معرفی روش های رایج تبلیغات

تبلیغات یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی است. امروزه انتقال پیام از طریق رسانه های مختلف، پیشرفت های بسیاری کرده است و مردم با استفاده از روش های زیادی تبلیغات می کنند. در این مقاله می خواهیم انواع تبلیغات را به شما آموزش بدهیم تا برای برندتان کم هزینه ترین و بهترین تبلیغات را انتخاب کنید.

الف) تبلیغات چاپی

یکی از قدیمی ترین، پرکاربردترین و بهترین روش تبلیغاتی، تبلیغات چاپی است که در مدل های مختلف و خلاقانه ای مثل: روزنامه ها، مجلات، آگهی های تبلیغاتی، بروشور، برچسب و کاغذهای کوچک به بازار ارائه می شود. همچنین منبع درآمد مهمی برای ناشران روزنامه و مجلات نیز محسوب می شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم تبلیغات چاپی به دسته های مختلفی تقسیم می شود که ما در ادامه این مقاله برای شما آن ها را معرفی می کنیم.

1- روزنامه ها:

رایج ترین شکل تبلیغات، رسانه های چاپی و روزنامه ها هستند. به نوعی دیگر روزنامه مخاطب خود را دارد و نوعی تبلیغات کارآمد محسوب می شود.

2- مجلات:

این مورد از تبلیغات مشتریان وفادار خود را دارد و برای ارائه تبلیغات به گروه خاصی از مخاطبان در زمینه های مخصوص ارائه می شود. با این حال تبلیغات در مجلات با توجه به حرفه و … می تواند هزینه های متغیری داشته باشد.

3- بروشور:

این مورد از تبلیغات معمولا با فراهم کردن شناختی عمیق درباره محصول یا سرویس قابل ارائه است.

4- کاغذهای کوچک تبلیغات:

کاغذهای کوچک تبلیغات: این روش از تبلیغات به صورت برگه های کوچک طراحی و چاپ می شوند و در مکان های عمومی و گاها خاص، به دست مردم داده می شوند. در حقیقت این روش امکان رسیدن پیام به کسب و کار مربوطه را به دست مردم می رساند. لازم به ذکر است بیشتر برای کسب و کارهای محلی انجام می شود.

خبرنامه به مجله هایی می گویند که از طریق ایمیل و یا پست به علاقه مندان ارسال می شود. این روش از بازاریابی به دلیل هزینه کم و دسترسی کارآمد بهترین روش تبلیغات برای جذب مخاطب است.

ب) تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یکی از اقتصادی ترین روش ها و بهترین استراتژِی تبلیغاتی برای بازاریابی است. اگر در این نوع تبلیغات از خلاقیت بالا و مکان مناسب استفاده کنید تبلیغ شما می تواند اثر بخشی زیادی را در جذب مخاطب داشته باشد.

1- بنرها و بیلبوردها:

بنرها و بیلبوردها: یکی از انواع روش های تبلیغات هستند که معمولا برای جذب مخاطب و افزایش فروش در کسب وکار، استفاده می شوند. استفاده از بنر و بیلبورد در محل های شلوغ و پر رفت و آمد شهری مناسب تر است زیرا تاثیرگذاری بالایی روی مخاطبان دارد.

2- وسایل نقلیه:

این روش تبلیغات به صورت پوسترهای تبلیغاتی چاپ و بر روی دوچرخه، اتوبوس، تاکسی و .. نصب می شود.

3- پایانه های نمایشگر الکتریکی:

در این مورد شما هزینه چاپی نخواهید داشت و با کمترین هزینه مخاطبان خود را جذب می کنید.

ج) رویداد ها و تبلیغات اسپانسری

رویدادها و تبلیغات اسپانسری: این روش به گونه ای است که یک شرکت در ازای پرداخت هزینه های یک برنامه اقدام به تبلیغ نام و یا محصول خود می کند. این تبلیغ می تواند تبلیغات اینترنتی را در خود جای دهد.

د) استراتژی بازاریابی چریکی:

کم هزینه ترین و بهترین روش تبلیغات، تبلیغات چریکی است که با استفاده از خلاقیت های غیر متعارف می توان به هدف مورد نظر خود رسید. انواع تبلیغات چریکی را می توان به دو دسته تقسیم کرد.

ر)  بازاریابی ویروسی (زنجیره ای)

یک فرایند مفید برای بازاریابی است که مخاطبان از طریق انتقال پیام مارکتینگ کسب و کار مورد نظر، تشویق می شوند.

ز)  بازاریابی دهان به دهان

در این روش افراد با دیدن بیلبورد های زیبا و جذاب آن را برای دیگران تعریف می کنند و در نتیجه حس کنجکاوی را در فرد زنده می کند.

همچنین از دیگر تبلیغات می توان به تبلیغات استندی، لمپوست بنرها، تلوزیون های تبلیغاتی شهری، دستگیره های تبلیغاتی، دیوارنویسی، عابر پیاده، استیکرهای سه بعدی و تبلیغات پل هوایی اشاره کرد.

س) تبلیغات دیجیتالی

امروزه یکی از انواع روش های تبلیغات پرمصرف مردم، تبلیغات دیجیتال است؛ زیرا در دنیای امروزه ارتباط از طریق گوشی همراه، لپ تاپ و… پیشرفته تر شده و سادگی را برای شما به ارمغان می آورد.

ش)  تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی طیف گسترده ای دارد و در چند دسته بندی رایج در کانال ها و رسانه های گوناگون اجرا می شود.

1- تبلیغات بنری اینترنت

تبلیغات بنری در اینترنت معمولا برای انتقال پیام مارکتینگ است. این تبلیغات در سایت های پربازدید و پرحاشیه قرار می گیرد و هزینه های آن براساس تعرفه های سایت اعمال خواهد شد.

2- تبلیغات متنی اینترنت

این نوع از تبلیغات شامل کلماتی می شود که به شکل هایپر لینک، به وب، شرکت های تبلیغ کننده ارسال می شود و با یک کلیک، کاربر به سایت مورد نظر هدایت خواهد شد.

ن) تبلیغ در موتورهای جستجو

این روش از تبلیغات در موتورهای جستجو مانند یاهو، گوگل و بینگ بر اساس کلمات کلیدی نمایش داده می شود. به زبان ساده تر هنگامی که کاربر عبارت مورد نظرش را جستجو می کند لینک های تبلیغاتی در بالا و پایین یا گاها کنار لیست نتیجه ظاهر می شود.

این نوع تبلیغات در فضای آنلاین از نظر دیداری و شنیداری جذابیت بیشتری برای مخاطبان خود دارد. ویدئو از المان های بیشتری برخوردار اند و می توانند در کمترین زمان مقدار محتوای بالایی را به کاربر نمایش دهد.

و) ایمیل مارکتینگ

در این روش از تبلیغات محصول کسب و کار مرتبط از طریق ایمیل با کاربران به اشتراک گذاشته می شود. این فرایند به دو روش انجام می شود.

روش اول: ایمیل ها از طریق پایگاه داده کسب و کار به افراد ارسال می شوند.

روش دوم: پیام های تبلیغاتی به مخاطبانی ارسال می شود که در خبرنامه وب سایت کسب و کار عضو شده اند.

ه) شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی به دو روش انجام می شود. در روش اول کسب و کار مورد نظر، یک پیج تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مانند: تلگرام، یوتیوپ و.. ایجاد کرده و پیام مارکتینگ خود را از این طریق به گوش مخاطب خود می رساند.

روش دوم: اینفلوئیسر مارکتینگ یا بازاریابی توسط افراد تاثیرگذار است که در سال های اخیر و در شبکه های اجتماعی به شدت رواج پیدا کرده است. در این روش سعی می کنند تا از افراد محبوب و چهره های مشهور استفاده کنند.

7- همکاری مشارکتی

همکاری مشارکتی یا Affiliate Marketing یکی دیگر از روش های تبلیغاتی است که از دیگران کمک می گیریم؛ در واقع این نوع بازاریابی بدین گونه است که ابتدا افراد علاقه مند، در سیستم بازاریابی مشارکتی ثبت نام می کنند و سپس لینکی اختصاصی به آن داده می شود که با استفاده کردن از آن کاربران را جذب می کند و هر ماه مبلغ معینی به فرد ثبت نام کننده از طرف شرکت داده می شود.

8- رپورتاژ آگهی

یکی از انواع روش های تبلیغاتی غیرمستقیم استفاده از مقالات و یا گزارشات است. در این روش با لحنی بی طرف درباره مزایا و معایب محصول و یا سرویس صحبت شده، با این ویژگی که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی شود و از این طریق می توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید.

9- تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا Native Ads نوعی از تبلیغات بنری است که مشابه محتوا با سایر مطالب وب سایت است. در واقع در این روش سایت میزبان تبلیغ مورد نظر را در کنار مطالب سایتش و متناسب با قالب خود قرار می دهد تا این امر موجب شود کاربر اعتماد بیشتری به تبلیغ شما داشته باشد.

10- تبلیغات اپلیکیشن

در این روش از یک اپلیکیشن می خواهند تا در برنامه خود پیام تبلیغاتی آنها را نمایش دهد. هزینه آن بستگی به کلیک هایی که کاربران می کنند دارد.

11- اسپانسری

تبلیغات اسپانسری در ازای پرداخت هزینه های یک برنامه توسط یک شرکت انجام می شود. این روش به صورت محیطی نیز انجام می شود.

12- نوتفیکیشن

یکی از انواع تبلیغات، روش نوتفیکیشن است که در دنیای وب بسیار رواج دارد. به عنوان نمونه فرض کنید که وارد فروشگاه اینترنتی شده اید و از امکانات آن استفاده کرده اید سپس در هنگام خروج پیامی را دریافت می کنید که از شما می پرسد آیا مایل هستید از مطالب جدید ما خبر دار شوید؟ اگر به این پیام جواب مثبت بدهید از آن به بعد روی سیستم شما نوتفیکیشن محصولات فعال می شود.

13- جا دادن تبلیغ در بین محتوا

این یکی از انواع روش های تبلیغات است. بدین گونه که به صورت غیر مستقیم در متن و محتوا گنجانده می شود به صورت مثال می توانیم به پیام های بازرگانی میان فیلم ها اشاره کنیم.

4- تبلیغات صدا و سیما

تبلیغات وسیعی از طریق تلویزیون و رادیو انجام می شود چرا که امکان انتقال پیام از طریق پادکست صوتی و تصویری، حتی با ثابت نگه داشتن تصویر را برای شما فراهم می کند.

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه شما

فیلدهای لازم با * مشخص شده است