۵ فناوری مهم در ۲۰۲۵ که آینده بازاریابی و تبلیغات را متحول می کند

بازاریابی عرصه ای پویا است که روندهای آن هر از گاهی تغییر می کند. کسب‌وکارهایی که روندهای بازاریابی در حال تغییر را نادیده می‌گیرند و روش‌های بازاریابی قدیمی را انتخاب می‌کنند راکد می‌مانند و با کمال میل به رقبایشان اجازه می‌دهند تا از آنها سبقت گیرند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، احتمال بیشتری وجود دارد که تجارت مربوطه از پیشرفت متوقف شود و در بدترین حالت به ورشکستگی بینجامد.

از سوی دیگر، کسب‌وکارهایی که دائما سازوکارهای بازار در حال تغییر و فناوری های جدید را دنبال می‌کنند و استراتژی‌های بازاریابی خود را بر این اساس اصلاح می نمایند، می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کرده و در بلندمدت به رشد تصاعدی دست یابند.

حالا که دانستید روندهای بازاریابی چقدر مهم است، در این پست آرسام طرح، به بررسی روندها و فناوری های تبلیغات و بازاریابی در۲۰۲۵ می پردازیم. به این ترتیب می توانید استراتژی های بازاریابی شگفت انگیزی را تدوین کنید و یک قدم جلوتر از رقبا باشید.

روندهای بازاریابی آینده در سال ۲۰۲۵ بر ارتباطات تعاملی و تعاملی با مصرف کننده بیش از هر زمان دیگری تمرکز خواهد کرد و تبلیغات را آسان تر از همیشه می کند.

روندهای بازاریابی در سال ۲۰۲۵

به گزارش سرویس اخبار تبلیغات آرسام طرح این روزها، مشتریان شروع به ایجاد ذائقه برای تجربه خرید شخصی کرده اند. در حالی که این امر اکنون تازه شروع است، راه طولانی در پیش بوده و این روند باقی مانده است.

بنابراین، تا سال ۲۰۲۵، می‌توانیم انتظار روندهای بازاریابی جدیدی را داشته باشیم که توجه مصرف‌کننده را به خود جلب کند، و همه چیز به تجربه شخصی خرید بستگی دارد. خواه این محصول یا پروژه یا خدماتی باشد که آنها به آن علاقه دارند، درگیر شدن در تعاملات شخصی یک روند بازاریابی آینده است که همه ما می توانیم منتظر آن باشیم.

از چت‌بات‌های فعال صوتی گرفته تا واقعیت مجازی و کانال‌های اجتماعی، با برآورده شدن خواسته‌های مشتریان برای تجربه خرید شخصی‌تر، فروش رونق خواهد گرفت. در چنین حالتی، کارشناسان بازاریابی اگر می خواهند با روندهای آینده در تبلیغات همگام شوند؛ باید بازاریابی آفلاین را به روشی نوآورانه تر تبلیغ کنند.

هوش مصنوعی  AI

اولین رویکرد هوش مصنوعی برای بازاریابی در آینده شامل استفاده از چت بات‌ها برای شبیه سازی مکالمه با مشتری است. اکنون برخی از فروشگاه‌های بزرگ از چت‌بات‌ها استفاده می‌کنند، ولی مطمئنا در آینده شاهد استفاده مداوم و فراگیر از آنها در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین برای تبلیغ موثر محصولات یا خدمات خواهیم بود. بر اساس بررسی های انجام شده، به نظر می رسد که چت بات ها در آینده بازاریابی و تبلیغات پیشرو خواهند بود. در واقع، ارزش بازار هوش مصنوعی که در سال ۲۰۲۱ معادل ۹۳.۵۳ میلیارد دلار است، انتظار می رود در سال ۲۰۲۵ به ۱۹۰.۶۱ میلیارد دلار برسد.

هوش مصنوعی همچنین برای کمک به ردیابی علایق بازدیدکنندگان و افزایش فروش با استفاده از تجزیه و تحلیل بهبودیافته استفاده خواهد شد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل می تواند در ردیابی روندهای بازاریابی موثر باشد که این امر با تبلیغات سنتی دشوار است.

فناوری بازاریابی صوتی

در بازاریابی صوتی شاهد ترند کلمات Strait Line Up خواهیم بود.

انتظار می رود تبلیغات صوتی در سال های آینده افزایش یابد. آینده بازاریابی با استفاده از دستگاه‌های فعال‌کننده صوتی مانند الکسا، گوگل اسیست، سیری و غیره نسبت به سال‌های گذشته نوآورانه‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. با استفاده از بلندگوهای هوشمند، مشتری می‌تواند به راحتی محصولی را از هر جایی که باشد پیدا کنند.

از آنجایی که فناوری صوتی به عنوان روشی برای بازاریابی ظاهر می شود، رادیو، تلویزیون، پادکست ها و تبلیغات ویدیویی می توانند به عنوان ابزارهایی کارآمد برای خرید استفاده شوند. تکنیک‌های بازاریابی آفلاین با استفاده ازآگهی های چاپی مانند تراکت؛ تابلوهای فروشگاهی و تبلیغات روزنامه‌‌ای ممکن است برای همگام شدن با روش‌های تبلیغاتی خلاقانه‌تر با مشکل مواجه شوند.

واقعیت افزوده / واقعیت مجازی

واقعیت مجازی هر بار شخصی‌تر از هر زمان دیگری ظاهر می‌شود. تا سال ۲۰۲۵، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پیشرو در روند تبلیغات و بازاریابی خواهد بود. مشتریان هنگام خرید برندهای محصول با تبلیغات رنگارنگ و جذاب، از این تجربه احساسی شگفت انگیز لذت خواهند برد.

آنها بارها و بارها برمی گردند و وفاداری خود را به یک برند محصول افزایش می دهند، و این فناوری احتمالا حتی بیشتر از چت بات‌ها موثر خواهد بود.

استراتژی های بازاریابی واقعیت افزوده و مجازی مسیر روندهای بازاریابی آینده را تعیین می کند و فروش افزایش می یابد. سازندگان لوازم خانگی، خودرو و  گوشی های هوشمند در حال حاضر در حال بررسی راه هایی برای استفاده از واقعیت مجازی به عنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی خود هستند.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر در زمان های اخیر رنگ بیشتری گرفته است.

بیایید دو نمونه الف و ب را در نظر بگیریم. در حالی که “الف” یک برند را نشان می‌دهد که چگونه محصولاتش می‌توانند به مشتریان بالقوه‌اش سود ببرند، “ب” یک مشتری موجود را نشان می‌دهد که تجربه شخصی خود را با یک نام تجاری توضیح می‌دهد. بنابراین، به نظر شما کدام یک تاثیر بیشتری خواهد داشت؟ بله، تجربه دست اول مشتری موجود بیشتر کار می کند زیرا محتوا مستقیما توسط کاربر تولید می شود.

محتوای تولید شده توسط کاربر تا سال ۲۰۲۵ بخشی از یک استراتژی بازاریابی خواهد شد. به عنوان راهی برای تبلیغ محصولات برند و پروژه ها و خدمات جدید، نظرات مشتریان در صفحه فرود در وبلاگ ها و وب سایت ها به عنوان راهی برای افزایش فروش استفاده می شود.

کانال های اجتماعی جدیدی خواهند آمد

بازاریابی در مورد یافتن مکان هایی است که مشتریان بالقوه در آنها جمع شده اند و کمپین های تبلیغاتی هدفمند را در آنجا اجرا می کنند. از این منظر، رسانه های اجتماعی می توانند مکانی ایده آل برای تبلیغات تجاری باشند. تا سال ۲۰۲۱، حدود ۴.۴۸ میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد و این تعداد هر سال افزایش می یابد.

برخی از جدیدترین گرایش های بازاریابی شامل تبلیغات با استفاده از کانال های اجتماعی است. کانال‌های اجتماعی نیز در آینده به یک روش محبوب تبلیغات تبدیل خواهند شد. کانال های اجتماعی شامل تبلیغات تعاملی با کنترل صوتی است که مصرف کننده می تواند با کلیک یک دکمه یا حتی صدای خود آنها را کنترل کند.

یوتیوب  و انواع دیگر وبسایتهای ویدیوئی، پادکست ها و تبلیغات محبوب در سایت های اجتماعی باعث افزایش فروش می شوند. هنگامی که یک محصول به هر یک از روش های بالا تبلیغ می شود، بازدید مشتریان افزایش می یابد. بازاریابی یک نام تجاری محصول بسیار آسان تر خواهد بود زیرا مشتریان آگاهی از محصول یا خدمات را افزایش می دهند.

جمع بندی

برای اینکه تبلیغات آفلاین در آینده بازاریابی دوام بیاورد، باید به فکر راه هایی برای تعامل خلاقانه با مشتری باشند. مطمئنا تا سال ۲۰۲۵ شاهد افزایش استفاده از ربات‌های گفتگو، کانال‌های اجتماعی و تکنیک‌های بازاریابی واقعیت مجازی خواهیم بود. روندهای تجاری آینده پیش‌بینی می‌کنند که این تکنیک‌ها فروش را برای کسب‌وکار افزایش می‌دهند. آنها به صورت کلامی درگیر و تعامل بیشتری با مشتری خواهند داشت.

همچنین هویت بیشتری خواهند داشت و با استفاده از فناوری فعال صدا با مشتریان ارتباط برقرار می کنند که باعث محبوبیت آنها می شود. اگر مشتری در مورد محصولی سوالی داشته باشد، یک چت بات یا دستگاهی که با صدا فعال می شود با کمال میل به او کمک می کند. گرایش های بازاریابی جدید، زمینه را برای بازاریابی مبتنی بر مشتری با نظرات مشتریان و استراتژی های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصول، پروژه یا خدمات فراهم می کند.

به اشتراک بگذارید

بروزرسانی‌های خبرنامه

آدرس رایانامه‌ی خود را در زیر وارد کنید و مشترک خبرنامه‌ی ما شوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *