کتاب «تبلیغات تجاری، اصول و شیوه های عمل» یک کتاب آموزشی با اهداف کاربردی است. این کتاب مبانی و محیط تبلیغات، نحوه ی برنامه ریزی و تدوین راهبرد تبلیغاتی را تشریح و رسانه های تبلیغاتی را معرفی می کند. سپس به جنبه های خلاقیت تبلیغات و ساختن انواع آگهی ها برای رسانه های مختلف می پردازد.
همچنین به فراگرد بازاریابی و ارکان تشکیل دهنده ی آن، بررسی موسسات تبلیغاتی و نحوه سازماندهی آنان، اهمیت تحقیق و تحقیق راهبردی، روان شناسی تبلیغات تجاری، ترویج فروش و روش های گوناگون آن و مقولات بسیار مهم دیگر در حوزه تبلیغات می پردازد
به گزارش سرویس اخبار تبلیغات آرسام طرح این اثر ویلیام ولز یکی از جامع ترین منابع آموزشی در حوزه تبلیغات می باشد. این کتاب ارزشمند، اصول و مفاهیم،روش ها و شیوه های مختلف تبلیغات را ارایه می کند.
کتاب تبلیغات تجاری نشان می دهد که در جهان تبلیغات تجاری کدام اندیشه ها و رویکردها دست اندرکارند، چه رشته فعالیت هایی انجام می گیرد و این فعالیت ها توسط چه کسانی، با چه دانش و مهارتی صورت می پذیرد. در راه رسیدن به مقصد و هدف های تبلیغ چه موانع و مشکلاتی وجود دارد و چگونه باید حل و فصل شوند.به بیان این کتاب، تبلیغ تجاری نه وسیله ای برای سرگرمی و نه کاری هنرمندانه و خلاقانه است. بلکه راهی است برای انتقال اطلاعات با پیام های کسب و کار به مخاطبان – گرچه برای جلب توجه مخاطبان باید نهایت خلاقیت هنری و فکری به کار گرفته شود.
این کتاب، با تاکید بر این اصل که تبلیغ تجاری عنصر کلیدی بازاریابی است، توصیه می کند که پیام کسب و کار با تلفیقی از سه رویکرد علم مدار، راهبرد مدار و هنر مدار ساخته و به پیام گیران منتقل شود. این اثر ترجمه ویرایش هفتم عنوان اصلی کتاب Advertising: principles and practice می باشد که توسط سینا قربانلو به فارسی برگردان و منتشر شده است
دیدگاه شما