عناصر منسوخ طراحی سایت

 به روز بودن و همسویی با روشها و تکنیک های جدید طراحی سایت رکن بسیار مهمی برای  گسترش و بهبود استراتژی سایت و موفقیت آن است. حائز اهمیت است که بدانید چه زمانی باید استفاده از شیوه های قدیمی که در سایت مشکل آفرین هستند را کنار بگذارید.

طراحی سایت روز به روز به سمت تکامل پیش می رود اما بسیار تعجب آور است که بسیاری از سایت ها طی چندین سال همچنان، از تکنیک ها و ترفند های بی تاثیر و منسوخ شده در طراحی سایت خود استفاده می کنند.

با استفاده از این چک لیست المان هایی که دیگر جایی در طراحی سایت در سال ۲۰۱۷ ندارند را تشخیص داده و حذف کنید:

آیکن های شبکه های اجتماعی در هدر

اکثر کسب و کارها عاشق شبکه های اجتماعی هستند. چه کسی دوست ندارد تعداد زیادی مخاطب پیگیر را به رایگان به کسب و کار خود جذب کند؟

چند سال گذشته، زمانی که شبکه های اجتماعی تازه روایج یافته بودند، بسیاری از افراد، لینک های فیس بوک، توییتر و یا سایر شبکه های اجتماعی را در قسمت هدر سایت خود جایگذاری می کردند با این امید که مستقیما برای جذب مخاطب شبکه های اجتماعی خود نتیجه بگیرند.

مشکل چیست؟

بسیار ساده است: با قرار دادن این لینک ها در یک قسمت برجسته از سایت، ترافیک سایتی را که به سختی به دست آورده اید از دست داده و مخاطبانتان را دعوت به ترک سایت خود می کنید. بدتر آن است که کسی که یک بار سایت شما را ترک کرده است شانس آنکه دوباره به سایت بازگردد بسیار پایین است.

حتی ممکن است با اینکار مخاطبینتان را به سمت تبلیغات رقبای خود هدایت کنید.

گزینه بهتر برای این موضوع آن است که یک متن خوب و قانع کننده را ضمیمه دکمه اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی خود کنید و از کاربران دعوت کنید تا آن را در پست های شبکه های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند بدون آنکه حتی لازم باشد وب سایت شما را ترک کنند.

تصاویر نامعتبر

بدون شک شما از قدرت یک تصویر خوب در طراحی سایت آگاه هستید. بعضی از تصاویر به سرعت توجه را به خود جلب می کنند اما در طرف دیگر متاسفانه استفاده از تصویر نامناسب و غیر واقعی کاملا تاثیر معکوس دارد.

مشتریان همواره به درستی و اعتبار پاسخ می دهند از این رو تصاویری که بیش از حد تصنعی باشند اثر منفی خواهند داشت. در مرحله بعد این تصاویر اعتماد را کاهش می دهند و می توانند منجر به بی ارزش ساختن تلاش های شما گردند.

یک سرمایه گذاری خوب بر روی تصاویر با کیفیت و سفارشی جهت استفاده در طراحی سایت می تواند نتایج به مراتب بهتری داشته باشد.

در بین بازارهای تجاری، رقابت بسیاری وجود دارد و کیفیت بالا با نرخ های متفاوتی در دسترس قرار گرفته است.

اگر بودجه شما بسیار کم است، از تصاویر و یا ویدیوهایی که خود و یا مشتریانتان گرفته اید در طراحی سایت استفاده کنید. عکس های شگفت انگیز بسیاری وجود دارد که حتی با یک موبایل گرفته شده است.

لینک های PDF

زمانی بود که فایل های PDF به عنوان یک گزینه خوب برای به روز رسانی محتوای وب سایت پیشنهاد می شد. لیست خدمات، نرخ ها و حتی منو رستوران ها معمولا به عنوان یک فایل PDF ذخیره و آپلود می شد چرا که به کد جدیدی نیاز نبود.

اما امروزه در اکثر وب سایت ها این امر رایج نیست.

مشکل این فایل های PDF در این است خواندن آنها برای موتورهای جستجو مشکل بوده و به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی ساده نیست.

روش بهتر استفاده از صفحات CMS برای درج محتواست. Adobe Dreamweaver و یا بسیار از ابزارهای آنلاین دیگر قابلیت تبدیل فایل های PDF به Html را برای جایگذاری در ویرایشگر CSS دارند.

لینک های ایمیل

البته که یک وب سایت نیاز به راهی برای برقراری ارتباط الکترونیکی با مشتریان خود دارد. اما استفاده از لینک های ایمیل به شکل ( ارسال ایمیل به: ) مشکلاتی را برای کسب و کار شما ایجاد می کند.

یکی از مشکلات این است که لینک ایمیل ممکن است با یک کلاینت ایمیل نا آشنا باز شود. به عنوان مثال در مک، لینک ایمیل به سرعت نرم افزار ایمیلی را باز می کند که پیکربندی نشده است یا نمی خواهیم بشود. بنابراین مجبور می شویم کپی و جایگذاری میل را در gmail انجام دهیم. دنیا به آخر نمی رسد، اما خب تجربه لذت بخشی هم برای کاربر نخواهد بود.

مشکل بزرگتر دیگر آن است که هکرهایی که از ربات ها برای جمع آوری آدرس های ایمیل استفاده می کنند، آسیبی به کلاینت شما می رسانند که باعث می شود هرگز ایمیل های اسپم پایان نداشته باشند.

اگر می خواهید از آدرس ایمیل در وب سایت استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که لینک نشده باشد.

ویدیوهای یوتیوب پیشنهاد شده

ویدیو، علی الخصوص یک ویدیو قابل قبول و قانع کننده، مسیری طولانی را برای مشغول ساختن مخاطب و اعتماد سازی طی می کند. اما اگر شما از یک ویدیو یوتیوب تعبیه شده اسفاده کنید، یک نکته وجود خواهد داشت:

اگر به این مورد توجه نکنید که ویدیو چه زمان به پایان می رسد، مخاطب بعد از اتمام ویدیو با یک صفحه از فیلم هایی رو به رو می شود که ممکن است هیچ ارتباطی به ویدیویی که مشاهده کرده بود نداشته باشند و این امر باعث به هم ریختن و منحرف ساختن ذهن مخاطب خواهد شد.

متاسفانه، شما نمی توانید کنترل کنید که یوتیوب چه ویدیو هایی را پس از اتمام به نمایش بگذارد و نتیجه این امر ممکن است فاجعه باشد. حتی این ویدیو ها می توانند توسط رقبای شما ساخته شده باشند.

خوشبختانه یک راه حل آسان وجود دارد:

هنگامی که در نمایشگر ویدیو در یوتیوب، بر روی دکمه “share” کلیک می کنید، پس از آن بر روی “embed” و “show more” کلیک کنید. از آنجا گزینه “نمایش ویدیوهای پیشنهادی پس از اتمام ویدیو” را غیر فعال سازید.