صنعت بسته بندی در ایران آنچنان که باید به جایگاه واقعی خود نرسیده! و متولی خاص دولتی یا غیر دولتی به مدیریت آن نمی پردازد. از اینرو برای یکسو سازی فعالیتهای بسته بندی طراحی سایت صنایع بسته بندی، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع، شرکت در نمایشگاه های بین المللی بسته بندی و کسب تجارب آنها زمینه ساز شکوفایی این صنعت در کشور خواهد بود.
بسته بندی به عنوان یک تبلیغ خاموش قلمداد میشود، زیرا کالاها توسط پوشش خود، معرف کیفیت و جنس داخل خود می باشند و اطلاعات لازم را به مخاطب (خریدار) ارایه میدهد. بدین ترتیب بسته بندی به عنوان اولین وسیله ارتباط بصری با مخاطب محسوب میشود.
بسته بندی به معنای تهیه ظرف یا پوشش محافظ یا سیستمی که سلامت کالای « مظروف » را در فاصله تولید تا مصرف حفظ کند و آن را از ضربات، صدمات، لرزش، فشار و ارتعاش، مصون نگه دارد. از سوی دیگر بستهبندی موجب ایجاد ارتباط بین تولید کننده و توزیع کننده را فراهم می آورد و از سوی دیگر بین آن دو و مصرف کننده ارتباط منظم و قابل اطمینانی برقرار می کند. بسته بندی، نظامی است مرکب که هم وظیفه حفاظتی دارد و هم نقش فرهنگ ارتباطی را بازی می کند و دارای جنبه اطلاع رسانی است و می تواند به عنوان یک رسانه، نقش آفرینی نماید.
آمار فعالان صنعت بسته بندی و طراحی سایت صنعت بسته بندی
بیش از چهار هزار واحد تبدیل ورق به کارتن در سراسر ایران پراکنده هستند. بسیاری از این واحدها بومی و محلی می باشند.
تولید کیسه پلاستیکی یعنی آنچه که نزد عموم به سلفون، نایلون و نایلکس معروف است از دیگر مشاغل بخش بسته بندی است که بعد از کارتن دارای تنوع و پراکندگی زیادی است. مصرف روزافزون کیسه های پلاستیکی و رقابت آن با مصنوعات مشابه کاغذی و مقوایی این پراکندگی را در آینده بسیار بیشتر خواهد کرد.
هر چه ماشین آلات و روش های مورد استفاده برای تولید ملزومات بسته بندی پیچیده تر یا گران تر باشند بطور طبیعی گستردگی سرمایه گذاری و تعدد واحدهای تولیدی آنها کمتر است. از این رو واحدهای که به تولید ظروف پلاستیکی می پردازند نسبت به واحدهایی که ظروف مقوایی تولید می کنند محدودتر هستند.
میزان تولید، میزان مصرف، سرمایه اولیه و دانش فنی مورد نیاز باعث شده که کارتن سازی و تولید کیسه پلاستیکی بیشترین تعداد واحد مربوط به بسته بندی را به خود اختصاص دهد و در نقطه مقابل آن تولید لفاف های خاص چون BOPP یا CPP و ظروفی از جنس فلز و شیشه کمترین تعداد واحدهای تولیدی را در کشور داشته باشند. در این میان نمودار مصرف و کیفیت ظروف فلزی و شیشه ای به دلیل مقتضیات حمل و نقل از یکنواختی در سطح کشور برخوردار نیست.
اهمیت طراحی وب سایت بسته بندی
جمع بندی و اطلاعات آماری فوق نشان می دهد که واخدهای مختلف و فعالان زیادی در این عرصه مشغول هستند که ارایه خدمات هر چه بهتر به آنان و ایجاد پل ارتباطی و تعامل با شرکت هایی که نیاز به خدمات بسته بندی دارند بوِیژه شرکتهای صادر کننده محصولات، طراحی وب سایت صنعت بسته بندی شکل می گیرد.
امکانات طراحی سایت بسته بندی
- طراحی بخش درباره ما:
معرفی کارگاه و ارائه رزومه و سوابق کاری، تاریخچه تاسیس واحد بسته بندی در این بخش ارایه می گردد.
- بخش نمونه کار:
امکان ارایه نمونه کارهای انجام شده بصورت گالری تصاویر و درج توضیحاتی در مورد آنها بصورت زیرنویس عکس و یا با ارایه توضیحات بیشتر و مشخصات هر نمونه کار
- طراحی صفحه تماس:
در این صفحه شماره تلفن ها، آدرس، فکس و موقعیت مکانی بر روی گوگل مپ به نمایش در می آید.
- امکان ثبت سفارش آنلاین و پرداخت از طریق درگاه های بانکی متصل به سایت
- درج اخبار و رویدادهای بروز مرتبط با بسته بندی
- امکان درج مقالات علمی و فنی مانند معرفی نرم افزارهای طراحی بسته بندی، مدیاهای بسته بندی، فرم دهی، تکنیک های بسته بندی و …
- امکان ارایه خدماتی نظیر طراحی بسته بندی
- سایر امکانات:
ارسال خبرنامه، امکان نظر سنجی و بازتاب دیدگاه کاربران، قابلیت اشتراک گزاری محتوا یا مطالب محبوب در شبکه های اجتماعی، ارایه پشتیبانی و مشاوره، نمایش تعداد کاربران آنلاین و آمار کل بازدیدکنندگان، امکان جستجوی پیشرفته ، امکان ارایه تور مجازی از محیط کار از امکانات دیگر در طراحی سایت صنایع بسته بندی می تواند باشد.
موسسه آرسام طرح با توجه به نیز صنعت بسته بندی و گسترش دامنه های فعالیتی آن، طراحی سایت صنایع بسته بندی، طراحی بانک مشاغل بسته بندی، طراحی سایت کارگاه بسته بندی را بر مبنای اهداف و خدمات ارایه شده توسط اینگونه واحدها به منظور رشد و شکوفایی کسب و کار و افزایش مشتریان پیاده سازی نموده و موجبات ترقی و ارتقا جایگاه وب سایت ها را در موتورهای جستجوگر با انجام پروسه سئو فراهم می آورد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی و مشاوره با روابط عمومی موسسه 09919003699 در ارتباط باشید.