کاربرد و مزایای بهترین ابزارهای تبلیغاتی را بشناسید

تبلیغات واژه ای است که همه با آن سروکار دارند. هرجا کسب‌وکاری باشد، برای افزایش فروش و جذب مشتری به ابزارهای تبلیغاتی نیاز است. همانطور که شکل تجارت رو به‌ تغییر است، روش‌های بازاریابی هم عوض می‌شوند.

تا همین چند سال پیش، مردم فکر نمی‌کردند با شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان کسب‌وکار راه انداخت. اصلا فکر می‌کردید به دوره‌ای بر‌سیم که تبلیغات محیطی کمرنگ ‌شوند و جایشان را به دیجیتال مارکتینگ بدهند؟

برای همین در این.پست از سلسله مقالات تبلیغات آرسام طرح می‌خواهیم درباره انواع ابزارها و روش‌های تبلیغات صحبت کنیم. هر کدام را مفصل بررسی کنیم و بعد بر اساس نوع کارمان، انتخاب مناسبی داشته باشیم. اگر شما هم شغل خودتان را دارید، تجارت می‌کنید یا دنبال انتخاب مشاور تبلیغاتی هستید، برای آشنایی بیشتر با صفر تا صد بازاریابی و تبلیغات، جذب مشتری و افزایش فروش در ادامه با ما همراه باشید.

انواع ابزارهای تبلیغاتی را بشناسیم!

اولین کاری که باید انجام دهید، شناخت ابزارهای تبلیغاتی است. هر شرکتی می‌خواهد برندش را معرفی کند. فروش بیشتری داشته باشد. در واقع با تبلیغات است که تمامی اطلاعات مرتبط با کسب‌وکارتان را به دیگران نشان می‌دهید. مشتری را به خرید یا استفاده از خدمات‌ ترغیب کنید.

تبلیغات مکمل فروشتان هستند. این امکان را فراهم می‌کنند تا اطلاعات واقعی مربوط به محصولتان را هیجان انگیز و وسوسه‌کننده به دیگران نشان دهید. این روزها یکی از رموز موفقیتِ کسب‌وکارها، تبلیغات خاص و هیجان‌انگیز است، چون تأثیر زیادی روی مشتری دارد و صاحب سرمایه را به هدف اصلی‌ یعنی فروش بیشتر می‌رساند.

پس به عنوان صاحب یک تجارت یا برند، باید با ابزارهای مارکتینگ و تبلیغات آشنا شوید. مشاور تبلیغاتی داشته باشید. بر اساس نوع کار و هدفی که دارید، یک یا چند روش تبلیغاتی را استفاده کنید. یادتان باشد برای فروش باید به گوش مخاطب برسید و البته مخاطب به محصول شما نیاز داشته باشد. پس اول حس نیاز را در مشتری بیدار کنید. بعد سراغ بازاریابی بروید. حالا تبلیغات چه بخش‌هایی دارد؟

بخش‌‌های مختلف تبلیغات

تبلیغات از سه بخش مختلف تشکیل شده که دستۀ اول، تبلیغ کننده است. تبلیغ‌کننده، افراد و سازمان‌هایی هستند که تمایل به تبلیغ محصولات، کالا و خدمات دارند.

دستۀ دوم، نمایندگان مجاز هستند. این گروه در واقع شرکت‌های تبلیغاتی هستند که ایده‌های جدید تولید می‌کنند. گروه سوم هم رسانه‌ها و پلتفرم‌ها هستند. رسانه‌هایی مانند تلویزیون، یوتیوب، اینستاگرام و توییتر راه ارتباطی و اجرایی تبلیغات هستند.

اهداف در تبلیغات

حالا شاید بپرسید که ابزارهای تبلیغاتی چه اهدافی دارند. مهم‌ترین هدف مارکتینگ، افزایش مشتری و فروش است. علاوه‌بر این، تبلیغات به دنبال رسیدن به اهداف زیر است:

  • اطلاع‌رسانی به مخاطب
  • ترغیب مشتری به استفاده از خدمات یا محصولات موردنظر
  • تثبیت محصول در ذهن مشتری و برندسازی
  • آموزش طرز کار محصول به مشتری
  • صحبت کردن در مورد خدمات و مزایای محصول برای مشتری
  • اطلاع‌رسانی محصولات جدید و جذب مشتری بیشتر

معرفی انواع ابزارهای تبلیغاتی

با اهداف که آشنا شدید، نوبت ابزارهای تبلیغاتیست. از گذشته تا همین امروز، ابزارهای مختلفی برای جذب مشتری وارد بازار مارکتینگ شده است. از چاپ بروشور تا تبلیغ در تلویزیون و ورود به دنیای دیجیتال، همگی ابزارهایی برای معرفی محصولات جدید است. در ادامه مفصل درباره‌ این ابزارها صحبت می‌کنیم.

تبلیغات چاپی

بروشور و تراکت از ابزارهای تبلیغات چاپی هستند که هنوز در بازاریابی استفاده می‌شوند. اگر به کتابفروشی‌های انقلاب بروید یا از کنار موسسه‌های آموزشی رد شوید، حتماً به شما هم از این بروشورها می‌دهند.

اگرچه هنوز دوره استفاده از بروشور تمام نشده ولی این روش کاغذ زیادی مصرف می‌کند. آسیب زیادی به محیط‌زیست می‌زند. معمولاً خوانده نمی‌شود. بسیاری هم نگاه سرسری به بروشور دارند  و آن را دور می‌اندازند. حالا اگر هدف شما جذب مشتری بیشتر است، هرچقدر هم روی طراحی بروشور جذاب وقت بگذارید، نتیجه خیلی رضایت‌بخشی نخواهد داشت.

 تبلیغات چریکی

سال‌هاست که تبلیغات چریکی به یکی از روش‌های معروف بازاریابی تبدیل شده است. در این تبلیغات زمان و مکان بیشتر از همه اهمیّت دارد. معیار اصلی این تبلیغات، ایده‌های نوآورانه و خلاقیت است. اگر خوب بتوانید از خلاقیتتان استفاده کنید، با تبلیغات چریکی به فروش خوبی خواهید رسید.

البته مشاوران تبلیغات، شرکت‌ها و ایده‌پردازان هم در تبلیغات چریکی به شما کمک می‌کنند. یادتان باشد خلاقیت حتی در شروع کار، سکوی پرتاب بسیاری از برندهاست

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین دقیقاً همان چیزیست که این روزها در فضای وب بیشتر از همه دیده می‌شود.

هر تبلیغی که در اینترنت منتشر ‌شود، در دستۀ بازاریابی دیجیتال است. شما می‌توانید در اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و یوتیوب محصولاتتان را معرفی کنند. همین روند روبه‌رشد تبلیغات آنلاین باعث شد تا مفهوم بلاگر و اینفلوئنسر وارد دنیای مارکتینگ شود. حالا حتی برندهای مشهور دنیا هم از بلاگرها برای تبلیغات دعوت می‌کنند.

بهترین مثال این تبلیغات، لوازم آرایشی-بهداشتی معروف مثل هدی بیوتی است. این برند مشهور صرفاً از طریق بلاگرها به شهرت جهانی رسید. محصولاتش قیمت بالایی دارند. هر محصول جدید در بازار بلافاصله به فروش می‌رسد. سایت‌های مختلف بر سر نمایندگی این برند رقابت جدید دارند و این مسیر فقط از تبلیغات دیجیتال و بلاگینگ استفاده کرده است

بنر تبلیغاتی در وب‌سایت‌های پربازید

بنرهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌های پربازدید از روش‌های تبلیغات آنلاین است که طرفداران خودش را دارد. برای تبلیغات بنری باید ‌سایت داشته باشید. بر اساس کسب‌وکاری که دارید، بنر طراحی کنید. اطلاعات شخصی یعنی شماره تماس و نشانی سایت را حتماً در بنر درج کنید. حالا نوبت پیدا کردن سایتی است که بنر شما را به کاربرانش نشان دهد.

زمانی که می‌خواهید بنر تبلیغاتی سفارش دهید، به بازدید سایت توجه کنید تا نتیجه خوبی داشته باشد. سایتی که کاربران کم و بازدید پایینی دارد، مشتری زیادی برایتان نمی‌آورد.

 تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی از تبلیغات بنری ارزان‌تر است. برای همین بیشتر استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا از این روش استفاده می‌کنند.

برای تبلیغات کلیکی باید سایت پربازدیدی انتخاب کنید تا مشتری بیشتری روی تبلیغات شما کلیک کند. هزینه این روش بر اساس تعداد کلیک کاربرهای مهمان روی لینک محاسبه خواهد شد.

هنوز هم بسیاری از برندهای بزرگ در عرصۀ وب، از تبلیغات کلیکی استفاده می‌کنند. آژانس‌های هواپیمایی، تورهای لحظه آخری و بلیط‌های ارزان، مشتری همیشگی تبلیغات کلیکی هستند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های تبلیغاتیست که قیمت زیادی ندارد. این روش برای اطلاع‌رسانی محصول، معرفی خدمات جدید، شروع جشنواره و تخفیف استفاده می‌شود.

شاید این سؤال پیش بیاید که چگونه به آدرس ایمیل کاربران دسترسی پیدا کنیم؟ برای دسترسی به آدرس ایمیل مخاطب دو راه دارید. روش اول دریافت ایمیل مشتری زمان خرید آنلاین یا حضوری است. روش دوم هم خبرنامه ایمیلی است تا در صورت تمایل مشتری برایش ایمیل بزنید. البته روش سوم دیگری هم هست. در این روش با پرداخت هزینه، می‌توانید بانکی از ایمیل مشتریان را داشته باشید.

 تبلیغات پیامکی

بازاریابی پیامکی یکی از ابزارهای تبلیغاتی پربازده است که هزینه زیادی ندارد. برای بسیاری از کسب‌وکارها که بودجه تبلیغاتی محدودی دارند، توصیه می‌شود.

بسیاری از سایت‌‌ها و مشاغل با ارسال پیامک انبوه، مشتری جذب می‌کنند. از همین روش به سود و فروش بالایی می‌رسند. ارسال پیامک سریع است. محیط کاربری پنل ساده است. در نتیجه صفر تا صد نوشتن متن و ارسال پیامک را می‌توانید خودتان انجام دهید.

خصوصیات تبلیغاتی موثر

حالا که با مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی آشنا شدیم، نوبت خصوصیات تبلیغات موثر است.

هر تبلیغاتی که قصد اجرایش را دارید، باید معیارهایی داشته باش.. در ادامه به مهم‌ترین موارد اشاره کردیم:

  • سرعت بالا و مناسب برای انتقال پیام
  • استفاده از خلاقیت، نوآوری، ایده‌های خاص و به‌یادماندنی
  • عنوان جذاب و محتوای کاربردی و متفاوت
  • ترغیب مشتری به خرید و جلب‌توجه مخاطب
  • توجه به نیاز مشتری و تاکید روی آن
  • توجه به نیاز بازار
  • استفاده از روش‌های جدید در تبلیغات
  • استراتژی و هدف‌گذاری مناسب برای رسیدن به فروش بالا

۶ قانون که باید رعایت کنید!

استفاده از ابزارهای تبلیغاتی به‌تنهایی کافی نیست. در مارکتینگ باید نکات مهمی را رعایت کنید که از این لیست خیلی بیشتر است. من هم ۶ نکته مهم را برایتان آوردم که هیچ‌وقت نباید فراموش کنید:

  • رک باشید: در تبلیغات باید ساده و قابل‌فهم صحبت کنید تا مخاطب با هر میزان تحصیلات پیام شما را درک کند.
  • اصل پیام در اول متن، اثرگذاری بیشتر: اصل پیام را همان ابتدای کار به مخاطب برسانید. در واقع با این کار مخاطب را غافلگیر کردید و اصل مطلب را می‌گویید. بعد از معرفی محصول، ویژگی‌ها و مزایایش را بگویید تا در ذهن مخاطب ثبت شود.
  • حاشیه نرفتن: در تبلیغات هر مطلب یا حرکت اضافی به ضرر شماست. دقیقاً به همین دلیل تبلیغات تلویزیونی بیشتر از ۱ دقیقه طول نمی‌کشد. هنگامی که استفاده از یک کلمه مفهوم را کامل به مخاطب می‌رساند، به کار بردن دوبارۀ آن اشتباه محض است.
  • صحبت کردن با روش‌ مستقیم: برخی از روش‌های تبلیغاتی طوری رفتار می‌کنند، انگار مخاطب مجسمه است. در تبلیغات باید با مخاطب‌ مستقیم حرف بزنید.
  • منطق و احساس در روش‌های تبلیغاتی: اضافه کردن چاشنی احساسات و منطق اثربخشی تبلیغات را بالا می‌برد. هر چند روش های منطقی در مقایسه با احساسات موثر نیستند، اما به کار بستنشان لازم است.
  • استفاده از پاراگراف‌های کوتاه و مفهومی: در روش‌‌های نوشتاری از پاراگراف‌های کوتاه و مفهومی استفاده کنید. پاراگراف‌های طولانی مخاطب را سردرگم می‌کند و تأثیری در روند فروش ندارد.

 بهترین ابزار برای تبلیغات چیست؟

بهترین ابزار تبلیغاتی از روی هدفی که دارید، مشخص می‌شود. بدون شک شما هم دنبال افزایش مشتری و میزان فروش هستید. پس باید روی تبلیغات کم‌هزینه سرمایه‌گذاری کنید و البته برایش اشتراتژی بچینید. به هر حال تبلیغات از اصول اساسی پیشرفت و موفقیت کسب‌و‌کارهاست. اگر دنبال جذب مشتری هستید، باید با ابزارهای تبلیغاتی  آشنا شوید. تبلیغات دیجیتال، با هزینه مناسب و سرعت بالا، نتیجه بهتری برایتان دارد.

به اشتراک بگذارید

بروزرسانی‌های خبرنامه

آدرس رایانامه‌ی خود را در زیر وارد کنید و مشترک خبرنامه‌ی ما شوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *