ساعت کاری 9 - 18
تمرکز اپل بر منبع درآمد تبلیغاتی جذاب و پنهان
اپل تغییراتی در ساختار واحد تجاری Services اعمال کرده و قصد دارد بیش از پیش روی درآمدهای تبلیغاتی متمرکز شود.
ادی کیو؛ قائممقام ارشد بخش خدمات اپل، قصد دارد تغییراتی اساسی در این واحد تجاری اعمال کند تا تعداد کاربران سرویس استریم و تبلیغات اپل افزایش یابد.
اپل در گزارش مالی اخیر خود گفت کسبوکار خدمات نرمافزاری که شامل App Store و Apple Pay و Apple News و Apple Music و Apple TV Plus و iCloud میشود ۸۲۵ میلیون مشترک دارد و درآمد ۱۹٫۸ میلیارد دلاری به ارمغان آورده است.
به گزارش آرسام طرح ، واحد تجاری اپل اکنون بسیار بزرگ شده و کسبوکار تبلیغات به جایگاهی رسیده که میتواند بطور مستقل فعالیت کند.
قابلیت بحثبرانگیز App Tracking Transparency اپل که سال گذشته به آیفون اضافه شد احتمالا تاثیر بسزایی روی رشد کسبوکار تبلیغاتی اپل گذاشته است. به موجب این قابلیت، توسعه دهندگان مجبورند پیش از ردیابی دادههای کاربران اجازهی این کار را از آنها بگیرند. در صورتی که کاربر اجازه را صادر نکند، اپلیکیشن نمیتواند از ابزارهای تبلیغاتی برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده کند. گفته میشود App Tracking Transparency باعث شده است
شرکتها بخش اعظم بودجهی خود را به تبلیغات بخش جستجوی اپ استور اختصاص دهند. موسسهی تحقیقاتی Omdia میگوید درآمد کسبوکار تبلیغاتی اپل در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۳۸ درصدی تجربه کرده و به ۳٫۷ میلیارد دلار رسیده است. پیشبینی میشود درآمد این واحد تجاری در سالجاری میلادی به ۵٫۵ میلیارد دلار برسد.
اپل در جریان برگزاری ویدئوهای زندهی Friday Night Baseball نیز تبلیغ پخش میکند و احتمالا در آینده فعالیتهای تبلیغاتی خود را بیش از پیش گسترش خواهد داد. گفته میشود اپل بهدنبال دریافت حق پخش مسابقات NBA است.