می توان خوشه بندی کلمات کلیدی را به عنوان کار مقدماتی که قبل از اجرای سئو انجام می شود در نظر گرفت.
خوشه بندی کلمات کلیدی نسبتا ساده است و SERP های گوگل تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد چگونگی انجام آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.
این یک فرآیند به موقع است و اگر به خوبی انجام شود، این تاکتیک برای سالها به سئو و استراتژی بازاریابی شما سود میرساند .
بنابراین، چگونه این کار انجام می گیرد و چرا مهم است؟ که در این پست آرسام طرح به آن می پردازیم.
مزایای خوشه بندی کلمات کلیدی
خوشه بندی کلمات کلیدی برای سئو و بازاریابی ارزش تجاری دارد. اگرچه هدف اصلی آن اختصاص کلمات کلیدی به قطعات محتوا و انواع محتوا در تلاش برای تضمین رتبه های ارگانیک است، کاری که انجام می دهد این است که پایه و اساس تلاش های تیم بازاریابی شما در شش ماه آینده (یا بیشتر!) را ایجاد کند.
از طریق خوشه بندی کلمات کلیدی، یک کسب و کار می تواند انتظار داشته باشد:
- محتوایی تولید می گردد که از طریق درک عمیق تر از هدف جستجو/کلمه کلیدی از طریق داده های گوگل، به خریدار خدمات بهتری ارایه دهد.
- یک معماری محتوا یا طرحی ایجاد می شود که از طریق هدفگذاری مجدد محتوا به سایر تلاشهای بازاریابی کمک کند . اگر به خوبی انجام شود، خوشهبندی کلمات کلیدی میتواند از روابط عمومی، PPC، رسانههای اجتماعی، خبرنامهها، اتوماسیون بازاریابی و موارد دیگر پشتیبانی نماید.
- با همسو کردن تیم های بازاریابی، بهره وری را در کسب و کار افزایش می دهد.
- خطر تکرار را کاهش می دهد – از آنجایی که قبلا کلمات کلیدی خود را ترسیم کرده اید، هیچ تکراری وجود نخواهد داشت، و می دانید که چه چیزی را به کجا و با چه متن لنگر پیوند دهید.
- درست یک طرح روشن از اقدام برای محتوای جستجوگرها فراهم می کند.
- افزایش دید در SERP ها از طریق بهینه سازی در صفحه. را فراهم می سازد.
- با تجزیه و تحلیل SERP و یافتن رتبه بندی مقالات دیگر، پوشش آنها و در نتیجه، آنچه باید در محتوای خود بگنجانید، شانس کسب اسنیپت های ویژه را افزایش می دهد.
چگونه از خوشه بندی کلمات کلیدی برای بهینه سازی یکپارچه محتوای SEO خود استفاده کنید
1- در کنار تجزیه و تحلیل SERP خوشه بندی کنید
در حین انجام تجزیه و تحلیل SERP، اولین چیزی که باید تعیین شود محتوای عمودی است – رتبه بندی برای کلمه کلیدی مورد نظر شما چیست؟ آیا بطور کلی صفحات اصلی، صفحات محصول، صفحات خدمات، صفحات مجموعه/رده یا مقالات است؟ هر چه که باشد، این نوع محتوایی است که باید ایجاد کنید. اگر SERP های گوگل هشت مقاله و دو صفحه محصول ارایه دهند، به احتمال زیاد سایت شما با یک مقاله رتبه بندی می شود. اگر صفحههای محصول را رتبهبندی میکند و چیزی نمیفروشید، مهم نیست که چقدر مرتبط به نظر میرسد، این کلمه کلیدی برای شما مناسب نیست.
هنگامی که می دانید چه چیزی را باید ایجاد کنید و مشخص کردید که می توانید آن صفحه را در سایت خود ایجاد نمایید، کمی عمیق تر جستجو کنید و بفهمید که چه نوع محتوایی در صفحات برتر وب سایت هایی که از نظر شبیه به شما هستند، نمایش داده می شود. به موضوعات تحت پوشش، سرفصل ها، تصاویر، ویدیوها و فایل های GIF فکر کنید.
این کار تحقیقی فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد تا دقیقا بفهمید مخاطب شما چه می خواهد تا بتوانید به موثرترین روش به آنها خدمت کنید. همچنین تضمین می کند که همیشه محتوایی با حجم جستجو ایجاد می کنید که امکان رتبه بندی را دارد.
2- از خوشه بندی کلمات کلیدی برای کشف فرصت های محتوای جدید استفاده کنید
تاکتیک دیگر برای کشف اینکه چه محتوایی باید ایجاد شود و همچنین فرصت های محتوای جدید، از طریق ویژگی های SERP و اولویت بندی آنها است.
ویژگیها و قالببندیهایی مانند ویدیو، تصاویر، پانلهای دانش و سوالات متداول.
اینها مجموعه ای از سوالات است که می توان به بسیاری از آنها در محتوای شما پاسخ داد. سوالات دیگر ممکن است به یک مقاله یا صفحه جدید نیاز داشته باشند، بنابراین می توانید معماری محتوای خود را ایجاد کنید و استراتژی پیوند داخلی خود را شکل دهید.
علاوه بر این، با ادغام این ویژگی ها، موضوعات بیشتری را در مورد واژگان انتخابی خود پوشش می دهید، در نتیجه تراکم کلمات کلیدی را افزایش می دهید و عرصه را برای رقبای خود کم می کنید. به علاوه، محتوای شما برخلاف کلمات کلیدی فرضی شما از زبان مخاطبان شما استفاده می کند.
3- مناسب ترین کلمه کلیدی را برای محتوا انتخاب نمایید و سپس به طور طبیعی از پیوند داخلی استفاده کنید.
خوشه بندی کلمات کلیدی فرصت هایی را در اختیار شما قرار می دهد که ممکن است در غیر اینصورت نادیده گرفته شده باشید. اگر چندین کلمه کلیدی را که همگی در یک مقاله یا صفحه وب قرار دارند، کنار هم قرار دهید، می توانید بهترین زاویه را برای نوشتن تعیین کنید تا متناسب با کلمه کلیدی متمرکز و حضور آنلاین شما باشد.
شما مجموعه ای از کلمات کلیدی خواهید داشت و می توانید از حجم جستجو، رقابت و اعتبار دامنه وب سایت خود برای تعیین بهترین کلمه کلیدی برای تمرکز سایت خود در حال حاضر استفاده کنید.
علاوه بر این، می توانید متن لنگر معنی دار را به عنوان بخشی از استراتژی پیوند داخلی خود بنویسید.
4) با آدم خواری خداحافظی کنید
شما می توانید استدلال کنید که می توانید بدون خوشه بندی کلمات کلیدی از آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کنید ، اما آیا می توانید؟
اگر میدانید کدام کلمات کلیدی را در کجا استفاده کردهاید، در تئوری باید هیچ (خوب، ممکن است کمی وجود داشته باشد) کلمه کلیدیخواری نداشته باشید. شما با این اشتباه که یک کلمه کلیدی تمرکز را به دو قطعه محتوا اختصاص میدهید – یا بهطور دقیقتر – ایجاد دو قطعه محتوا برای کلمات کلیدی که باید در یک مقاله خوشهبندی و پوشش داده میشد، نخواهید خورد.
با خوشه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل SERP ها، ممکن است از آنچه در یک قطعه محتوا تعلق دارد شگفت زده شوید.
5- خوشه بندی کلمات کلیدی برنامه محتوای SEO را ساده می کند و بهره وری را بهبود می بخشد
هیچ ابایی از خوشه بندی کلمات کلیدی وجود ندارد. در حالی که زمان زیادی را به فرآیند تحقیق کلمات کلیدی اضافه می کند، در طولانی مدت زمان زیادی را ذخیره می کند. هرچه بتوانید در اوایل تحقیقات و خوشه های کلیدواژه بیشتری ایجاد کنید، در رتبه بندی گوگل و استراتژی بازاریابی یکپارچه سود بیشتری خواهد داشت.
مزیت اصلی برنامه ریزی عینی برای محتوا است. اگر از خوشهبندی کلمات کلیدی برای ایجاد یک برنامه عمل واضح برای محتوای سئو برای هر صفحه در وبسایت خود و یادداشت ایدههای محتوای مناسب برای آینده استفاده میکنید، با مقیاسپذیری طولانیمدت مواجه خواهید شد، زیرا کلیدواژههایی برای هدف قرار دادن دارید. زمانی که می توان آن را به طور نامحدود مقیاس کرد.
خوشه بندی کلمات کلیدی یک مرحله مهم و مقدماتی است
شما می توانید خوشه بندی کلمات کلیدی را به عنوان کار مقدماتی که قبل از اجرای سئو انجام می شود در نظر بگیرید. مانند خرید و آماده سازی مواد اولیه قبل از پخت و پز است. اگر از این مرحله مهم بگذرید، ممکن است بعدا با شامی که کاملا آن چیزی که میتوانست نبود، کمی آشفته شوید.
در نهایت، کاری که خوشهبندی کلمات کلیدی انجام میدهد اصرار دارد که یک قدم به استراتژی بازاریابی خود نزدیکتر شوید. از طریق تجزیه و تحلیل SERP، مشتری خود را در سطح دیگری درک خواهید کرد – SERP های گوگل را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در داخل و خارج و دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید تا آن صفحه یک رتبه را تضمین کنید، می شناسید.
سپس، با یک برنامه محتوای کامل و مقیاسپذیر، یک تیم کامل که در راستای اهداف محتوایی یکسان کار میکنند، و مهمتر از همه، محتوای
Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.