آمارهای انگیزشی از سئو سایت

پس از گذشت سالیان طولانی از مطرح شدن بحث سئو و بهینه سازی وب سایت، هنوز هم بازاریابان در مورد نتایج آن نگران هستند و می‌خواهند بدانند که آیا تمرکز استراتژی بازاریابی بر روی SEO می‌تواند آنها را به موفقیت برساند یا خیر؟!

در این مطلب آرسام طرح، بطور ویژه قصد داریم که مساله بهینه سازی وب سایت را به کمک یک گزارش توسط گروه بین المللی بازاریابی دیجیتال نشان دهیم که در آن مشخص شده که سئو در حال تبدیل شدن به یک حوزه کلیدی برای بازاریابی است و می‌تواند نقش برجسته‌ای در جذب بازدید و مشتری برای کسب و کارهای مختلف داشته باشد.

در گزارش مذکور، بر روی ۳۰ هزار نفر از بازاریابان معتبر کشور انگلستان نظرسنجی‌های مختلفی صورت گرفته و از آنها خواسته شده که دیدگاه خود را در مورد این صنعت و میزان آگاهی آنها از پیچیدگی‌های این بخش را اعلام کنند. جالب است بدانید، نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۸۸ درصد از بازاریابان معتقد بودند که سئو یک عنصر مهم از برنامه‌های بازاریابی آنهاست و بیش از ۶۰ درصد از آنها معتقدند که این روش برای موفقیت عملیات بازاریابی آنها مهم بوده است.

برخی از اطلاعاتی که از این گروه از بازاریابان به دست آمده است، نتایج زیر را نشان می‌دهد:

نزدیک به ۷۷ درصد از آنها اعتقاد دارند که بحث سئو نرخ تبدیل مخاطب (Lead) را افزایش می‌دهد.

۷۹ درصد از آنها معتقدند که SEO آگاهی از نام تجاری آنها را افزایش داده است.

48 درصد از بازاریابان اعلام کرده‌اند که بهینه سازی وب سایت هزینه تبدیل مشتری را برای آنها کاهش داده است.

سئو و بهینه سازی وب سایت همچنان پیشرفت می‌کند

علیرغم آمارهایی که در بالا اشاره شد و شاخص‌های مثبتی که در رابطه با استفاده از بحث SEO نشان داده شد، هنوز هم کار زیادی برای انجام تحقیقات در این حوزه وجود دارد و بسیاری از بازاریابان معتقدند که این بحث می‌تواند در کنار سایر ابزارهای بازاریابی به آنها کمک کند.

آمارهایی که در بالا نشان داده شد، یک روی دیگر هم دارند و آن آمارهای منفی هستند. متأسفانه یک سوم از بازاریابان مورد بررسی، هنوز هم به اهداف مورد نظر خود در حوزه سئو دست نیافته‌اند. این در حالی است که ۹ درصد از بازاریابان به هیچ وجه بر روی بحث بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

در این بررسی، ۷۱ درصد از کسانی که مورد نظرسنجی بوده‌اند، احساس می‌کنند که دانش سازمانی آنها در سطح یک متخصص و کارشناس است. اما نتایج نظر سنجی خلاف نظر آنها را به اثبات رساند و این آمارها نشان می‌دهد که افراد فعال در حوزه بازاریابی آنلاین نباید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و هنوز هم در بحث آموزش و آماده سازی نیروهای خود باید کار کنند.

یک آمار جالب توجه دیگر در این گزارش، به بحث لاما (Llama) اشاره دارد. تنها ۳۰ درصد از بازاریابان این گزارش به درستی تشخیص داده‌اند که لاما یک تغییر الگوریتم گوگل محسوب می‌شود.

این در حالی است که تقریباً نیمی (43%) از این افراد هنوز هم از الگوریتم‌ها و قانون‌های قدیمی پنگوئن استفاده می‌کنند و با الگوریتم‌های جدید به وجود آمده توسط گوگل آشنایی ندارند.

۴۱ درصد از بازاریابان مورد نظر برای اولین بار در مورد سئو و بهینه سازی وب سایت برای گوشی‌های همراه فعالیت می‌کنند؛ این در حالی است که 6 درصد از این بازاریابان هنوز هم نمی‌دانند که بهینه سازی سایت برای گوشی‌های همراه به چه صورت است.

چکار کنیم؟

این گزارش تنها برخی از آمارهای استفاده از سئو بهینه سازی وب سایت در یک کشور پیشرفته دنیا را نشان می‌دهد که هنوز هم بازاریابان آن به خوبی با مباحث دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین آشنایی ندارند. این موضوع هم می‌تواند نگران‌کننده و هم خوشحال کننده باشد.

نگران کننده از این لحاظ که متاسفانه بسیاری از بازاریابان کشور ما خود را در این حوزه خبره و کارشناس می‌دانند و همین موضوع باعث شده است که نتوانند به خوبی از این ابزار ساده و کم هزینه استفاده کنند. شاید زمان آن فرا رسیده است که این گروه از بازاریابان در روند خود تجدید نظر کنند و به سراغ متخصصان سئو و سبکهای جدید بروند.

اما بخش خوشحال کننده این آمار به سئوکاران و وبمستران برمی‌گردد. یکی از بدعت‌های بدی که در چند سال اخیر در حوزه تهیه محتوا و تولید مطلب به وجود آمده است، استفاده از افزونه‌ها و پلاگین های وردپرس است که به عنوان علم سئو از آن استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که کاربران کمتری به سئو کاران اعتماد کنند و در واقع خود به عنوان کارشناس سئو وارد کار می‌شوند. پس سئوکاران می توانند بهتر خود را نشان دهند و وارد بازار کار شوند.

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه شما

فیلدهای لازم با * مشخص شده است