ساعت کاری 9 - 18
چگونه استراتژی دیجیتال خود را با تجزیه و تحلیل رقبا بهبود دهیم؟
چگونه برند شما با سایر همصنفان رقابت می کند؟ انجام تجزیه و تحلیل رقبا می تواند بینشی در مورد ارزیابی حضور دیجیتال شما ارائه دهد و رشد استراتژی بازاریابی شما را تشویق کند. نگاهی عمیق به حضور رقیب خود در رسانههای اجتماعی، استراتژیهای سئو و تلاشهای تبلیغات دیجیتال میتواند به شما کمک کند تا درک نمایید که برند شما باید چه اقداماتی را انجام دهد تا در صدر قرار بگیرد. با ادامه این مقاله آرسام طرح همراه باشید.
حضور رقیب در رسانههای اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید
از آنجایی که بسیاری از کسبوکارها برای تبلیغ برند خود به مخاطبان هدف خود به رسانههای اجتماعی متکی هستند، ارزیابی استراتژیهای رقیب برای تعیین جایگاه شما در کنار رقبا ضروری است. با نگاهی به محتوا، فراوانی و خلاقیت پستهای آنها، میتوانید بینشی از استراتژی رسانههای اجتماعی آنها کسب کنید. درک میزان تعامل و انواع تعامل آنها می تواند به شما در درک بهتر رفتار مصرف کننده کمک کند و به شما در فضای دیجیتال مزیت بدهد. هنگام مشاهده رسانه های اجتماعی رقیب خود، سعی کنید آن را از سمت مصرف کننده تصور کنید. چه چیزی را در مورد فید آنها دوست دارید؟ چه چیزی ابتدا توجه شما را جلب می کند؟ آنها از چه پلتفرم هایی برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند؟ چگونه می توانید این را در استراتژی خود پیاده کنید؟ پاسخ به این سوالات نه تنها به شما در شناسایی نکات مثبتی که در استراتژی آنها می بینید کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا نکات منفی را نیز کشف کنید. این یک گام مهم در هنگام متمایز کردن برند شما از رقبا به منظور متمایز شدن است.
استراتژی های سئوی رقبا را بررسی کنید
بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) تمرینی است که از تکنیک هایی در فضای دیجیتال برای افزایش ترافیک وب سایت شما استفاده می کند. هدف افزایش رتبه جستجوی خود در منطقه جغرافیایی و نوع مصرف کننده ای است که قصد دارید به آن برسید. بهبود دید سایت، کیفیت و کمیت بازدیدکنندگان و افزایش تولید سرنخ های با کیفیت، نتایج یک استراتژی موثر سئو است.
با ارزیابی و مقایسه استراتژی سئوی خود با رقیب خود، می توانید تلاش های خود را برای برتری با آنها در صفحات نتایج موتور جستجو تنظیم کنید. با تجزیه و تحلیل رتبه بندی و کلمات کلیدی وب سایت آنها، می توانید وب سایت، کمپین ها و محتوای خود را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید. همانطور که این کلمات کلیدی را غربال می کنید، به شکاف های احتمالی که می توانید برای افزایش سریع رتبه خود از آنها سوء استفاده کنید توجه کنید. پس از شناسایی شکافها، میتوانید تلاشهای خود را برای پیشی گرفتن از آنها در صفحه نتایج موتور جستجو تنظیم کنید.
یکی از راههای تجزیه و تحلیل استراتژی سئوی رقبا، بررسی موقعیت آنها در مقایسه با شما و تعیین عبارات کلیدی است که میخواهید برای افزایش رتبه خود بر آنها تأثیر بگذارید. گوگل بسیاری از ابزارهای رایگان مانند Google Trends و Keyword Planner را برای کمک به شما در تجزیه و تحلیل ارائه می دهد. فرصت دیگری برای بهبود رتبه خود این است که وبلاگ ها و خدمات را در وب سایت های رقیب خود بررسی کنید تا عبارات کلیدی را که در استراتژی سئو استفاده می کنند را درک کنید. با انجام این تجزیه و تحلیل عمیق از رتبه بندی و کلمات کلیدی وب سایت آنها، می توانید وب سایت، کمپین ها و محتوای خود را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید.
تبلیغات آنلاین رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید
تبلیغات آنلاین به بخش مهمی از یک استراتژی بازاریابی موفق تبدیل شده است. با پلتفرم هایی مانند گوگل، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، و بسیاری دیگر که تبلیغات را در پلتفرم های خود ارائه می دهند، بسیاری از کسب و کارها از این فرصت استفاده کرده اند تا دسترسی خود را برای ایجاد آگاهی و جذب سرنخ ها گسترش دهند.
فیسبوک یک کتابخانه تبلیغاتی را ارائه می دهد که برای هر کسی که یک حساب تجاری فیس بوک دارد در دسترس است. این کتابخانه به کاربران این امکان را می دهد تا رقبای خود را جستجو کنند و تعیین کنند که آیا تبلیغات دارند یا خیر و ببینند که این تبلیغات در فید اخبار چگونه به نظر می رسند. برندها همچنین میتوانند کلمات کلیدی اصلی را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنند و تعیین کنند که آیا هر یک از رقبای آنها در برابر آن کلمات کلیدی تبلیغ میکنند یا خیر.
با تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری های تبلیغات آنلاین رقبای برند خود، نگاهی به استراتژی کلی بازاریابی آنلاین، تعاریف مخاطبان هدف و موفقیت های بالقوه آنها خواهید داشت.
یافته های خود را اجرا کنید
پس از جمعآوری تمام اطلاعات مرتبط و درک عملکرد رقبای شما در فضای دیجیتال، زمان آن فرا رسیده است که آنچه را که آموختهاید عملی کنید. در اینجا چند ایده در مورد نحوه پیاده سازی یافته های جدید وجود دارد:
- استراتژی دیجیتال و نتایج خود را با رقبای خود مقایسه کنید
- آموخته های خود را با تیم خود و سایر سهامدارانی که ممکن است به یافته های شما علاقه مند باشند به اشتراک بگذارید
- تغییراتی در وب سایت و/یا کمپین های خود ایجاد کنید تا با تلاش های رقبای خود مقابله کنید
- از این خط پایه رقیب برای متمایز کردن برند خود استفاده کنید (توهین کنید!)
- استانداردها و معیارهای عملکرد خود را بر اساس اهداف برندتان دوباره ارزیابی کنید
- یک قالب برای بررسی رقبای خود به صورت شش ماهه تنظیم کنید