انتقادات شدید از آئودی بابت تبلیغات اغواگرانه | فولکس واگن عذرخواهی کرد

انتقادات شدید از آئودی بابت تبلیغات «اغواگرانه» خودرو که در آن دختربچه‌ای موز می‌خورد.

این شرکت آلمانی سازنده خودرو بابت انتشار این تبلیغات عذرخواهی کرد و گفت «اشتباه» کرده است

در پی سلسله شکایت‌های توییتری، آئودی پخش تبلیغات «اغواگرانه‌اش» را متوقف کرد.

در آن تصویر، دختربچه‌ای در حال موز خوردن جلو خودرو اسپرتی ایستاده است.

این شرکت آلمانی سازنده خودرو، تصویری از خودرو آر.اس۴ آوانت منتشر کرد و زیر آن نوشت: «کاری می‌کند قلبتان از هر نظر تندتر بزند»

اما در پی ده‌ها شکایتی که مدعی بودند این تبلیغ «اغواگرانه» و غیر اخلاقی است، این شرکت عذرخواهی کرد و گفت که آن تبلیغ «زننده» را حذف خواهد کرد. 

به گزارش سرویس اخبار تبلیغات آرسام طرح در آن تصویر، دختربچه‌ای پیراهنی با طرح پوست حیوان به تن دارد و موز نیم‌پوست‌کنده‌ای در دست، به سپر جلو خودرو قرمز اسپرتی تکیه داده است.

برخی کاربران توییتر شکایت کردند که اگر بچه‌ای جلو ماشین باشد، راننده این خودرو نمی‌تواند از آن جایگاه او را ببیند. در تبلیغات این خودرو بر عملکرد پرقدرت آن به عنوان خودرو اسپرت، و نیز مناسب بودنش برای خانواده مانور می‌دهند. .

■  یکی از کاربران توییتر به نام آنجلو نوشت: چه جالب که روش کشتن آسان کودکان با خودروهایتان را به مردم یاد می‌دهید. آن بچه بیرون خودرو اصلا (از داخل) دیده نمی شود.

پیرو اعتراضات کاربران, آئودی در توییتر خود نوشت که پخش آن تبلیغ «اشتباه» بوده است و افزود: «نظرات شما را خواندیم و باید بگوییم که کودکان برای ما مهمند. خودرو آئودی آر.اس۴ خودرو خانوادگی است و به بیش از ۳۰ سامانه کمک‌راننده از جمله ترمز اضطراری مجهز است. به همین دلیل در تبلیغات آن اعضای مختلف خانواده را نشان دادیم.»  

«امیدواریم بتوانیم پیام این تبلیغات را به مردم برسانیم و بگوییم که حتی ضعیف‌ترین عابران پیاده یا سواره‌ها هم می‌توانند با آسودگی به فناوری این خودرو تکیه کنند.  آئودی هرگز قصد جریحه‌دار کردم احساسات کسی را ندارد.»

شرکت خودروساز آلمانی فولکس‌واگن که مالک آئودی است، اوایل امسال هم پخش تبلیغ دیگری را متوقف و عذرخواهی کرد. گفته می‌شد که در آن تبلیغ بر برتری نژاد سفید تاکید شده است و اشاره‌های نژادی پررنگی در آن وجود دارد..

دیدگاه شما

فیلدهای لازم با * مشخص شده است