ترند و روند تبلیغات در ۲۰۱۶ از اینترنت اشیا تا پلتفرم های موبایلی

مدیران شرکتها  در حالی که برنامه های تبلیغات و بازاریابی خود را برای سال ۲۰۱۶ می سنجند و استراتژی های بازاریابی خود را برای سال جدید تعیین می کنند، توجه به این مقاله آرسام طرح در باب روندهای تبلبغات بسیار سودمند خواهد بود.

۱- بازاریابی رابطه مند ارزشمندتر می شود
همه بازاریابان در حال حاضر مجموعه بسیار وسیعی از اطلاعات مشتریان خود را دارند، بنابراین مشتریان خود را بیش از هر زمان دیگری در تاریخ می شناسند. با شناخت بسیار خوب مشتریان، برنامه های کاربردی بازاریابی شخصی حتی بیشتر افزایش می یابد و مشتریان را برای مدت طولانی تری با برند مرتبط نگه می دارد، اما تعداد برنامه هایی که واقعاً از نظر مشتریان ارزشمند هستند در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت. شاید سریعترین کاهش بازاریابی انبوه را در سال ۲۰۱۶ تجربه کنیم.

۲- بازاریابی زودگذر فراگیر می شود
بازاریابی موقت (بازاریابی زودگذر) به معنای فعالیت های بازاریابی است که در چند ثانیه ایجاد می شوند و در عرض چند ثانیه ناپدید می شوند. در نظم جدید جهانی، در دنیایی که همه چیز به سرعت تغییر می کند، هیچ فعالیت بازاریابی بدون تاریخ انقضا وجود ندارد. منطق بازاریابی موقت دقیقا بر اساس همین منطق است. دیگر فعالیت‌های بازاریابی بلندمدت که ردپایی از خود به جای می‌گذارند نیست، بلکه فعالیت‌های بازاریابی بسیار کوتاه‌مدت، فوری و بدون ردیابی رایج‌تر خواهند شد.

۳- استفاده و اثربخشی تبلیغات ویدیویی به بالاترین سطح صعود خواهد کرد تبلیغات ویدیویی
قطعاً جدید نیست، به ویژه از آنجایی که اینترنت سرعت گرفته است، تبلیغات در اینترنت با ویدیو در حال حاضر یک ویژگی است که مورد استفاده قرار می گیرد. در سال ۲۰۱۶، افزایش جدی در استفاده از تبلیغات ویدیویی وجود خواهد داشت. یوتیوب، بینگ و فیسبوک قبلاً مناطقی بودند که از تبلیغات ویدیویی استفاده می شد. ما حتی به ویدیوهایی که شروع به پخش خودکار در فیس بوک می کنند عادت کرده ایم. با استفاده از تبلیغات ویدیویی توسط گوگل در سال ۲۰۱۶، هم شیوع و هم اثربخشی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

۴- پلتفرم های موبایل تا حد زیادی از پلتفرم های دسکتاپ پیشی خواهند گرفت
استفاده از پلتفرم های موبایل به طور مداوم در حال افزایش است، همه بازاریابان این را می دانند و مدت زیادی است که تغییراتی را برای همراهی با این تغییر ایجاد می کنند. به‌ویژه سایت‌های سازگار با موبایل، پایه‌های آغازین اساسی‌ترین تغییر بوده‌اند. در سال ۲۰۱۶، اتصال به اینترنت از طریق پلتفرم های تلفن همراه بسیار از پلتفرم های دسکتاپ پیشی خواهد گرفت. بنابراین، محتوای سازگار با موبایل حتی ارزشمندتر خواهد شد.

۵- استفاده از فناوری های پوشیدنی افزایش می یابد
در سال ۲۰۱۶ با بسیاری از محصولات جدید فناوری پوشیدنی مواجه خواهیم شد. گسترش این محصولات منجر به توسعه ابزارهای تبلیغات و بازاریابی سازگار با این محصولات خواهد شد. به خصوص با گسترش این محصولات، مرز بین بازاریابی آفلاین و آنلاین باریک تر می شود.

۶- اینترنت اشیا بازاریابی را بازسازی می کند
اینترنت اشیا به عنوان اتصال اشیاء غیر از افراد – یخچال، فر، تهویه مطبوع، ساعت – به اینترنت تعریف می شود. بدین ترتیب اینترنت به توانایی بسیار پیشرفته ای در شنیدن، جمع آوری، انتقال، تجزیه و تحلیل و توزیع داده ها خواهد رسید. زیرا اشیا اطلاعات فوق العاده دقیقی در مورد کاربران خود در اینترنت ارائه خواهند کرد. در دست بازاریابان، حجم اطلاعاتی که نیاز به تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری دارد افزایش می یابد.

۷- هزینه های تبلیغات آنلاین افزایش می یابد
سال هاست که شاهد استفاده گسترده از ابزارهای بازاریابی آنلاین هستیم و این میزان استفاده در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت. طبیعتاً مانند هر منطقه ای که تقاضا افزایش می یابد، قیمت ها افزایش خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید

بروزرسانی‌های خبرنامه

آدرس رایانامه‌ی خود را در زیر وارد کنید و مشترک خبرنامه‌ی ما شوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *