وبلاگ می تواند یک ابزار بازاریابی عالی برای سایت تجارت الکترونیک (وبسایتهای فروشگاهی آنلاین) شما باشد. این امکان را به شما می دهد تا همه چیز را در مورد برند، محصولات و شرکت خود به خوانندگان بگویید. به علاوه، با وبلاگ نویسی به طور منظم شانس رتبه سایت خود را در نتایج جستجو افزایش خواهید داد. همانطور که گفته شد، ارائه ایده های جدید می تواند دشوار باشد. در این پست آرسام طرح در مورد 5 ایده موضوعی بحث خواهیم کرد که به شما کمک می کند تا یک وبلاگ عالی در سایت فروشگاهی و تجاری خود داشته باشید!
چرا باید وبلاگ داشته باشید؟
ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما حفظ وبلاگ در فروشگاه اینترنتی شما قطعا ارزش وقت شما را دارد. وبلاگ به مخاطبان شما این امکان را می دهد که درباره برند و محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. شما قادر خواهید بود داستان برند و محصولات خود را از دیدگاه خود بگویید و به مخاطبان خود در مورد ایده ها یا برنامه های جدیدی که ممکن است داشته باشید اطلاع دهید. این باعث ایجاد اعتماد بین شما و مخاطبان می شود و تعامل آنها را افزایش می دهد.
اما این همه ماجرا نیست! حفظ وبلاگ به سئو نیز کمک می کند. هر بار که یک پست وبلاگ جدید را در سایت تجارت الکترونیک خود منتشر می کنید، محتوای تازه ای را اضافه می کنید. که گوگل آن را دوست دارد. شما می توانید از این پست های وبلاگ برای پاسخ به سوالاتی که مشتریان بالقوه خود دارند (و محصولات شما راه حلی برای آنها ارائه می دهند) استفاده کنید. یا از آنها برای نشان دادن تخصص خود در موضوعات مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید. با وبلاگ نویسی منظم و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، وبلاگ شما به افزایش رتبه بندی کلی سایت آنلاین شاپ شما کمک می کند. از جمله صفحات محصول شما .
5 ایده وبلاگ برای سایت های فروشگاه آنلاین
یک وبلاگ می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا شما را آنلاین پیدا کنند. اما حفظ آن می تواند سخت باشد. شما باید به طور مداوم ایده های جدید و منحصر به فردی برای وبلاگ تجارت الکترونیک خود داشته باشید. علاوه بر این، شما می خواهید محتوای عالی ایجاد کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان شما همچنان به سایت شما باز می گردند. بنابراین، بیایید با اولین و کاملاً ضروری گام در ایجاد و حفظ وبلاگ فروشگاه خود شروع کنیم: تحقیق کلمات کلیدی.
1. ورودی از تحقیق کلمات کلیدی
شما می توانید در مورد هر چیزی که می خواهید در وبلاگ خود بنویسید، اما قبل از شروع، مهم است که جستجوی مناسب کلمات کلیدی را انجام دهید . تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند بفهمید که مخاطبان شما از کدام عبارات جستجویی استفاده می کنند و بنابراین می خواهید در کدام عبارات جستجویی قرار بگیرید . ممکن است ایده ای از عبارات جستجویی داشته باشید که می خواهید سایت یا محصولات شما در آنها پیدا شود، اما مطمئن شوید که در مورد آنها تحقیق کنید تا مطمئن شوید که از عبارات مناسب استفاده می کنید. چه کسی می داند، ممکن است مخاطبان شما از کلمه کاملا متفاوتی برای محصولی که ارائه می دهید استفاده کنند، به این معنی که با تمرکز بر عبارت جستجوی اشتباه، مشتریان بالقوه را از دست می دهید!
برای بررسی جستجوهای پیشنهادی گوگل (هنگامی که در حال تایپ هستید) می توانید کلمه کلیدی را که پیدا کرده اید را در گوگل جستجو کنید. یا از ابزارهایی مانند Google Trends برای تحقیق در مورد تعداد دفعات استفاده از عبارت جستجوی شما در مقایسه با عبارات مشابه استفاده کنید. اما تحقیق کلمات کلیدی بسیار بیشتر است. و اگر برای انجام درست آن وقت صرف کنید، این کار با ارائه لیستی از کلمات کلیدی تمرکز که به شما در رتبه بندی عبارات جستجوی مناسب کمک می کند، نتیجه خواهد داد.
2. رویدادها و اخبار جاری
یک راه عالی برای ارائه ایده های موضوعی جدید برای وبلاگ تجارت الکترونیک خود، دنبال کردن رویدادهای جاری و نوشتن در مورد آنها است. به سایت های خبری مختلف توجه داشته باشید و پست هایی بنویسید که در آن دیدگاه یا تخصص خود را در مورد اخبار در جایگاه خود ارائه دهید. برای اطمینان از اینکه چیزی را از دست ندهید، حتی می توانید هشدارهایی را برای موضوعات خاص تنظیم کنید. و اگر تعطیلات یا رویدادی در راه است، پستی در مورد نحوه استفاده از محصولات شما در آن تعطیلات یا رویداد بنویسید.
قسمت سرگرم کننده؟ شما در مورد چیزی می نویسید که مردم در آن لحظه به آن علاقه دارند. چون الان داره اتفاق میفته و اگر این یک رویداد مهم در جایگاه شما (یا به طور کلی) است، به این معنی است که احتمالاً مخاطبان شما مایل به خواندن بیشتر در مورد این موضوع هستند.
3. سوالات یا نظرات مخاطبان
ممکن است در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد، اما دادن این امکان به خوانندگان برای گذاشتن نظرات در وبلاگ شما راهی عالی برای دریافت ورودی برای پست های جدید است. دعوت از افراد برای گذاشتن نظر در وبلاگ خود به این معنی است که احتمالاً بازخورد و سؤالاتی دریافت خواهید کرد. سپس می توانید از آن برای تعیین اینکه مخاطبان شما می خواهند درباره چه موضوعاتی بیشتر بدانند و در مورد چه مواردی می توانید یک پست وبلاگ جدید بنویسید استفاده کنید.
همچنین، این تعامل یک راه عالی برای ارتباط با افراد و اطمینان از بازگشت آنها به سایت شما است. اگر هنوز در مورد اجازه دادن نظر در وبلاگ خود کمی مردد هستید، ما پستی داریم که به شما در رسیدگی به نظرات در وبلاگ خود کمک می کند .
4. وبلاگ با لمس شخصی
نوشتن پست های وبلاگ به شما این امکان را می دهد که یک لمس شخصی به سایت خود و به همراه آن برند و شرکت خود اضافه کنید. حتی یک شرکت یا نام تجاری بزرگ واقعاً می تواند از وبلاگی که برای افراد در سطح شخصی جذاب باشد، بهره مند شود . یکی از راههای انجام این کار، نشان دادن نویسندگان وبلاگتان است. به خوانندگان خود اجازه دهید افرادی که پست های وبلاگ شما را می نویسند و تخصص آنها را بشناسند. و در صورت امکان، اجازه دهید مدیر عامل شما (یا کارشناسان تیم شما) در مورد دیدگاه خود در مورد بازار یا روش استفاده از محصولاتی که شرکت شما می فروشد بنویسند. با دادن جلوه شخصی به وبلاگ های خود، به شرکت و برند خود چهره ای می دهید که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. این به افراد کمک می کند به شرکت شما متصل شوند و حتی ممکن است آنها را متقاعد کند که به فروشگاه آنلاین شما بازگردند.
اگر برای برجسته شدن در دریایی از وبلاگ های فروشگاهی مشابه مشکل دارید، این مقاله در مورد منحصر به فرد ماندن در یک جایگاه رقابتی ممکن است به شما کمک کند لحن صدای خود را پیدا کنید. این امر باعث میشود که به پستهای وبلاگ خود یک لمس شخصی اضافه کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
5. داستان در مورد محصولات شما
صفحه محصول شما مکان مناسبی برای توصیف محصول شما است. با این حال، وبلاگ شما مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن داستان های مربوط به محصول شما است. اگر لوازم تمیزکننده می فروشید، در وبلاگ هایی بنویسید که کدام لکه ها با محصولات شما بهتر از بین می روند. اگر لباسهای بچهگانه میفروشید، پستهای وبلاگی درباره بازی کودکان در حالی که لباسهای شما را پوشیدهاند بنویسید. و اهمیت عکس ها را دست کم نگیرید، پس حتما تعداد زیادی از آنها را اضافه کنید! اگر چیزی ندارید، سعی کنید تصاویر مرتبط با کسب و کار یا نام تجاری خود را اضافه کنید تا پست های خود را زنده کنید.
درباره روش های مختلف استفاده مردم از محصولات شما داستان بگویید و این داستان ها را آموزنده و سرگرم کننده کنید. این وبلاگ ها را خیلی پرفروش نکنید. به مردم نشان دهید که چرا باید کالاهای شما را بخرند، به جای اینکه به آنها بگویید باید آنها را بخرند.
نکته: آیا می خواهید مطمئن شوید که صفحات محصول شما در نتایج جستجو عملکرد خوبی دارند؟ با افزونه Yoast WooCommerce SEO ما ، میتوانید از دادههای ساختاری عالی Yoast SEO برای دریافت نتایج محصول غنی استفاده کنید. به علاوه، میتوانید پیشنمایش ظاهری محصولات خود را در نتایج جستجو مشاهده کنید! و اگر فروشگاه Shopify را راه اندازی می کنید، این نیز مشکلی نیست. Yoast SEO برای Shopify به شما کمک می کند ترافیک خود را افزایش داده و محتوای خود را بهینه کنید.
تجربیات مشتری
راه عالی دیگر برای انجام این کار این است که از مشتریان خود بخواهید تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. از آنها در مورد تجربیات آنها در مورد محصولات خود بپرسید و اگر آنها عکس هایی دارند که می توانید در سایت خود به اشتراک بگذارید. می توانید بر اساس تجربیات آنها پست های وبلاگ زیبایی بنویسید. یا می توانید از مشتریان خود بپرسید که آیا می خواهند یک وبلاگ مهمان بنویسند.
شروع وبلاگ نویسی!
همانطور که قبلاً گفتم، یک وبلاگ می تواند یک ابزار بازاریابی عالی برای هر سایت تجارت الکترونیکی باشد. به همین دلیل است که به نظر من باید بخشی از استراتژی سئوی فروشگاه آنلاین شما باشد. این به شما این امکان را می دهد که افراد بیشتری را به سایت خود جذب کنید، تعامل آنها را افزایش دهید و برند و شرکت خود را به گونه ای که می خواهید دیده شوید معرفی کنید. امیدوارم این 5 ایده وبلاگ برای سایت های فروشگاهی ورودی کافی برای راه اندازی و حفظ یک وبلاگ عالی در اختیار شما قرار دهد!
دیدگاه شما