشت.
جستجو در موبایل بیشتر از دسکتاپ است.
51 درصد از کاربران گوشی های هوشمند هنگام جستجو در گوشی های هوشمند خود، یک شرکت یا محصول جدید را کشف کرده اند.
18 درصد از جستجوهای محلی در تلفن های هوشمند به خرید در یک روز می شود در مقابل 7 درصد از جستجوهای غیر محلی.
به طور متوسط، رتبه 1 در تلفن همراه 6.74 درصد از کلیک ها را برای شما به ارمغان می آورد، در حالی که رتبه 1 در دسکتاپ، 8.17 درصد از کلیک ها را برای شما به ارمغان می آورد.
56 درصد از فروش در فروشگاه از گوشی های هوشمند خود برای خرید یا تحقیق در مورد اقلام استفاده می کنند.
آمار جستجوی صوتی
وضعیت فعلی جستجوی صوتی چگونه است؟
40.7٪ از تمام پاسخ های جستجوی صوتی از یک قطعه برجسته می آیند.
نتیجه جستجوی صوتی معمولی تنها 29 کلمه طول دارد.
تقریباً 75٪ از نتایج جستجوی صوتی در رده بندی سه مورد برتر برای جستجوهای مربوط به دستگاه می باشد.
نتیجه جستجوی صوتی دارای سطح خواندن کلاس نهم است.
وبسایتهایی با «اقتدار پیوند» قوی هستند در جستجوی صوتی رتبه کسب و کار. در واقع، میزان امتیاز دامنه یک نتیجه Google Home 76.8 است.
48 درصد از مصرف کنندگان از صدا برای “جستجوهای عمومی وب” استفاده می کنند.
دیدگاه شما