چگونه روی استراتژی سئو پایدار متمرکز شویم؟

در مقالات مفصل قبلی ما با سئو آشنا شدید؛ اما در این مقاله آرسام طرح از اصطلاحی با عنوان “سئوی پایدار” سخن می گوییم. منظور ما از سئوی پایدار چیست؟ خوب، همه تلاش ها و صرف وقت  بر روی مواردی کارساز است تا از رقبا در موتورهای جستجو پیشی بگیرید! اما چگونه می توان سئو را به روشی کارآمد و موفق ادامه داد و بطور پیوسته نگه داشت؟ چگونه در بلند مدت رتبه سایت خود را در صفحه نخست موتور کاوشگر حفظ می کنید؟ آیا هوش مصنوعی (AI) یک راه حل سئوی پایدار است؟  اگر شما فقط بدنبال موفقیت کوتاه مدت نیستید، بلکه برای مدت طولانی می اندیشید؛ جواب این سوالات و همه چیز در مورد سئوی پایدار را در این پست بخوانید.

سئو پایدار چیست؟

رتبه بندی در موتورهای جستجو معمولاً یک شبه اتفاق نمی افتد. کار سختی است. بنابراین، اگر موفق به کسب رتبه بالا در گوگل شدید، می‌خواهید رتبه‌ی بالای گوگل را حفظ کنید. یک استراتژی سئو خوب به زمان و تلاش نیاز دارد و همیشه بر نتایج بلندمدت متمرکز است. برای داشتن یک استراتژی سئوی پایدار، باید از الگوریتمها و قوانین گوگل پیروی کنید. ماموریت گوگل این است که اطلاعات جهان را سازماندهی کند و آنها را در دسترس عموم قرار دهد. گوگل می‌خواهد اطلاعاتی را که در دسترس و مفید هستند به مردم بدهد. این بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما دقیقاً اینها را ارایه می دهد.

بدون بازی و بدون ترفند
در زمان های قدیم، سئو تماماً در مورد ترفندها بود. در آن زمان، می‌توانید یک متن بنویسید و کلمه کلیدی خود را در هر جمله دیگری ذکر کنید. این به رتبه بندی شما کمک می کند. نوشتن متن سفید روی پس زمینه سفید می تواند گوگل را فریب دهد. با این حال، گوگل به طرز شگفت انگیزی در درک متون هوشمند شده است. الگوریتم گوگل در تلاش است از یک انسان تقلید کند. سعی می کند متون را مانند انسان بخواند. بنابراین، ایده خوبی نیست که نوشته خود را با کلمات کلیدی پر کنید، زیرا خواندن چنین متن هایی افتضاح است. تصور کنید در حال خواندن مقاله ای در مورد لاستیک خودرو هستید که تقریباً در هر خط عبارت “لاستیک خودرو” در آن وجود دارد، به احتمال زیاد شما اذیت خواهید شد و دیگر مطالعه را متوقف خواهید کرد.

سئو نباید یک بازی باشد. سئو نباید در مورد ترفند باشد. ما اغلب به شوخی می گوییم که مخفف SEO در واقع مخفف Seriously Effortful Optimization است. این به این دلیل است که سئو برای موفقیت نیاز به تلاش دارد. نوشتن محتوای با کیفیت بالا ، ارائه یک تجربه کاربری خوب (UX) و ساخت یک وب سایت زیبا و در دسترس کار بسیار زیادی است. میانبرهای سئو اغلب منجر به نتایج غیربهینه می شوند. بازی ها و ترفندها منجر به تجربه کاربری بد و جریمه های گوگل می شود.

محتوای مفید راهی برای رفتن است
به‌روزرسانی‌های مختلف گوگل – پاندا، مرغ مگس خوار، BERT – همگی به ما نشان داده‌اند که Google متن‌هایی را رتبه‌بندی می‌کند که خواندن آنها آسان است. مهمتر از همه، گوگل می خواهد اطلاعات قابل دسترس و مفیدی را به کاربران خود ارائه دهد. بنابراین مهم است که با تولید محتوای باکیفیت و نه تلاش برای فریب دادن الگوریتم، آن رتبه‌بندی‌ها را بدست آورید.

در واقع، آخرین به‌روزرسانی گوگل « به‌روزرسانی محتوای مفید» نام داشت ، زیرا این نوع محتوایی است که آنها می‌خواهند به کاربران ارائه دهند. هدف آن بهبود نتایج جستجو با محتوای اصلی تر و مفیدتر است – محتوایی که توسط افراد برای مردم ساخته شده است. از این به بعد، ما انتظار داریم (بیش از هر زمان دیگری) محتوای پاداش دهی گوگل را ببینیم که تجربه رضایت بخشی را به خوانندگان می دهد و محتوایی را که فقط برای جلب رضایت موتورهای جستجو نوشته شده است، کاهش می دهد.

چند نکته در مورد نحوه انجام سئوی پایدار
اگر در بلندمدت روی رتبه بندی گوگل تمرکز کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ سه نکته برتر  را در این زمینه بررسی می کنیم!

1. محتوای سنگ بنای عالی بنویسید
اول از همه، مطمئن شوید که چند مقاله واقعا خوب در وب سایت خود بنویسید. تلاش شما برای نوشتن مقالاتی با محتوایی که برای سال‌های آینده همیشه سبز و ارزشمند باشد، اهمیت زیادی دارد. این مقالات باید طولانی، بهینه شده و گوهرهای کوچک قابل خواندن باشند. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که برخی از موارد سئو را در سایت قرار داده و به طور مرتب چنین مقالاتی را به روز کنید.

2. ساختار پیوند داخلی خود را در شکل خوبی قرار دهید
گوگل در تشخیص اینکه کدام محتوا از همه مهمتر است مشکل دارد. ساختار پیوند داخلی شما برای کمک به گوگل برای اینکه بفهمد مهمترین محتوای وب سایت شما در کجا قرار دارد بسیار مهم است. پیوند داخلی چیزی است که شما باید به طور منظم آن را حفظ و به روز کنید.

3. به طور منظم در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید
باید مطمئن شوید که در مورد موضوعاتی می نویسید که مخاطبان شما می خواهند درباره آنها بخوانند. و این به خوبی می تواند در طول زمان تغییر کند. بنابراین، هرازگاهی باید دوباره به ذهن خوانندگان خود وارد شوید. کدام موضوعات را دوست دارند، از چه کلماتی برای جستجو و یافتن محتوای شما استفاده می کنند؟ آیا استراتژی کلمات کلیدی شما هنوز به روز است یا نیاز به اصلاح دارد؟

نتیجه گیری: سئوی پایدار باید بخشی از روال شما باشد!
برای اینکه واقعاً از یک استراتژی سئوی پایدار برخوردار شوید، باید یک روتین داشته باشید.  باید مطمئن شوید که به طور مرتب کاری را که انجام می دهید ارزیابی کنید. شما قطعا می توانید از ابزارهای آنلاین مختلفی برای تحقیقات کلمات کلیدی خود یا حتی ابزار هوش مصنوعی برای محتوای خود استفاده کنید.

با این وجود، هرگز نباید از فکر کردن و ارزیابی خود دست بکشید، زیرا سئوی پایدار با تفکر دقیق در مورد اینکه چه محتوایی بیشترین سود را برای کاربر شما دارد، ارتباط دارد. اگر مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید، همیشه در مسیر درستی خواهید بود.  به دنبال آن چراغ های راهنمایی سبز باشید و یک تجربه کاربری عالی ایجاد کنید – این یک استراتژی است که همیشه در آزمون زمان مقاومت می کند.

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه شما

فیلدهای لازم با * مشخص شده است