ماسک درآمد تبلیغاتی ایکس را به قهقرا برد

محققان شبکه‌های اجتماعی باذتعلیق ۱۰۰ پژوهش درباره پلتفرم ایکس(توییتر سابق) بر این باورند که این پلتفرم با ایجاد محدودیت ها برای جمع آوری داده در معرض اخبار جعلی بیشتری قرار دارد.

به گفته پژوهشگران محدودیت ماسک بر روش های حیاتی جمع آوری داده در این پلتفرم، توانایی کشف منشا و انتشار اخبار جعلی طی رویدادهای جهان واقعی را مانند درگیری در غزه از بین برده است.

به گزارش سرویس اخبار تبلیغات آرسام طرح  مهمترین روش در این زمینه یک ابزار است که دسترسی به داده هایی درباره ۱۰ میلیون توییت در ماه را به محققان می داد. توئیتر در فوریه ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد دسترسی رایگان محققان به این API را پایان می دهد. اقدام مذکور برای تغییر ابزار انجام شده بود.

 کاهش درآمد تبلیغاتی ایکس

ماسک در نخستین سالی که مالکیت ایکس را به دست آورد، با کاهش درآمدهای تبلیغاتی روبرو شد زیرا آگهی دهندگان بیم آن داشتند که آگهی شان در کنار محتوای مخرب منتشر شود. از زمان خرید ایکس توسط ایلان ماسک، درآمد تبلیغاتی شرکت در آمریکا در مقایسه سالانه هر ماه حداقل ۵۵ درصد کاهش یافته است.
طبق تحقیقی که انجام شده محققان ۳۰ پروژه را لغو و ۴۷ مورد را متوقف کرده اند. همچنین پژوهشگران ۲۷ محقق را به پلتفرم های اجتماعی دیگر منتقل کردند. همچنین ۴۷ پروژه در ایکس در حال اجرا است هرچند برخی از پژوهشگران اشاره کردند توانایی آنها برای جمع آوری داده های جدید محدود خواهد شد.

 کنترل اخبار جعلی 

جوزفین لوکیتو استادیار دانشگاه تگزاس در این باره می گوید: کاهش توانایی تحقیق در پلتفرم، کاربران ایکس را در معرض نفرت پراکنی و اخبار جعلی بیشتر قرار می دهد.

به اشتراک بگذارید

بروزرسانی‌های خبرنامه

آدرس رایانامه‌ی خود را در زیر وارد کنید و مشترک خبرنامه‌ی ما شوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *